lördag 5 november 2011

Dinner and a movie


Det blev en utflykt till Arlandas utsiktsplats där vi stod och tittade på flygplan som lyfte och landade. Fullkomligt älskar att titta på det! Tyvärr landade de inte på bana 3 där utsiktsplatsen är belägen men man såg lite av de andra landningsbanorna också. Erik hade tagit med sig varm choklad, korv och en engångsgrill :O) Jag var fullt övertygad om att SÄPO skulle komma och köra bort oss där vi stod och eldade mellan landningsbanorna men det gick bra.

Idag är det min tur att laga lördagsmiddagen. Det blir ett besök på Bistro Voltaire innan bion ;O). Innan dess skall vi köra inom en sväng på Skogskyrkogården och titta på alla ljusen. Det är så vackert!

Gullholmen 2011












Förra helgen var vi på Gullholmen! I stort sett hela släkten. Eriks familj och min familj. En underbar helg fylld av mat, promenader, spel, sovmornar och mys. Härligt!

Snart skall vi ut på en liten överraskningsutflykt. Erik har något planerat! Ikväll skall vi på bio. Erik skall se Tintin och jag skall se En dag. De börjar nästan samtidigt och vi ville inte se samma så vi går på två olika så blir båda nöjda :O)

Är ledig hela helgen. Tar det lugnt och njuter!

måndag 24 oktober 2011

Zumbadags


Nu väljer jag att ignorera denna förkylningen och drar iväg på Zumba! Skall bli kul. Är ganska trött men man piggnar till av musiken.

Lugn dag idag! Har Halloweenpyntat lite på caféet. Imorgon skall jag göra cupcakes med Halloweenfigurer på.

Har bett en tjej som jobbar i centrum, och som är grym på att måla, att ta fram en cupcakelogga till mig som jag kan ha som caféets. Köpte pikétröjor för ett tag sedan. Tänkte trycka cafénamnet på baksidan och loggan på framsidan. Är trött på att alla mina privatkläder är fyllda med choklad, hallonsylt eller annat livsmedel varenda kväll jag går hem. Skall bara försöka övertala Isabella som jobbar hos mig att det är snyggt med ljusrosa piké med en cupcake på. Hon är mer av en svart och rockig typ ;O)

Har precis ätit en Chili Con Carne som maken lagade igår. Den smakade mer som köttfärssås men det skall jag inte berätta för honom :O)

söndag 23 oktober 2011

Dålig uppdatering


Har inte hänt mycket här på senaste tiden
. Försöker få ihop ett liv med jobb 70 timmar i veckan, förkylning med feber, fotoredigeringskurs, hemmet, möten hit och dit och allt annat som måste göras...

Idag har jag iallafall varit på Djurgården med Sixten och Louise
. Vi har promenerat och fikat. Vädret har varit helt ljuvligt! Veckan som kommer ser också full ut. På torsdag kväll åker vi dock till Gullholmen och stannar där heeeeela helgen. Oj, vad jag längtar!

Nu skall jag gå och duscha innan Pan Am på TV.


Kram på er!

onsdag 12 oktober 2011

Rynkor


På två veckor har det hänt! Jag har fått rynkor runt munnen. Grannen hävdar att det beror på att jag ler så mycket. Skall man straffas för att man ler?! Om det skall gå med denna farten kommer jag se ut som ett russin innan 35. Usch, var inte alls beredd på det här. Ikväll skall jag börja missbruka ansiktskräm :O)

Fotoredigeringskursen börjar ikväll. Skall bli kul att äntligen kunna börja använda photoshop som jag fick av Erik när jag fyllde år!

Solen lyser och det är en underbar höstdag! Lugnt på caféet idag. Bakar lite för att få tiden att gå. Det är skönt med sådana dagar också :O)

lördag 8 oktober 2011

Presenter från USA



Fick fina presenter av mamma och pappa från deras USA-resa! En fin bakbok fylld av recept på cookies. Det jättefina förklädet är dock köpt i Sverige. Helt underbart vackert!

Snart skall vi köra in till stan och gå på brunch. Efter det blir det lite shopping! Härlig lördag!

Rosa eller turkos

Denna gamla byrån har vi fått av mamma och pappa. Den står på toaletten där nere och skall inhysa handdukar och liknande. Frågan är nu, skall den vara gammelrosa eller turkos?! Vad tycker ni?

torsdag 6 oktober 2011

En heeeeel ledig helg!




Kommande helg är jag helt ledig! Mamma och pappa kommer och hälsar på och då vill man inte jobba :O) Skall sova länge på mornarna (säkert till kl 8 ;O) och bara mysa runt.

