söndag 13 mars 2011

LCHF-pizza

Kvällens underbara middag blev LCHF-pizza. Nästan lika god som vanlig! Här kommer receptet...

Pizzabotten

2 ägg
2 msk olivolja
1 dl vispgrädde
1 krm salt
3 msk fiberhusk

Blanda samman allt till en jämn smet. Låt stå och tjockna i 5 min. Bred ut på plåt med bakplåtspapper. Skall vara tunn men hel!

Lägg på vilken topping du vill ha. Idag hade jag tomatsås, chevré, mozzarella, parma, ruccola och lite balsamico.

Baka i ugn ca 15 min på 200 grader.

Underbart gott!

Myssöndag i soffan


Gösta och jag har en mysdag i soffan. Vi tittar på TV och dricker te! Skall strax börja med middagen. Det blir LCHF-pizza med chevré, mozzarella, ruccola och parma. Mums!

Rätt låt vann!

Dagens frukost!

Visst var det bra igår, Melodifestivalen?! Det slutade med att både jag och Louise hejade på Eric Saade. Himla bra låt! Jättemysig kväll med Louise. Fick en jättefin kudde som jag skall visa er senare.

Har haft en effektiv morgon. Ätit frukost, bäddat, diskat, tvättat, varit ute med hunden och varit ute på min 5 km runda. Det är nästan helt isfritt nu vilket är ljuvligt! Nu skall jag grilla en kylling (kyckling på skånska) och äta den tillsammans med bernaisesås till lunch.

I kväll åker Erik till L.A. Han verkar ha det jättebra over there! Erik, om du läser detta så vill jag bara informera om att jag har storlek 6 i röda, låga Converse ;O)

lördag 12 mars 2011

Melodifestivalfinal


Ikväll är det dags för Melodifestival! Louise kommer hem till mig och vi skall titta, heja och äta en massa gott.

Solen skiner idag och om man står i lä så är det riktigt varmt. Nu är våren verkligen på gång! Skall hem och piffa lite och njuta av att vara hemma när det faktiskt är dagsljus. Har bakat Rocky Road Brownies, New York Cheesecake och Lavendeldrömmar idag. Snart är det dags för helg!

Rösta nu på Danny allihopa!

fredag 11 mars 2011

Tröstshopping


Nu har jag tröstshoppat ett armband eftersom det är såååå himla synd om mig som är ensam ;O) Det var billigt Erik så du behöver inte bekymra dig! Solen skiiiiner nu. Ser en stor bit gräsmatta utanför fönstret. På söndag skall jag städa balkongen. Slänga alla gamla ljungar, sopa och kanske till och med sätta ut utemöblerna. Jag vet att det bara är mars ännu men det skiter jag i ;O)

Ost, ost och ost

Ikväll är middagen välplanerad. Chevré, brie och en gorgonzola tillsammans med lite parmaskinka, salami och ett glas rödvin. Erik hade avlidit ;O)

Har inte sovit mycket i natt. Sover oroligare när inte Erik ligger bredvid plus att mopsen (som sov hos mig) bestämde sig för att göra sig helgfin mitt i natten. Har underbara påsar under ögonen idag!

Funderar på att tatuera in ett ord på insidan av min handled. Svart lite snirklig text. Vad tror ni om det? Gör säkert skitont där bara...

torsdag 10 mars 2011

Snöfall


Japp, då snöar det igen! Blåsigt och snö! Trodde ju att våren var här...

Erik ringde just från New York. Där satt han och väntade på nästa flyg till Austin. Kan sätta lite pengar på att det inte snöar där!

Nu när Erik är iväg skall jag passa på att göra en massa som han inte tycker är så skoj. Detta innebär bland annat ost till varje middag, romantiska filmer och schlagerkväll på lördag. Idag blev det fläskfilé med gorgonzolasås. Mums!

Skall strax ut med mopsen igen sen är det snart god natt!

onsdag 9 mars 2011

Dagen efter...

På vår vägg i TV-rummet.

Nu har jag vaknat upp dagen efter semelkaoset. Herregud vad folk äter semlor! Var helt slut igår. Maken var på filmpremiär så klockan 20 tog jag mopsen under armen och gick upp och la mig. Så skönt!

