tisdag 20 november 2012
Urban Deli
Ikväll skall jag äntligen träffa Louise! Det var v ä l d i g t längesedan! Vi skall försöka få plats på Urban Deli på Nytorget på Söder. Jättemysigt ställe med en massa god mat! Mycket folk brukar det vara...
Nya espressomaskinen har kommit idag. Den är väldigt snygg och brygger gott kaffe! Kanske är värd sina pengar ändå?!
Idag är det visst årets tråkigaste dag. Tisdag innan löning i november! Man får göra sitt bästa för att piffa till dagen. Till exempel äta middag med en vän på mysiga söder :O)
måndag 19 november 2012
Ny espressomaskin
Så var den nya espressomaskinen beställd och kommer att levereras imorgon bitti redan. Skönt att slippa den gamla gnälliga. Får försöka förneka att den var skitdyr...
Väldigt lugn dag idag. Har bakat lite, beställt julchokladstrutar från Åre och småpysslat lite. Skall städa lite där nya kaffemaskinen skall stå tänkte jag. Powerwalk med Anna ikväll, annars inga planer. Sitter och längtar tillbaka till Thailand lite. Nästa jul kanske?! Hela förra hösten och våren kändes så mycket lättare i och med den resan. Något att se fram emot när det var som allra mörkast och något att tänka tillbaka på i väntan på våren. Spara, spara!
lördag 17 november 2012
PMS-lördag
Är på mitt allra värsta PMS-humör idag! Det mesta känns skit och jag måste åka och köpa en nu espressobryggare för tiotusentals kronor i eftermiddag. Skall försöka pigga upp mig med en julig tidning och lite glögg i eftermiddag. Får se om det fungerar...
Skall iallafall åka och se Skyfall i kväll. Lite Daniel Craig gör väl vem som helst glad?! I morgon skall vi ut i naturen och grilla korv. Känner att jag får alldeles för lite sol nu. Ingen alls faktiskt! Har köpt D-vitaminer som skall vara bra. Hoppas på mirakel!
söndag 11 november 2012
London
Joanna och jag spenderade förra helgen i London. Det var alldeles marvelous!!! Fint väder, massa shopping, mys och mat. Verkligen härliga dagar! Shoppade en del julklappar och lite till mig själv. Så härligt att komma bort och få se och smaka på nya saker. Det ger inspiration även till vardagslivet.
Mamma och pappa har varit här i helgen. I går kväll var vi på Melker Anderssons Trattorian. Underbart god mat! Känner mig redo för ännu en vecka!
torsdag 25 oktober 2012
London om en vecka!!!!
Om en vecka åker jag och Joanna till London!!!! Skall bli så himlans roligt. Vi har planerat en massa skoj.
Ikväll skall det bli snö säger de. Hoppas på det! Mys! Har tagit fram vinterjackan och vinterskorna så jag är redo. Skall strax gå hem och laga middag sedan blir det nog tidig sänggång. Blev sent både för mig och E igår så vi har timmar att ta igen ;O)
onsdag 17 oktober 2012
Nyklippt
Var och klippte mig igår. Skönt! Eriks mamma och en väninna till henne är på besök denna veckan så det är fortfarande fullt hus :O)
Hösten har verkligen kommit nu. Regn, blåst och en massa rusk. Får mig att vilja sitta inne och dricka varm choklad med någon mysig tidning. I går kom nya numret av Isabella, julnummer. Åh, vad jag längtar till jul nu. Var ju i Thailand förra julen och julstämningen ville inte riktigt infinna sig. Men i år skall jag ta igen allt!
Nu skall jag baka rabarberpaj och invänta lunchrusningen.
söndag 14 oktober 2012
En vecka med bebismys
Lotta och Olle har varit här en vecka. En intensiv men fantastisk vecka! Det har ätits, dreglats, sovit, bajsats, sjungits, ätits lite till, skrattat osv. Han är helt underbar men jag är väldigt trött idag!
