fredag 8 april 2011

Underbara Erik


Igår hade jag en hemmaman! Kom hem från jobbet kl 18. Maten stod på bordet tillsammans med en flaska rött vin som jag velat prova länge. Han hade ägnat hela dagen åt hushållsarbete och underhåll av vårt hem. Dessutom hjälpte han mig med städningen av lägenheten trots att det att mitt jobb! Jag har världens bästa man!

Idag stänger jag kl 16:30
. Mitt tåg går redan kl 18. Skall bli sååå kul att komma hem till mamma och pappa en helg! Våren har ju kommit ganska mycket längre där nere. Skall försöka var ute så mycket som det går, dricka vin och fotografera mycket!

Nu skall jag fakturera lite...

torsdag 7 april 2011

Kulturresa


På lördag är det dags för den årliga kulturresan till Tyskland! Åker hem till mamma och pappa imorgonkväll och tiiiidigt på lördag bär det av med buss mot Tyskland. Kan tyckas konstigt men jag tycker det är skitkul att åka hela vägen dit för att handla vin. Det är väl själva utflykten i sig som är kul. Denna gången skall moster med make också följa med. De gillar också kultur ;O)Erik vägrar att följa med. Han hävdar bestämt att han hellre åker till Ullared om han var tvungen att välja :O)

Skall köpa vin, bubbel och en back med Corona. Efter shoppingen blir det lunch i Burg innan det är dags att åka hem igen!

Längtar till tåget imorgon. 1 klass och räkmacka! Lovely!

onsdag 6 april 2011

Varning!

Denna fina fick jag av mamma på posten i går!

Vaknade i morse och var på ett djävla humör! PMS igen... Hela dagen har varit mer eller mindre skit. Som tur är så är Erik inte hemma ikväll så han slipper mig ;O) Jag tvättar och hänger den på tork på balkongen. Härligt! Det gör mig på liiiite bättre humör.

I morse vaknade jag vid 4 av en Koltrast i trädet utanför sovrumsfönstret. Den sjöng så att det knappt gick att somna om. Finns det något ljuvligare?

Sitter med näsan i Eriks vingummiburk och suktar. Jag går och tar mig ett kokt ägg istället. Annars blir jag bara på ännu sämre humör!

Glöm inte Mc Dreamy ikväll!

tisdag 5 april 2011

Pappa på burk


Köpte denna dvdn på GeKås. Igår kväll tittade jag på den i sängen innan jag skulle somna. Den var så fin! Skrattade högt flera gången och grät nästan lite också. Jättefin film som jag tycker att ni skall se!

måndag 4 april 2011

Markisen är nere :O)


Idag var det så soligt när jag kom hem så jag var tvungen att hissa ner markisen! Det har varit en varm och solig dag. Underbart!

Har lagat fisksoppa till middag. Erik är lite sen från jobbet så jag och Gösta myser i soffan sålänge :O)

Nu skall jag gå och bada och sen skall jag lägga mig och titta på en av filmerna jag köpte på GeKås!

söndag 3 april 2011

Mina fynd i bilder!











Våffelfrukost



Började dagen med våffelfrukost! Fick receptet av Lucette. LCHF-våfflor med grädde. Men lite fantasi smakade de lika bra som vanliga ;O)

Sov till 10:40 idag. Utmattad efter gårdagens shopping! Hittade så mycket fint. Skall visa er senare. Nu skall jag packa upp allt och ställa det på sin plats.

Annars kommer dagen att innehålla powerwalk och premiärgrillning.
Mums!

fredag 1 april 2011

Mot GeKås

Om ett par timmar drar vi mot Ullared! Är framme vid 06 i morgon. Har duschat och borstat tänderna. Packat kudde, filt, smink och tandborste. Matsäcken är på G och stödstrumporna på. Nu skall jag bara lyckas hålla mig vaken tills det är dags att åka!

Skönt med en hel helg ledig.
Att den dessutom är fylld av shopping gör inte det hela sämre. In i dimman...

torsdag 31 mars 2011

Såååå trött...

Den fina virkade kudden fick jag av Louise när hon var hemma hos mig sist!

Är så himla trött idag! Måste försöka somna i tid om kvällarna. Det fungerar inte att somna kl 23 och gå upp 5:30. Har fixat med alla kvitton, fakturor och kontoutdrag för mars nu. Väldigt mycket papper men nu är det färdigt för denna månaden :O)

Imorgon bär det av mot Ullared!
Tjoho! Skall leta upp stödstrumporna ikväll så att jag kan ha dem på mig ;O)

måndag 28 mars 2011

Bakslag

Vädrar mattor på balkongen!

Vaknade till ett vitt Stockholm imorse :O(
Hur kunde detta ske? Nåväl, det är snart borta igen!