Imorgon åker Erik till USA och blir borta nästan två veckor! Det blir filmfestival i Texas, affärsmöten i L.A. för att sedan avsluta med att besöka sin bror i San Diego. Han har stått och strukit sommarkläder hela veckan och jag är inte alls avundsjuk ;O) Jag har ju bara 1 dm is kvar på balkongen så jag får väl snart börja leta bland lättare kläder jag också...

söndag 6 mars 2011

Härliga, soliga söndag


Idag är det en stor sol på himlen! Var uppe redan kl 8. Åt frukost och tittade på Vasaloppet. Har precis kommit hem från en powerwalk. Har sammanlagt gått 20 km denna veckan. Inte illa alls!

I eftermiddag skall vi på bio. Det blir Kings Speech! Den vann ju många Oscars. Innan dess skall jag tvätta lite och piffa här hemma.

fredag 4 mars 2011

Dr Jekyll & Mr Hyde


Nyss var det en skittant här som sa att våren inte skulle komma förrens i början av april. Gillar inte den tanten och väljer att ignorera henne!

Jag var minsann ute och motionerade igår igen. Sedan gick jag hem och städade. Oj, oj, oj! Förklarade för Erik att jag var på ett strålande humör. Kvittrade fram det liksom. Han log brett och sa att det är antingen kvittrande glädje eller svart, mörk PMS. Stackarn som måste så ut med detta! Jag tror dock att mitt medelhumör ändå ligger över det normala så han skall vara glad ändå!

Ikväll lutar det åt ännu en motionsrunda innan tacos och Let´s Dance. Underbara fredag!

torsdag 3 mars 2011

Vårkänslor


Nu tror jag faktiskt på allvar att vintern är över! Det skall bli plusgrader idag och flera dagar framåt, fåglarna kvittrar och solen skiner. Det är nu det börjar, den långa härliga våren och sommaren. Åh, vad härligt! Känner mig lite småkär i allt och alla ;O) För att fira bakar jag hallongrottor.

Var ute på en powerwalk igår kväll. Det är sååå skönt! Ikväll skall jag städa sedan är det nästan helg igen. Tjoho!

onsdag 2 mars 2011

Dagens romantiska-film-tips!


Som ni säkert alla förstått vid det här laget så är jag svag för romantiska filmer. Helst amerikanska då! Ser på dem med väldigt lite kritik och älskar de flesta av dem. Köpte en ny när jag var i Göteborg i helgen, Going the distance. Såg den tillsammans med Gösta igår kväll. Mycket bra!

tisdag 1 mars 2011

Äntligen mars!


Så var det då äntligen mars! Har helt glömt det där med att leva i nuet och det där snacket. Hit med sol, snödroppar och värme nu! Pratade precis med en kund som kommer ifrån Isle of White. Hon berättade att där blommar påskliljorna för fullt just nu. Låter inte det lovely?

Skall försöka ut på en motionsrunda ikväll om jag hinner. Det går ju inte att motionera med mopsen direkt så hans promenad ligger som prio ett, sedan får vi se...

måndag 28 februari 2011

Vårfin

Scarfs från Esprit
Ljusrosa Converse som jag tänkte att Erik skall köpa i USA när han åker dit ;O)

Ljusa jeans
Vitt linne

Denna outfiten har jag tänkt mig till våren och sommaren. Har köpt scarfen från Esprit via Ellos. Lääääängtar!

Sista vinterdagen

Snart är det dags för penséer på balkongen igen!

Idag är det sista dagen på denna vintern! Kan inte säga att jag är så jätteledsen... I Göteborg var det nästa vår och i lördagskväll fick jag till och med lite vårkänslor. Så sätter man sig på tåget och åker tillbaka till Stockholm och 50 meter snö. Usch! Det skall iallafall bli plusgrader i slutet av veckan.

Igår trotsade jag dock snö och is och drog på mig broddarna och stack ut på en 5 km powerwalk. Upptäckte att jag faktiskt saknat det! Det är väldigt uppfriskande och skönt (iallafall efteråt).

Idag blir det nog lugnt här!
Sportlovsvecka i Stockholm.

lördag 26 februari 2011

Salt & Sill







Nu har vi varit ute på Klädesholmen och ätit lunch. Satt på den inglasade verandan och blickade ut över det frusna havet. Har aldrig varit där under vintern innan. I morse kom det underkylt regn och allt var som en isbana. Otroligt halt! Peter halkade till och med ner i vattnet med fötterna.