Har städat, tvättat, fixat med fakturor och en massa andra papper och nu tror jag att jag är färdig för kvällen faktiskt. Erik lagar mat, rårakor med stekt fläsk :O)
Köpte David Batras nya kokbok igår. Väldigt fin med en massa roliga recept. Det är Leila Lindholms bokförlag som gett ut boken och hon har själv "stylat" den. Det märks :O)
tisdag 2 oktober 2012
Frukostmuffins
Har varit riktigt förkyld hela helgen. Var hemma från jobbet igår men kände att jag var tvungen att gå idag. Har gått ganska bra! Stängde en timme tidigare för att gå hem och vila lite. Har fått lite ny energi nu på kvällen och har precis bakat frukostmuffins med banan, kanel och en massa annat nyttigt. Gott till frukosten imorgon!
Erik är ute och löper någonstans i Stockholm och jag skall nog dricka lite te.
lördag 22 september 2012
tisdag 18 september 2012
Beach House
Beach House är ett märke som tillverkar sängkläder. Materialet i dessa är så kallat T-shirt tyg. Har hört av jättemånga att de skall vara helt underbara att sova i. Väldigt mysiga å goa! Är väldigt sugen på att köpa dessa. Kostar dock en del så vi får nog ta ett familjemöte om det först ;O)
Regn och äppelkaka
Idag har det verkligen öst ner här! Har myst till det med att baka äppelkaka. Skall ta med en bit hem till E ikväll. Skall ge mig ut på en powerwalk när jag kommer hem sedan skall jag kolla en film och mysa i soffan. Är lite trött och hängig idag så jag tycker det passar bra...
Älskar faktiskt hösten också. Tända ljus, regn mot fönsterrutorna, te och mys. Något av det bästa jag vet är att sova med fönstret öppet under en massa täcken när det regnar ute :O)
söndag 16 september 2012
Halvmaraton och kräftor
Igår var det Stockholm Halvmaraton. Erik och hans syster sprang. Var inne och hejade på! Hann med lite shopping innan. Väldigt lite, köpte ett tvål ;O) Det finns ett på Lush som heter Rockstar-soap. Det luktar bubbelgum och är alldeles underbart! Jo, hann med att gå upp till Stockholm Tea-Center och köpa lite Södermalmsblandning också. Finns inget godare te! Avslutade kvällen med kräftor och Västerbottenpaj.
Har precis powerwalkad runt sjön med Anna. Erik stod med middagen färdig när jag kom hem. Grillat! Nu skall jag nog ta mig en kopp av det nya teet och förbereda mig för ännu en vecka.
söndag 9 september 2012
En dag i skogen
Började dagen med en power-walk i Lida som snabbt övergick i svampplockning. Erik sprang och jag gick. Fick plötsligt för mig att gå in i skogen för att se om det fanns någon svamp. Det fanns det!!! Massor! Fick avbryta för att hinna möte Erik som vi bestämt. Nu är de rensade. De flesta ligger för att torka men en del har jag sparat i kylen för att använda till en Västerbottenpaj till helgens kräftskiva.
Har ätit god middag, tittat lite på film och druckit te. Känner mig redo för en ny vecka!
onsdag 5 september 2012
Lite mer Frankrike...
Hemma igen... Lite magsjuka både jag och E men det får man väl ta när man ätit musslor, ost, vin och en väldig massa bröd i tre dagar ;O)
Erik är iväg och handlar och jag kurerar mig lite. Skall nog gå och ta ett bad tror jag. Det är mörkt om kvällarna nu och det känns att hösten är här. Som vanligt älskar jag alla årstider precis i början av dem. Just nu är jag helt övertygad om att hösten är den allra bästa av dem alla.
lördag 1 september 2012
Moules Frites
Om ett par timmar skall vi ut och äta på en restaurang som skall ha väldigt god mat. All mat är god här förresten ;O)
fredag 31 augusti 2012
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






















