söndag 27 mars 2011

Mumsig middag!

Har varit ute på min 5 km lufs ikväll. Jobbigt men härligt! Hela livet känns lättare och jag är piggare än någonsin.

När jag kom hem hade underbara Erik lagat en LCHF-middag. Tacoomelett som var helt ljuvlig! Så gott! Nu bakar jag scones. Vi skall titta på Stockholm-Båstad och fika lite. Till mig själv har jag köpt René Voltaires frökex. Med lite ost på så tror jag de blir jättegoda!

Mouiles Mariné



Igår återupptog vi en gammal tradition. Vi turas om att laga lite finare mat varannan lördag. Igår var det min tur. Det blev Löjromstoast till förrätt och Mouiles Mariné till huvudrätt. Vi har en jättefin fiskaffär i Sickla, Erssons. Erik svängde inom där och hämtade upp musslorna som jag beställt. Har aldrig lagat det förr men det blev jättegott!

Idag har Erik sprungit Premiärmilen och jag har varit inne en sväng i stan. Var tvungen att köpa en sport-bh. Nu har jag en jättebra som man tyvärr inte kan andas i men det är visst så det skall vara ;O)

onsdag 23 mars 2011

Hipp, hipp, hurra för Nisse idag!


Idag är det svärfars tur att fylla år! Grattiskramar från oss i Stockholm!

Stååååålande sol idag igen. Snön smälter faktiskt förvånansvärt snabbt. Det gillar jag! Erik har varit iväg med Gösta hos veterinären och det hade gått bra.

Ikväll skall jag ut och jogga igen. Är förvånad över hur skönt jag tycker det är. Går ju fortfarande inte så snabbt och jag ser säkert väldigt rolig ut men det struntar jag i. Sedan är det ju dags för Grey´s Anatomy igen!

tisdag 22 mars 2011

Grattis moster

Idag fyller moster Kristina år.

Grattis på födelsedagen!

Äppelkaka


I ugnen står just nu en skånsk äppelkaka och gräddas. Luktar underbart!

Var ute och joggade (klumpedunsade) i går kväll. Mycket nöjd med mig själv! Djupt, djupt inom mig finns det nog en liiiiiten löpare trots allt. Just nu känns det jättekul men jag lovar inget...

Idag skall det bli upp till 14 grader varmt. Känns helt overkligt! Det känns som att livet återvänder och man ser allt med ny pigga ögon. Att jag överlevt vintern är ett mysterium. Men nu lever jag desto mer :O)

måndag 21 mars 2011

Nu är det vår på riktigt!


I morse sa det på TV:n att våren är här! Temperaturen är så pass hög nu att man kan kalla det för vår. Inte illa!

Lyckades hålla maken vaken till kl 18:30 igår. Mycket nöjd! Sen sov han djupt hela natten. Kommer ihåg när vi kom från Las Vegas i somras. Jag var så trött att jag inte visste vad jag gjorde. Dagen efter var det systers bröllop.

Har ringt veterinären och beställt tid för Gösta. Tror han har fått noskvalster. Han har haft det en gång innan och symptomen är de samma. Erik tar med honom dit på onsdag och passar på att klippa klorna samtidigt.

söndag 20 mars 2011

Dagens bild

Gösta sover middag på mina Uggs!

Röda Converse

Dessa fick jag av underbara maken! Sååå fina! Att han visste precis vilken modell, färg och storlek.. Imponerande ;O)

Nu skall jag laga middag så han får mat innan han skall sova.

Vårstädat balkongen


Nu är Erik hemma igen! Han ramlade in vid 7. Han fick sova till 10 och nu sitter jag här och gör allt i min makt för att han inte skall somna igen. Han måste hålla sig vaken till kl 18 har vi sagt för att komma in i någorlunda dygnsrytm igen. Har precis tvingat honom att gå upp och hänga tvätt för han höll på att somna ;O)

Idag har jag vårstädat balkongen och burit ner möblerna. Frågade Erik om han tyckte det var för tidigt. Hans svar: -Det är iallafall inte för sent! Satte ut en krokus och är väldigt nöjd med mitt beslut. Skall gå ut och sätta mig i solen en stund!

lördag 19 mars 2011

Imorgon kommer Erik hem!


Idag har jag varit riktigt effektiv! Har jobbat till 15 såklart. Efter det har jag städat hela lägenheten, tvättat alla mattorna, tvättat Göstas sovfiltar, ändrat om lite, satt in nya tulpaner och en krokus. När är jag nyduschad, i nytvättad pyjamas och sitter och äter kvällens middag, Chevré Chaud med ett glas rött.

Erik ringde nyss från New York. Planet hem går om 1,5 timme. Skall bli så kul att få hem honom igen! Underbar helg!

fredag 18 mars 2011

Ja, då snöar det igen...


