måndag 14 februari 2011

Alla Hjärtans Dag


Idag är det Alla Hjärtans Dag och -14 grader ute. Hur går det ihop? Det frös i näsan i morse. Galet! Gösta vägrade att gå ut så Erik fick bära ut honom på ett tvångskiss ;O) Håller i skrivandets stund på att buda på ett kakfat till min mamma på Tradera. Håll tummarna!

Erik är på möte ikväll men vi får väl fira lite när han kommer hem. Har alltid tyckt att
Alla Hjärtans Dag är för kommersiellt och ytligt men numer är jag av den uppfattningen att man skall ta alla tillfällen som finns att fira.
Fira på!

Hoppas ni alla får en fin Alla Hjärtans Dag!


söndag 13 februari 2011

Varm choklad med vispad grädde


Nu har vi varit i Måleributiken i Alvik och beställt tapeter till Eriks arbetsrum. De kommer på tisdag så till helgen kommer äktenskapet att ställas på sitt svåraste prov någonsin: Erik och jag skall tapetsera tillsammans! Hur det skall gå återstår bara att se...

Sitter i soffan och dricker varm choklad och tittar på Emil i Lönneberga. Det är så härliga sommarbilder där! Skulle vilja bo på landet där det är tyst och luktar kobajs!

lördag 12 februari 2011

Lördagsmys


Äntligen lördag eftermiddag och tid för mys! Erik är uppe och mäter väggar. Gästrummet/arbetsrummet skall bli skotskrutigt i grönt, brunt och beige. Vi var och köpte ett engelsk skrivbord med tillhörande snurrstol förra veckan och i det temat har det fortsatt... Kommer att bli snyggt och manligt. Väldigt lite vitt men det får gå ändå ;O) Sen kommer Erik att kunna arbeta hemifrån då och då och det är ju trevligt. Det pratas om en heltäckningsmatta också...

Ikväll blir det Melodifestivalen och hemlagad pizza. Har hittat ett recept på LCHF-pizzabotten. Med en massa mozzarella och chevré på så kan det ju inte bli fel. Vinflaskan är uppkorkad och nu är det helg!

fredag 11 februari 2011

Vad skall man säga...

Jaha, då var det 2 dm nysnö, klass 2-varning och alla bussar inställda. Erik som hade jobb vid 9 tvingades till slut jogga (!) till närmaste tunnelbanestation (som ligger i förorten bredvid) eftersom att det varken gick att ta buss eller få tag på taxi. För Erik finns det sällan hinder, bara problem att lösa! En av hans bästa egenskaper!

Har sovit sååå härligt i natt. Snön har yrt utanför. Hårda vindar och allmänt skitväder. Då är det härligt att ligga nerbäddad under två täcken. Mopsen fick sova hos oss i natt för jag tyckte att han såg lite ledsen ut igår kväll. Han är ju mops och ser alltid ut sådan men igår kunde jag inte stå emot :O)

Ikväll är det pokerkväll för maken med kompisar. Han spenderade hela gårdagskvällen med att laga middag till ikväll. Jag har lovat att fixa dessert. Jag och mopsen skall fredagsmysa med Let´s Dance!

torsdag 10 februari 2011

Sommarplaner


The Ark är mina favoriter och har varit det lääänge... Nu skall bandet splittras. De har en avskedskonsert tillsammans med Håkan Hellström och Säkert den 4 augusti på Sofiero Slott i Helsingborg. Har köpt två biljetter idag!!! Vet inte ännu om Erik kan följa med men jag var tvungen att boka innan de tog slut för jag måste se dem. Det kommer förresten att vara strålande sol och pic-nicväder den 4 augusti. Det känner jag inom mig ;O)

onsdag 9 februari 2011

Ännu en...


Kan man ha för många randiga kläder? Det tycker inte jag! Denna supersnygga klänningen har jag köpt idag. Love at first sight!

Ljusare i sinnet


Sitter och surfar runt på Bayfront Resorts sida på Facebook och drömmer mig iväg! Det finns trådlöst internet på rummen så datorn får åka med. Tänk vilken berest dator vi kommer att ha ;O) Är på lite bättre humör idag! Det var nästan ljust när jag gick upp i morse och nu är det sol.

