onsdag 16 maj 2012
Halvdag
Åh, vad det är underbart med halvdagar och röda dagar! Stängde kl 16 idag. Åkte till Sickla för att hämta ut mina linser och köpa ett surdegsbröd. Vi skall nämligen åka på utflykt imorgon och då måste man ha matsäck. Det blir Steak-sandwich på surdegsbröd, rosa lemonad och en liten chokladgudomlighet till efterrätt. Har tänkt köra till Mariefred och gå på Gripsholms Slott. Mariefred är en sådan mysig liten stad och vi har aldrig varit på slottet. Försökte locka med Daniel. Det var inte svårt. När jag nämnde Steak-sandwich var han på ;O)
Snart är det Greys Anatomy och te!
söndag 13 maj 2012
Majdag
Ljuvlig majdag idag! Solen skiner och det skall bli ca 15 grader varmt. Väntar på bröderna Olsson som sitter på ett tåg hem från Göteborg. De genomförde båda Göteborgsvarvet igår! Inte mycket planerat idag. Skall nog köra och handla lite och sedan blir det nog en fika på ballen ;O)
Fotona är från Kungsträdgården för två helger sedan. Så underbart vackert!
fredag 11 maj 2012
Freeeeedag
Fredag idag! Härliga fredag! Maken men familj är på väg till Göteborg för att springa Göteborgsvarvet imorgon. Jag sitter i soffan och dricker vin :O) Skall nog gå och sova tidigt för en gångs skull...
söndag 6 maj 2012
Kompishelg
I fredags kom Louise och Sixten. Vi grillade och kollade på film. Sedan sov de över! Igår kom Joanna. Åt middag, drack vin och gick och la oss tidigt och kollade på film i sängen. Härliga dagar som gett mig så mycket energi.
Om en stund kommer svärmor och svåger. Har precis varit och handlat till vår middag i kväll! Imorgon kommer äntligen Erik hem. Nu har han varit i Frankrike i 1,5 vecka och jag saknar honom. Det var skönt att bara bry sig om sig själv ett par dagar men nu får det räcka!
Solen skiner idag och det är en riktigt vacker majdag. Har tvättat 4 maskiner tvätt redan. På tur står min vinterjacka. Torkar tvätten på balkongen :O)
Kram på er!
tisdag 1 maj 2012
Dinner and a movie
Ikväll blir det middag och bio med Louise! Längesedan och det skall bli sååå kul. Denna filmen ser ju ut att vara något förr oss :O)
Frukost kl 10!
Stängde kl 15 igår. Gick hem och satt i solen på balkongen en stund. Termometern visade på 30 grader där. Planterade smultron och lavendel som jag köpte i Kalmar. Klart man skall handla växter i Kalmar och asa hem dem på tåget ;O)
Helgen hos Lotta, Peter och Olle var underbar. Han är ju så söt! Det var en lugn och skön helg som mest kretsade kring amning, sovande och mys. Precis som det skall vara!
Idag sov jag till 10! S å h i m l a s k ö n t ! Nu sitter jag och äter frukost och tittar på inspelningen av Let´s Dance från i fredags.
torsdag 26 april 2012
Var är våren?
Imorgon åker Erik till Frankrike för ett bergslopp (!!!) och efter det lite semester med en kompis. Är iväg en och en halv vecka. Försöker planera in lite roliga saker under tiden så att det inte blir långtråkigt. Imorgon skall jag åka till Kalmar för en helg med syster, hennes make och självklart lille Olle! Längtar efter honom! Stannar där hela helgen.
Idag är här kallt och regn igen. Lite trött på det nu faktiskt!
lördag 21 april 2012
Solig lördag
Sitter på jobbet. Lugn dag idag! Ute skiner solen och här sitter jag. Rabarber/jordgubbspaj i ugnen . Skall åka och handla efter jobbet och sedan verkar det som om det bär av till Knivsta för middag. Trevligt!
Imorgon blir en hemmadag för min del. Kanske lite macaroonbakning och pyssel i hemmet. Efter en lååååååång sovmorgon förstås!
Är inne och läser denna bloggen ofta. Hon vandrar just nu runt i ett 20-gradigt New York och jag är sååååå avundsjuk...
torsdag 19 april 2012
Mosters lilla Olle
Har ju helt glömt att presentera Olle! Han föddes på morgonen den 4 april och är alldeles, alldeles underbar!
söndag 1 april 2012
Earth hour
Igår var det earth hour! Vi släckte ner allting och tände en massa ljus. Det var riktigt skönt att inte ha dator, tv eller telefon igång. Borde man göra oftare.
Idag har jag fixat med förra veckans papper, städat lite och skall strax ställa mig och baka påsk-macaroons. Gula såklart!
Skönt med en lugn söndag utan alltför många måsten...
lördag 31 mars 2012
Snö
Japp, då var det snö igen... Som tur är bar jag in penséerna i går kväll. Nu står de i badkaret och tror att de är på solsemester. Skall in till stan i eftermiddag och leta glasögon till Erik. Annars händer det inte så mycket mer här. Skönt!
söndag 25 mars 2012
Morgon-tv och frukost
Erik är iväg och springer Premiärmilen! Jag sitter vid tv:n, äter frukost och funderar över varför Eric Saade har ett grönt skynke över huvudet i Nyhetsmorgon... Har betalat veckans fakturor och skall strax fixa till här. När Erik kommer hem skall vi köra en sväng till Sickla. De där jeansen måste ju inköpas...
Bilden ovan är förresten tagen med min nya telefon. Fin va?!
lördag 24 mars 2012
Färdigt!
Nu är balkongen färdigfixad for now! Köttet ligger i marinad, maken är i luften på väg hem och strax är det Leila på landet. Underbar dag!!!
Idag skall det bli vår på balkongen