Var och tränade igår. Känns i armarna och i magen idag. Klarade 13 armhävningar på rad! Nöjd med det. Nästa onsdag börjar kursen i fotoredigering på Fotografiska så då får jag hitta en annan dag att träna på...

Såg ni Greys Anatomy igår! Den enda serien jag följer förutom Svenska Hollywoodfruar som jag bara måste se. Det är ju lite av en cirkus!

Nu skall jag baka!

söndag 2 oktober 2011

En söndag precis som jag vill ha den

Kakbuffén på Skansen i söndags!

Denna söndagen har varit precis som jag vill ha den. Sov så länge vi ville. Medelåldern verkar dock ha slagit till då vi båda vaknar kl 8 och inte kan somna om. Låååångfrukost framför TV:n med smörgås, te, kokt ägg och smoothie. Efter det tog vi mopsen och begav oss ut på svampjakt. Gick sådär... Men det var en mysig promenad i alla fall!

Eftermiddagen började med en powerwalk och avslutades med romantisk film i soffan. Har nu ikväll bakat bröd och söndagsmiddagen står i ugnen. Det blir grillad kyckling, potatis, sås, rödkål och äppelmos. Perfekt söndag alltså :O)

Känner mig redo för en ny vecka!

torsdag 29 september 2011

Hello Cupcake


Nu är den beställd, Leilas nya bakbok! Skall bli väldigt kul att titta i den. Blir alltid så inspirerad...

Väldigt fint väder idag. Tror det är runt 20 grader varmt! Ikväll skall jag och Anna åka en sväng till IKEA. Det tackar man ju aldrig nej till ;O)

onsdag 28 september 2011

Lovely onsdag!

Snart är det dags för kulturresa igen. Förråden måste fyllas på!

Idag är det onsdag och konditorkylen är fylld till bredden. Härlig känsla! Skall baka en cheesecake idag men det är nog allt :O)

Skansen var jättemysig i söndags. Fint väder och jag lyckades se till att vi både fikade OCH åt lunch. Kroppkakor blev det!

Ikväll skall jag tvätta lite och sedan gå och lägga mig tidigt. Är lite förkyld så sömn är välbehövligt! Längtar...

lördag 24 september 2011

Myshelg


Nu är det helg!
Svärföräldrarna är på besök och maken har klarat av dagens Lidingölopp med bravur. Sitter och väntar på fläsksteken som är i ugnen. Det blir dansk fläskstek med rosmarinpotatis, smörstekta kantareller och äpplen, enbärssås och chevrégratinerade rödbetor. Känns som om det kan bli gott :O)

Imorgon är det sovmorgon innan ett besök på Skansens Höstmarknad. På kvällen skall vi äta middag på Grill. Känns som om det också kommer att bli en bra dag!

söndag 18 september 2011

Förmiddag på Djurgården





Har spenderat förmiddagen med promenad på Djurgården och avslutande fika på Rosendals Trädgårdscafé. Så mysigt! Till och med Sixten verkade gilla det :O) Vi hann med en tur till Sickla också. Var tvungen att köpa nya skor till Zumban. Inte så populärt med mina uteskor där...

Erik är på väg hem och jag överväger starkt att sova lite middag. Varför inte liksom?!

lördag 17 september 2011

Höstpimpad balkong

Nu är balkongen höstfixad! Har ställt upp alla möblerna på vinden, ställt ut Mårbackapelargonerna i bostadsrättsföreningens trädgårdsförråd, planterat ljung och ett bollkryss (konstigt namn) och dammsugit golvet därute. Passade på att hänga tvätt där också eftersom vädret är helt ljuvligt idag.

Erik är i Frankrike på "konferens" och jag passar på att göra saker som jag tycker om och som inte Erik gillar så mycket. Tex. äta chevré till varje måltid och titta på en massa romantiska filmer. Även Gösta uppskattar detta!

Imorgon skall jag, Louise och Sixten promenera på Djurgården och avsluta med en fika någonstans. Om vädret håller i sig kommer det att bli ljuvligt. Längtar!

Nu blir det Chevré Chaud och mys med mops!

tisdag 13 september 2011

Fuego


Igår var jag på något som jag velat prova länge men inte vågat. Fuego! Det är Friskis och Svettis variant av Zumba. Var där med Anna och det var skitkul! Svettades som en dåre och såg nog ut som en halt elefant men det gör inget för det var så roligt. I 55 minuter dansade vi samba, lambada, flamenco, rumba osv. Det skall jag göra om!

Det börjar blåsa en massa ute nu. Det är väl resterna av den där orkanen. Mysigt är det iallafall! Skall nog spendera kvällen i soffan med mops och varm choklad.

söndag 11 september 2011

För tio år sedan...

