söndag 16 maj 2010

Mariefred


Har idag varit i Mariefred för första gången. Har velat åka hit ett bra tag. Leila Bakar är inspelat i Mariefred och jag har tyckt att det ser ut som en sådan mysig stad. Det var den! Trähus och grusvägar precis vid Mälarens strand. En riktig sommarstad!






Verkade finnas mycket fin shopping! Tyvärr så var det ju stängt idag eftersom det är söndag men vi får återkomma en dag då det är öppet istället ;O)





Den här fina gamla järnvägen finns i Mariefred. Man kan åka en tur med ånglok till Läggesta och tillbaka. Man fick tyvärr inte ha hund med sig annars hade vi nog åkt en tur!







Gamla stationen! Jättefin med gammal väntsal och biljettlucka.

3 kommentarer:

  1. O vad mysigt, och vilka fina bilder. Hoppas att vi kan få följa med någon gång till både Mariefred och Gripsholm. Helt klart nostalgi i min smak. Härligt med finkörning en vårsöndag, väcker fina minnen för en "gammal moder". Kram motti.

    SvaraRadera
  2. Mysigt! Jag har länge velat fara dit och har planer på att dra med mig mamma dit i sommar. Verkar vara en underbart charmig liten stad.

    Hoppas helgen varit bra! Kram Maria

    SvaraRadera
  3. För många år sen gjorde jag ofta utflykter till Mariefred, nu är det dock alldeles för länge sedan. Kanske får lägga till det till sommarutflyktslistan!
    Camilla

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar för då blir jag så glá!

Related Posts with Thumbnails