Ikväll blir det inköp av livsmedel. Erik skall ha pokerkväll med sina vänner på fredag så det måste ju förberedas lite...

Har gjort en chokladmousse på grädde och mörk choklad. 3,5 kolhydrater per portion! Jag äter en per dag :O)

tisdag 8 februari 2011

Ny tradition


Jag och Erik har en ny tradition! Vi har ju fått fler kanaler i och med att bostadsrättsföreningen drog in bredband. En av de nya kanalerna är TV8. Här går ett program som på svenska heter En plats på landet. I stort sett går det ut på att något par eller familj söker ny bostad på den engelska landsbygden. Programledaren har hittat tre objekt som överensstämmer mer eller mindre med köparnas önskemål. Köparna visas sedan runt i de tre objekten och i dess omgivningar. Både Erik och jag älskar programmet. Vi sitter och bedömer husen, gissar priset och kommer fram till en favorit. Medelålders?

Akta er!



Plötsligt en morgon varje månad vaknar jag och är på ett himla dåligt humör! Jag är finnig, fet, ful, har inga kläder, vill byta jobb, byta möblerna i lägenheten... Denna dag, och oftast de följande dagarna, är livet bara skit och jag känner att allt är fel och att allt måste förändras. Finnarna på hakan ömmar och håret ser ut som fan... Ifrågasätter aldrig mina känslor utan utgår från att de är korrekta och att faktiskt livet inte är så bra som jag trott. Så, helt plötsligt, går det upp för mig att det faktiskt är så här några dagar varje månad och att det alltid går över. Är dock förvånad över att det alltid kommer som en överraskning! Från och med nu skall jag försöka komma ihåg att jag är en deprimerad, orationell bitch ett par dagar i månaden. Skall varna Erik och försöka ta mig igenom dem så smärtfritt som möjligt :O) Nu är det nog bara ett par dagar kvar. Sen är jag glad och harmonisk igen! Men tills dess...

måndag 7 februari 2011

Jag är en vis kvinna...

Idag har jag varit hemma från jobbet. Det är ett år sedan sist! Redan igår kväll började jag få ont av min ena visdomstand som verkar vilja komma fram nu. Sov nästan ingenting i natt. Har knaprat Ipren hela dagen och nu verkar det som om svullnaden har lagt sig lite. Hoppas den lugnar ner sig för jag tänker inte ta ut den!

Erik är i Saltsjö-Bo och köper det engelska skrivbordet vi var och tittade på igår. Kommer att bli jättesnyggt!

söndag 6 februari 2011

Såpa



Här har ni mitt fynd från loppisen igår!
Fin va?

Idag har jag varit ute på långpromenad med mopsen i solen. Av det fick jag sådan energi att jag gick hem och började sortera bland alla gamla foton. En energibov som finns sedan länge... Jag har alltid tyckt det var kul och varit noga med att sätta in foton i album. Jag klipper och klistrar. Sparar gamla kvitton, biljetter och annat som jag sätter in. Någon gång i början av 2000-talet kom jag av mig och slutade med detta. Slutade dock inte fotografera ;O) Nu har jag hur mycket foton som helst som inte är insatta. Idag har jag sorterat bland ALLA dessa. Slängt och lagt i olika högar. Nu skall det bli av. Nu skall alla foton in i album! Ett stort projekt men det är bara att sätta igång...

Ikväll skall vi åka och titta på en engelskt gammalt skrivbord med tillhörande stol. Vi skall inreda gästrummet till ett arbetsrum till Erik och konstigt nog vill han inte ha det vitt och rosa?! Konstig den där karln!

lördag 5 februari 2011

Eriks fynd



Denna fina rullbandspelaren hittade Erik och köpte till sitt jobb. Inte för att arbeta med utan för att ha som pynt. Visst är den häftig!

Finkörning


I eftermiddag har vi varit ute och finkört! Det blev en runda till en loppis i Vega, en stund på Rusta för sedan att avsluta på Mio. Köpte en jättefin sak på loppisen som ni skall få se imorgon.

Melodifestivalen ikväll! Erik har satt pengar på att Danny skall gå vidare så vi får väl titta lite i allafall...

fredag 4 februari 2011

Jag vill ha värme nu...

Detta kan vara "vår" balkong!

Detta kommer att vara "våran" pool!