Det är klart att den decimeter snö som smält undan under veckan skall tillbaka. Nu ser jag ingen gräsmatta utanför längre :O( Men det är ok! Med det rådande läget i Japan så känns det inte ok att sitta och gnälla över lite snö!

Ikväll skall jag äta scampi stora som taxibilar. Beställde via min caféleverantör. De är gigantiska! Aioli till dessa, och vin såklart!

torsdag 17 mars 2011

Tips

Fick ett prov på denna i en tidning igår. Provade den idag. Underbar! Gav en jämn och fin yta som har hållit hela dagen. Har bett Erik hålla utkik efter den på flygplatsen när han flyger hem.

3 dagar kvar...


Erik ringde och väckte mig imorse (han har lite problem att komma ihåg tidszonerna) och hade synpunkter på förra inlägget. Han förstod inte vitsen med det helt enkelt! Jag försvarar det med att det helt enkelt är samhällsinformation som jag tycker är viktig och som ingen bör missa. Inget annat ;O)

Nu skulle han sova (eftersom att det är natt där) sedan bär det av till hans bror i San Diego. På söndag kommer han hem till mig igen! Fram tills dess fortsätter jag att sova sked med en hårig, snarkande mops!

onsdag 16 mars 2011

I kväll...

tisdag 15 mars 2011

Kvällsjogg


Ikväll har jag faktiskt varit ute och joggat! Varvade powerwalk med jogging. Mina ben ville liksom springa. Härligt!

Fullproppad dag på caféet. Dagen började med möte i Företagarföreningen och sedan har det bara rusat på... Har varit ute med mopsen och nu ligger vi i sängen och skall sova. Nog för att Gösta är mysig att sova sked med men nu saknar jag Erik. 5 dagar kvar!

måndag 14 mars 2011

Det luktar vår

Denna fina låda fick jag av min syster! Här får alla te-påsar plats.


Idag luktar det vår ute. Lite jord blandat med nyfallet regn. Det är molnigt och grått men det luktar iallafall vår och det är plusgrader. Vad mer kan man begära?

Erik är framme i L.A. och skulle precis gå och lägga sig. På söndag kommer han äntligen hem igen! Det enda som är bra med att han är borta är att det är väldigt välstädat och att man slipper tvätta hans springkläder hela tiden. Men det är också det enda...

Idag är första dagen för Gösta och hans lunchpromenader. Granntjejen skall gå ut och gå med honom alla vardagar kring lunch. Får se hur det går. Ibland blir han bara en sådan gammal mops som absolut inte vill gå ut utan bara ligga och mysa. Ja, ja, lite sällskap får han iallafall!

söndag 13 mars 2011

LCHF-pizza

Kvällens underbara middag blev LCHF-pizza. Nästan lika god som vanlig! Här kommer receptet...

Pizzabotten

2 ägg
2 msk olivolja
1 dl vispgrädde
1 krm salt
3 msk fiberhusk

Blanda samman allt till en jämn smet. Låt stå och tjockna i 5 min. Bred ut på plåt med bakplåtspapper. Skall vara tunn men hel!

Lägg på vilken topping du vill ha. Idag hade jag tomatsås, chevré, mozzarella, parma, ruccola och lite balsamico.

Baka i ugn ca 15 min på 200 grader.

Underbart gott!

Myssöndag i soffan


Gösta och jag har en mysdag i soffan. Vi tittar på TV och dricker te! Skall strax börja med middagen. Det blir LCHF-pizza med chevré, mozzarella, ruccola och parma. Mums!

Rätt låt vann!

Dagens frukost!

Visst var det bra igår, Melodifestivalen?! Det slutade med att både jag och Louise hejade på Eric Saade. Himla bra låt! Jättemysig kväll med Louise. Fick en jättefin kudde som jag skall visa er senare.

Har haft en effektiv morgon. Ätit frukost, bäddat, diskat, tvättat, varit ute med hunden och varit ute på min 5 km runda. Det är nästan helt isfritt nu vilket är ljuvligt! Nu skall jag grilla en kylling (kyckling på skånska) och äta den tillsammans med bernaisesås till lunch.

I kväll åker Erik till L.A. Han verkar ha det jättebra over there! Erik, om du läser detta så vill jag bara informera om att jag har storlek 6 i röda, låga Converse ;O)

lördag 12 mars 2011

Melodifestivalfinal


Ikväll är det dags för Melodifestival! Louise kommer hem till mig och vi skall titta, heja och äta en massa gott.

Solen skiner idag och om man står i lä så är det riktigt varmt. Nu är våren verkligen på gång! Skall hem och piffa lite och njuta av att vara hemma när det faktiskt är dagsljus. Har bakat Rocky Road Brownies, New York Cheesecake och Lavendeldrömmar idag. Snart är det dags för helg!

Rösta nu på Danny allihopa!
Related Posts with Thumbnails