Längtar till fredag! Då drar Louise, jag och Sixten till Ullared och GeKås. Oj, vad jag ser fram emot detta! Här skall det shoppas och fyndas. Annars inte mycket till planer i veckan. Skall försöka hitta ett Zumba-pass. Det ser så himla kul ut och jag tror att jag vågar prova :O)

Nu skall jag baka lite!

söndag 27 mars 2011

Mumsig middag!

Har varit ute på min 5 km lufs ikväll. Jobbigt men härligt! Hela livet känns lättare och jag är piggare än någonsin.

När jag kom hem hade underbara Erik lagat en LCHF-middag. Tacoomelett som var helt ljuvlig! Så gott! Nu bakar jag scones. Vi skall titta på Stockholm-Båstad och fika lite. Till mig själv har jag köpt René Voltaires frökex. Med lite ost på så tror jag de blir jättegoda!

Mouiles Mariné



Igår återupptog vi en gammal tradition. Vi turas om att laga lite finare mat varannan lördag. Igår var det min tur. Det blev Löjromstoast till förrätt och Mouiles Mariné till huvudrätt. Vi har en jättefin fiskaffär i Sickla, Erssons. Erik svängde inom där och hämtade upp musslorna som jag beställt. Har aldrig lagat det förr men det blev jättegott!

Idag har Erik sprungit Premiärmilen och jag har varit inne en sväng i stan. Var tvungen att köpa en sport-bh. Nu har jag en jättebra som man tyvärr inte kan andas i men det är visst så det skall vara ;O)

onsdag 23 mars 2011

Hipp, hipp, hurra för Nisse idag!


Idag är det svärfars tur att fylla år! Grattiskramar från oss i Stockholm!

Stååååålande sol idag igen. Snön smälter faktiskt förvånansvärt snabbt. Det gillar jag! Erik har varit iväg med Gösta hos veterinären och det hade gått bra.

Ikväll skall jag ut och jogga igen. Är förvånad över hur skönt jag tycker det är. Går ju fortfarande inte så snabbt och jag ser säkert väldigt rolig ut men det struntar jag i. Sedan är det ju dags för Grey´s Anatomy igen!

tisdag 22 mars 2011

Grattis moster

Idag fyller moster Kristina år.

Grattis på födelsedagen!

Äppelkaka


I ugnen står just nu en skånsk äppelkaka och gräddas. Luktar underbart!

Var ute och joggade (klumpedunsade) i går kväll. Mycket nöjd med mig själv! Djupt, djupt inom mig finns det nog en liiiiiten löpare trots allt. Just nu känns det jättekul men jag lovar inget...

Idag skall det bli upp till 14 grader varmt. Känns helt overkligt! Det känns som att livet återvänder och man ser allt med ny pigga ögon. Att jag överlevt vintern är ett mysterium. Men nu lever jag desto mer :O)

måndag 21 mars 2011

Nu är det vår på riktigt!


I morse sa det på TV:n att våren är här! Temperaturen är så pass hög nu att man kan kalla det för vår. Inte illa!

Lyckades hålla maken vaken till kl 18:30 igår. Mycket nöjd! Sen sov han djupt hela natten. Kommer ihåg när vi kom från Las Vegas i somras. Jag var så trött att jag inte visste vad jag gjorde. Dagen efter var det systers bröllop.

Har ringt veterinären och beställt tid för Gösta. Tror han har fått noskvalster. Han har haft det en gång innan och symptomen är de samma. Erik tar med honom dit på onsdag och passar på att klippa klorna samtidigt.

söndag 20 mars 2011

Dagens bild

Gösta sover middag på mina Uggs!

Röda Converse

Dessa fick jag av underbara maken! Sååå fina! Att han visste precis vilken modell, färg och storlek.. Imponerande ;O)

Nu skall jag laga middag så han får mat innan han skall sova.

Vårstädat balkongen


Nu är Erik hemma igen! Han ramlade in vid 7. Han fick sova till 10 och nu sitter jag här och gör allt i min makt för att han inte skall somna igen. Han måste hålla sig vaken till kl 18 har vi sagt för att komma in i någorlunda dygnsrytm igen. Har precis tvingat honom att gå upp och hänga tvätt för han höll på att somna ;O)

Idag har jag vårstädat balkongen och burit ner möblerna. Frågade Erik om han tyckte det var för tidigt. Hans svar: -Det är iallafall inte för sent! Satte ut en krokus och är väldigt nöjd med mitt beslut. Skall gå ut och sätta mig i solen en stund!

lördag 19 mars 2011

Imorgon kommer Erik hem!


Idag har jag varit riktigt effektiv! Har jobbat till 15 såklart. Efter det har jag städat hela lägenheten, tvättat alla mattorna, tvättat Göstas sovfiltar, ändrat om lite, satt in nya tulpaner och en krokus. När är jag nyduschad, i nytvättad pyjamas och sitter och äter kvällens middag, Chevré Chaud med ett glas rött.

Erik ringde nyss från New York. Planet hem går om 1,5 timme. Skall bli så kul att få hem honom igen! Underbar helg!
Related Posts with Thumbnails