...men tills dess drömmer jag mig bort till nästa jul och nyår! Snart skall jag dock återgå till att uppskatta nuet ;O)

Gummiband i smörgåstårtan...


I tisdags gjorde jag en 4-bitars smörgåstårta till en dam i sina bästa år. I går kom hon tillbaka och var mycket upprörd. Hon skulle minsann anmäla mig för de kunde faktiskt ha dött. Hon hade hittat 5 st tygbeklädda gummiband i smörgåstårtan. Jag var helt säker på att det inte var jag som lagt 5 st stora gummiband i tårtan men det vägrade hon godta. Tyget på gummibanden var fortfarande vita och inte färgade av rödbetssallad eller annat som fanns i smörgåstårtan. Arg var hon iallafall och knatade snabbt härifrån.

Så idag var hon tillbaka. Hon bad så hemskt mycket om ursäkt för att hon skällt på mig igår. Det visade sig att det var hennes man som hade lagt gummibanden på smörgåstårtan ?!? En mycket annorlunda och bisarr upplevelse som fick ett gott slut även om jag tvivlar på den mentala hälsan hos hennes man.

Sådan moder, sådan dotter...


Min mamma är nog det klumpigaste som finns när det gäller snö och halka. Hon ramlar alltid! I morse var det dags igen... Hon ramlade in i bilen med revbenen före. Aj, aj! Själv började jag morgonen med att hälla smält socker över ett finger. Detta gör också väldigt ont!

Idag snöar det minsann. Stooora flingor! Usch! Glädjer mig åt att det är fredag iallafall. Inga planer inför helgen. Kanske IKEA :O)

torsdag 3 februari 2011

Regn!



Det blev varken Jude Law eller Patrick Dempsey igår... Det blev James McAvoy! Erik kom dock hem mitt i och störde. Får fortsätta ikväll då Erik har ännu ett möte ;O)

Idag regnar det! Snön har inte en chans. Underbart! Städning på schemat ikväll och sedan är det snart fredag. Denna veckan bara rusar förbi.

Kram på er alla underbara!

onsdag 2 februari 2011

Plusgrader och sol



Nu ser jag ganska mycket gräsmatta utanför mitt fönster här! Vägarna är nästan helt snö- och isfria. Det finns hopp om framtiden! Igår var vi och handlade. Var inom Kvantum och köpte LCHF-rostbröd. Åt en rostad macka med Bregott och ost tillsammans med te igår kväll. Det var det godaste på länge! Köpte några limpor till mamma och pappa också så jag skall skicka ner med post :O)

Ikväll skall jag klippa mig och sedan blir det mys med mops! Kanske en bra film också. Erik är iväg på möte så då tar jag nog och umgås lite med Jude Law eller Patric Dempsey istället...

tisdag 1 februari 2011

En månad närmare våren...


Nu är det februari! En månad närmare snödroppar, sandsopning och härligt fågelkvitter... Idag är det grått men det skall bli 3 plusgrader. Inte illa! Inga stora planer idag. Jobba och storhandla! Hoppas ni får en underbar tisdag!

måndag 31 januari 2011

Livet


Idag vill jag uppmana alla att leva livet till det fullaste varje dag! Drick ur de vackra glasen, använd silverbesticken till falukorven på en tisdag, berätta för dina nära att du älskar dem, spraya på dig din favoritparfym trots att du bara skall till affären, ät god mat, res och upplev saker. Var glad för varje morgon du vaknar, även om klockan ringer vid 6, det är januari och en miljon minusgrader ute!

Sträva alltid efter att uppfylla dina drömmar. Ibland går det som man vill, ibland inte! Ge inte upp utan kämpa för det du vill uppnå med ditt liv. Det är ingen annan som kommer att uppfylla dina drömmar åt dig. Försök att fånga dagen om det så bara innebär en bukett tulpaner, ett skumbad eller en bio med en vän.

Helt plötsligt kan det oväntade, förskräckliga, orättvisa och hemska hända. Helt plötsligt kan det vara för sent att leva livet. För sent att göra allt det man drömt om, för sent att säga "Jag älskar dig", för sent att dricka upp den där champagnen som ligger i vinstället, för sent att bryta upp från det som är dåligt, för sent för att förändra.

Lev livet!
Related Posts with Thumbnails