Nu har Lotta och jag precis kommit hem från en runda på stan och skall strax laga middag. Sedan blir det Melodifestival!

Lördag i Göteborg




b


t

Sov till 8 i morse, sedan ville Hulda möta dagen. Lyckades sova heeeela resan hit så jag känner mig utsövd. Det var längesedan. Lotta fixar frukost och sedan bär det av ut mot Tjörn. Har längtat efter denna dagen så länge. Lunch blir det på Salt & Sill på Klädesholmen. Som gjort för en underbar dag!

Har fotograferat syster med makes lägenhet. Här är väldigt fint!

torsdag 24 februari 2011

Västerut


Nu är veckans storstädning färdig! Vi har delat upp det maken och jag. Han storhandlar och dammsuger lägenheten vid behov, jag storstädar. Skall se hur detta fungerar för oss! Än så länge går det bra ;O)

Imorgon åker jag till Göteborg och min lillasyster med make. Och så Hulda förstås! På lördag skall vi köra ut på Tjörn och äta lunch och på kvällen blir det mys. Längtar tills jag sitter på tåget imorgon kväll. Skall lyssna på min iPod och göra absolut ingenting i 3 hela timmar. Lovely!

onsdag 23 februari 2011

Oj, oj, oj...



Nu satte jag mig på en stol för första gången idag! Fullt ös!

Klippte mig igår och färgade håret rött. En diskret röd men det känns lite ovant ändå. Ville ha lite färg i livet ;O) Köpte en mörkbrun också fall i fall det skulle bli katastrof. Tror dock att jag behåller det röda ändå... Igår var Erik på jobbmiddag så jag och Gösta gick och lade oss redan klockan kvart över nio. Somnade direkt!

Ikväll skall jag stryka färdigt den där högen med tvätt. Skall bära ner allt framför TV:n och titta på någon mysig film samtidigt!

måndag 21 februari 2011

Nu har jag satt ner foten...

Nyss fick jag ett mail från min make. Nu vill han köpa detta vildsvinshuvudet och sätta upp på väggen i "sitt" rum. Jag har satt ner foten. Gränsen är nådd. Där rann bägaren över. Jag sa NEJ! Är jag hemsk? Jag hoppas att det hela är ett dåligt skämt!

12 spädbarn på en och samma gång...

Regnig dag i London november 2010.



Vid lunch idag fanns här 12 spädbarn med tillhörande mammor. Hälften av dessa spädbarn gillade inte att fika alls... Say no more!

Tapeterna hängde kvar i morse. I helgen när jag är hos syster skall Erik åka och kolla på heltäckningsmatta. Tycker att det är lite 70-tal men matta skall det visst vara.

Inga planer ikväll. Promenad med mopsen och sedan lite dammsugning, det är allt!

söndag 20 februari 2011

Brunch och tapeter


I dag har jag varit och ätit brunch med Emma och Sandra. Vi satt och åt och pratade i nästan fyra timmar. Jättetrevligt och gott! Det skall vi göra oftare.

I kväll har vi tapetserat färdigt Eriks rum. Det har gått förvånansvärt bra! Inga gräl och tre rullar över. Känner att vi nog är ganska bra på det här ;O) Vi har lärt av Eriks föräldrar, tapetmästarna.

Nu blir det en kopp te i sängen innan det är dags att soooooova...

lördag 19 februari 2011

Dagen D


Idag är dagen då vi skall tapetsera för första gången tillsammans utan övervakning av föräldrar. Hur skall detta gå? Har bestämt mig för en strategi: Hålla tyst och låta Erik bestämma! Får se hur det går ;O)

Ljust och Fräscht igår var jättebra! Träffsäkert. Föreställningen verkar vara utsåld men om du skulle få möjlighet att se den så rekommenderar jag den varmt.

Om precis en vecka sitter jag i en bil tillsammans med syster och hennes make på väg ut till Tjörn! Åh, vad jag längtar...

fredag 18 februari 2011

Ljust och fräscht


Ikväll blir det teater! Ljust och Fräscht på Berns. Erik har jobbat med ljudet till den på något sätt. Har hört att den skall vara jättebra så förväntningarna är höga.