Efter jobbet idag skall jag åka till plantträdgården och köpa vårblommor till balkongen. Ringde och hörde om de hade fått in penséer och det hade de :O) Får nog bli det och lite Bellis om det finns. Skall bära ner utemöblerna, tvätta grillen och dammsuga golvet där också. Ikväll när Erik kommer hem från Frankfurt skall vi grilla :O)
Imorgon skall jag åka och försöka finna ett par jeans. Är så ofantligt trött på jeans som hela tiden kasar ner... Har fått tips om ett par som är bra så vi får väl se.
torsdag 22 mars 2012
Mopshimlen
Förra fredagen somnade lilla älskade Gösta in! Hans nervsjukdom i ryggen gjorde att han knappt kunde gå längre och vi tyckte alla att det var dags för honom att åka upp till Bobo i mopshimlen. Där är det bra har jag hört. Leverpastej vareviga dag!
Fredagen var vårens första dag, fåglarna kvittrade och solen sken. Gösta spenderade hela dagen på en kudde utomhus. Mycket mys, leverpastej och tårar... Han somnade in i bilen med sitt lilla huvud i min hand. Det var fruktansvärt jobbigt men samtidigt väldigt fint! Saknar honom så...
söndag 11 mars 2012
Nya skor

Här har vi dem, mina nya vårskor. Visst är de underbara?!
Har varit ute och motionerat med maken. 6,6 km blev det idag! Skall strax gå ut och sätta mig i solen på balkongen. Härlig söndag!
lördag 10 mars 2012
Melodifestivalfinal

Nu är det strax dags för final i årets Melodifestival. Maten står på spisen och efterrätten är i frysen :O) Erik tvingas att titta på den men jag har lovat att massera hans vader och fötter som lite tröst...
Imorgon är det helt ledig dag! Skall nog åka till Hellasgården och motionera lite. Hoppas på lika fint väder som idag. Var ute och powerwalkade/joggade för en stund sedan och det är vår i luften.
Hoppas ni har en underbar helg!
tisdag 6 mars 2012
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

