För 10 år sedan satt jag i ett tråkigt studentrum i Katrineholm. Jag var ute på min första sjuksköterskepraktik och hade precis slutat för dagen. Jag och Åsa, som jag delade rum med, satt på TV:n och fick se att ett flygplan störtat in i WTC. Vi sitter lite smått chockade och ser hur röken väller ut ur byggnaden. Ut ur en byggnad som jag varit i och som ligger i den stad som jag älskar så mycket. När vi sitter där händer det ofattbara, ännu ett plan flyger in i WTC. Förundrade diskuterar vi hur två piloter kan vara så klantiga och störta två flygplan in i byggnader på samma dag. Att det skulle röra sig om frivilliga handlingar slår oss inte förrens en bra stund senare.

Paralyserad sitter jag i min säng och tittar på vad som händer på TV:n. Efter flera timmar drar Åsa ner mig till en pizzeria. På pizzerian står tv:n på och även där står alla tyst, tittandes på den. Vi tar med pizzan hem men jag äter ingenting. Försöker nå min familj som jag var Au Pair hos. Bill, pappan i familjen, arbetar bara några kvarter därifrån och jag är orolig. Jag får inte tag på dem den dagen. Alla telefonlinjer är upptagna. Två dagar senare svarar han i telefonen. Alla lever men är fortfarande påtagligt chockade av vad som hänt. Bill berättar hur han och tio-tusentals andra människor går hem från jobbet. Över hela Manhattan, på broarna över till Brooklyn och bort från förödelsen, bort mot säkerheten.

Det som hände är fortfarande helt ofattbart. Varje gång jag ser flygplanen flyga in i något av de två tornen blir jag så ödmjuk inför livet och alla de små saker man hänger upp sig på ibland. Precis allt ställs i ett helt annat perspektiv.

Idag tänker jag på alla de människor som dog, alla de människor som förlorade någon, alla de oskyldiga människor som har torterats i Guantanamo, alla de räddningsarbetare som riskerade livet, alla de som livets förändrats för och på en värld som aldrig någonsin kommer att bli densamma.

lördag 10 september 2011

När maken piffar till det

Vi har som tradition att turas om att laga middag varannan lördag. Det skall vara en lite piffigare middag. En middag man lagt ner lite tanke och tid bakom. Ikväll är det Eriks tur. Ovan ser ni kvällens efterrätt, inköpt på IKEA. Tror jag skall gå och ta på mig något piffigare, måla mig lite och putsa silverbesticken ;O)

Äntligen helg!

Nu är det äntligen helg! Caféet är stängt och nu sitter jag och väntar på att Erik skall bli färdig med allt han håller på med (löpning, lunch, Finnkamp på TV och förhoppningsvis en dusch) innan vi åker till IKEA. Behöver köpa lite bestick och sådant tråkigt till caféet.

Imorgon skall vi åka in till stan för lite shopping och lunch. Måste hitta ett par nya jeans. Ett part som man inte behöver dra upp hela tiden för att rumpan håller på att titta fram. Undrar om det tillverkas sådana jeans nuförtiden?!

onsdag 7 september 2011

Världens gulligaste kusin

Idag när jag kom hem från en jobbig dag på caféet, sur och grinig, låg det ett paket innanför dörren. Det var en present från fina kusin Anna. Maria Montazamis kokbok! Den är helt underbar! Foton på läppstift blandat med Marias tonfisksallad i den berömda blå glasskålen. Tusen tack snälla Anna! Jag blev så glad!

Mamma och pappas resa fortlöper fint. Idag ringde de från Mount Rushmore. Nu skall jag duscha innan det är dags för strykhögen som står på dagens schema.

tisdag 6 september 2011

Baby Foot

Sitter med båda fötterna i påsar. Har köpt något som heter Baby Foot. Det är som en plaststrumpa med någon smörja i. Man skall ha fötterna i dessa i två timmar sedan tar det två veckor och fötterna skall då vara lena som en bebis. Får se hur det går. Återkommer!

Mamma och pappa är väl framme i Denver.
Skönt! Skulle kolla att deras första flight till Washington DC hade landat i går kväll. På de andra flighterna stod det "landed", "on time", "delayed" och så vidare... På mammas och pappas flight stod det "unknown"?! Ett litet tag tolkade jag detta som att planet var försvunnet eller störtat. Kollade text-tv och internet men där stod inget. Kollade flighten ett par minuter senare och då stod det "in customs". Skönt!!! Har pratat snabbt med dem idag och allt var bra. Nu skulle de köra ut i vildmarken!

Premiärdiskar i nya diskmaskinen. Har mycket höga förväntningar ;O) Har precis ätit fisksoppa och myser nu med mopsen i soffan. Snart kommer Olsson hem och då skall han få dammsuga.
Related Posts with Thumbnails