Innan det blir det middag på Elverket med Tobias och Emma som även skall följa med på teatern. Hoppas bara jag kan hålla mig vaken genom det hela ;O)

Ullared i april


Nu är vårens resa bokad! Den 2 april åker jag, Louise och minibullen till Ullared och shoppar loss. Det är bland det roligaste jag vet!

torsdag 17 februari 2011

Lussebullen & Lillbullen


Ikväll skall jag till Louise och hennes lilla bulle i ugnen och äta middag! Skall bli jätteskoj! Men innan dess skall jag paketera 6 kg karameller i strutar, baka en Västerbottenpaj, ännu mera semelbullar och en fransk chokladtårta. Vet inte riktigt hur jag skall orka med allt detta. Är trött idag! Men det är väl bara att sätta igång...

onsdag 16 februari 2011

Frostskador och citronkaka


Idag är det strålande solsken men kallt som f-n! Förstår inte hur vi skall bli av med all denna snö innan första mars (då skall den vara borta för då är det vår). Kommer att bli svårt! Myspysdag på caféet. Allt rullar på i lagom takt. Gillar sådana dagar! Har bakat en citronkaka och skall snart sätta igång säsongens miljonte deg för semelbullar.

Ikväll blir det storhandel sedan lite städning. Erik måste nog spackla lite om vi skall hinna tapetsera på lördag...

tisdag 15 februari 2011

Göstas hörna


Lilla Gösta gillar att ha full koll på läget. Han måste veta vem som kommer och vem som går. Om han inte ligger på våra skor, för att vara 100% säker att ingen går utan att han märker det, så ligger han i sin korg precis innanför dörren. Här har han koll på allt! Den fina hundfilten köpte vi på Rusta förra helgen. Tjock och fin! Gösta älskar den. Under den kan man begrava tennisbollar, torkade grisöron och anat mysigt. Igår kväll stod han och tittade in i spegeln som står bakom och skällde på sig själv. Har aldrig hävdat att han är den vassaste pennan i lådan men han är den sötaste...

måndag 14 februari 2011

Alla Hjärtans Dag


Idag är det Alla Hjärtans Dag och -14 grader ute. Hur går det ihop? Det frös i näsan i morse. Galet! Gösta vägrade att gå ut så Erik fick bära ut honom på ett tvångskiss ;O) Håller i skrivandets stund på att buda på ett kakfat till min mamma på Tradera. Håll tummarna!

Erik är på möte ikväll men vi får väl fira lite när han kommer hem. Har alltid tyckt att
Alla Hjärtans Dag är för kommersiellt och ytligt men numer är jag av den uppfattningen att man skall ta alla tillfällen som finns att fira.
Fira på!

Hoppas ni alla får en fin Alla Hjärtans Dag!


söndag 13 februari 2011

Varm choklad med vispad grädde


Nu har vi varit i Måleributiken i Alvik och beställt tapeter till Eriks arbetsrum. De kommer på tisdag så till helgen kommer äktenskapet att ställas på sitt svåraste prov någonsin: Erik och jag skall tapetsera tillsammans! Hur det skall gå återstår bara att se...

Sitter i soffan och dricker varm choklad och tittar på Emil i Lönneberga. Det är så härliga sommarbilder där! Skulle vilja bo på landet där det är tyst och luktar kobajs!

lördag 12 februari 2011

Lördagsmys


Äntligen lördag eftermiddag och tid för mys! Erik är uppe och mäter väggar. Gästrummet/arbetsrummet skall bli skotskrutigt i grönt, brunt och beige. Vi var och köpte ett engelsk skrivbord med tillhörande snurrstol förra veckan och i det temat har det fortsatt... Kommer att bli snyggt och manligt. Väldigt lite vitt men det får gå ändå ;O) Sen kommer Erik att kunna arbeta hemifrån då och då och det är ju trevligt. Det pratas om en heltäckningsmatta också...

Ikväll blir det Melodifestivalen och hemlagad pizza. Har hittat ett recept på LCHF-pizzabotten. Med en massa mozzarella och chevré på så kan det ju inte bli fel. Vinflaskan är uppkorkad och nu är det helg!
Related Posts with Thumbnails