fredag 4 februari 2011

Gummiband i smörgåstårtan...


I tisdags gjorde jag en 4-bitars smörgåstårta till en dam i sina bästa år. I går kom hon tillbaka och var mycket upprörd. Hon skulle minsann anmäla mig för de kunde faktiskt ha dött. Hon hade hittat 5 st tygbeklädda gummiband i smörgåstårtan. Jag var helt säker på att det inte var jag som lagt 5 st stora gummiband i tårtan men det vägrade hon godta. Tyget på gummibanden var fortfarande vita och inte färgade av rödbetssallad eller annat som fanns i smörgåstårtan. Arg var hon iallafall och knatade snabbt härifrån.

Så idag var hon tillbaka. Hon bad så hemskt mycket om ursäkt för att hon skällt på mig igår. Det visade sig att det var hennes man som hade lagt gummibanden på smörgåstårtan ?!? En mycket annorlunda och bisarr upplevelse som fick ett gott slut även om jag tvivlar på den mentala hälsan hos hennes man.

4 kommentarer:

  1. Ja där ser man ;-)
    Annorlunda garnering måste jag säga...*hehehe*

    TRevlig Helg!

    Kram Verra

    SvaraRadera
  2. men herregud vilken virrtant! Och hennes man skall nog hålla sig borta från köket (där han inte verkar ha spenderat så mycket tid ändå!!)

    SvaraRadera
  3. Jaha , där ser man vi män skall inte vistas så mycket i köket , nåväl skönt att denna gåta fick sin lösning

    Kram från din Far ( som gärna hade ätit en bit gummibandsfri smörgåstårta)

    SvaraRadera
  4. Haha vilka jädra nötter det finns! :-D
    Tur nöten dock kunde be om ursäkt, det va fint ;-P
    Kram på dig kusin vitamin

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar för då blir jag så glá!

Related Posts with Thumbnails