tisdag 7 december 2010

Julgodis


Denna "vann" jag precis på Tradera! Den kommer att få agera förvaring av årets hemkokta julgodis. Visst är den fin?!

Ännu mera snö!

Mattan är från Nyblom och Kollén. Köpte den på Balders Hage förra helgen!

Det snöar i princip varje dag! Det är ju precis så här julen skall vara. Nu vill jag ha jullov! Vill ligga i min säng hemma hos mamma och pappa och sova tills jag själv vill vakna. Men det går ju snabbt nu. Imorgon är det dags för det årliga julbordet med Företagarföreningen och på fredag åker jag och Louise till Köpenhamn. Skall bli jättekul! Hoppas det är snö där också.

Ikväll skall jag klippa mig sen måste jag hem och ta tag i strykhögen. Den är som vanligt utom all kontroll. Det roliga med det är att jag brukar hitta kläder som jag glömde att jag hade. Då blir det lite som att de är nya för en andra gång ;O)

söndag 5 december 2010

Julmarknad på Skansen










Nyss hemkommer från världens bästa julmarknad! Skansen är den bästa. Pulsade runt i snön bland alla marknadsstånd. Var inne i flera av gårdarna där det var dukat till julmiddag som det var förr. Massa brasor överallt!

Nu är vi hemma igen. Jag kokar kusin Annas fudge och Erik lagar middag. En underbar söndag!

lördag 4 december 2010

Eftermiddagspromenad





Har precis kommit hem från en eftermiddagspromenad med maken. Älskar att promenera i snön även om jag halkar runt som Bambi! Sitter och dricker varm choklad med vispad grädde och tittar på Leilas Jul. Har tänt ljus överallt och känner att livet inte kan bli mycket bättre!

Har idag bakat Nackas strörsta Lussebulle. Den blev gigantisk! Den är det stora dragplåstret till årets juljippo i centrum som äger rum imorgon. Efter det skall vi åka till Skansens julmarknad! Mysig helg!

fredag 3 december 2010

Snöig fredag


Oj, vad det snöar! Det snöar nästan hela tiden nu. Det är jättefint ute. Rimfrost på träden och ett par decimeter snö på marken! Ikväll skall jag till en kompis på inflyttningsfest. Hoppas bussarna går bara! Imorgon jobbar jag och på söndag är det juljippo här i centrum. Jag skall baka nackas största lussebulle tills dess. Önska mig lycka till med det! Skall försöka locka med maken till Skansens julmarknad på söndag. Önska mig lycka till med det också!

tisdag 30 november 2010

Jul på caféet




Nu är det full jul på caféet! Har bakat som en liten galning och granen är inne. Det är så fint nu och luktar jul överallt!

Har städat kylskåpen här idag. Skall åka till Granit efter jobbet och köpa nya lådor till ost, skinka osv. Då blir det snyggt, lätt att hålla rent och överskådligt.

Ikväll blir det mys med Desperate Housewives!

söndag 28 november 2010

Årets adventsljusstake



Hittade en adventsljusstake i Haga idag som var jättefin! Var dock lite ekonomisk och köpte den inte. Så nu när jag kom hem såg jag en blogg där en tjej hade satt ljus i en gammal sockerkaksform. Jag gjorde det samma! Gick ut och hämtade sand i lådan utanför huset och tyckte ner ljusen. Är jättenöjd och billig var den! Den söta grisen köpte jag igår på Liseberg. Den får hänga bland köksredskapen på väggen.

Gösta har blivit en oljemålning

Denna vackra oljemålning har jag fått av min kusin! Visst är den fin!? Såå lik Gösta. Är såå glad över den! Har hängt upp den på väggen innanför ytterdörren ovanför Göstas korg. På så sätt ser man den ofta. Tusen tack Anna! Vet inte hur jag skall kunna återgälda det. Om jag hittar en rosa micro så skall jag överväga det ;O)

Jul i Haga




I förmiddags hann vi med en liten, liten shoppingrunda i Haga. Där var julmarknad och mys! Köpte en liten ljushållare i zink. Nu är jag hemma efter en underbar helg hos syster. Vi har haft det så mysigt! Riktigt energipåfyllande!

5.000.000 lampor








Jul på Liseberg var helt otroligt! Miljontals lampor och mys överallt! Var där med syster och kusin. Vi hade jättemysigt trots att det var århundradets kallaste dag... Detta skall jag göra till en jultradition. Så härligt!

Avslutade kvällen hemma hos Lotta med middag, vin och många skratt. Fick en underbar tavla av min kusin som hon målat. Det är en oljemålning av Gösta som är helt otrolig! Ni skall få se den ikväll! Tack för igår!

Nu skall vi åka in till centralen och ställa av mina saker sedan blir det nog en tur till Haga.

lördag 27 november 2010

Lunch på Trädgårdsföreningen








Nu har vi shoppat en massa julklappar! Vi var tvungna att pausa för lunch. Det blev på Rosencaféet på Trädgårdsföreningen! Lotta åt ciabatta och jag en räksmörgås (minus själva smörgåsen då ;O)

Nu blir det Liseberg!!!

Göteborg!



Efter en skön natt på en madrass på golvet med Hulda tätt intill är det nu dags för julklapps-shopping! Vädret är perfekt, kallt och sol! Önskelistorna är nerpackade och systrarna Persson är på G...

I eftermiddag blir det Jul på Liseberg med bästa kusinen!

torsdag 25 november 2010

Mot Göteborg


Idag har jag storstädat och betalat alla räkningar! Nu skall jag packa min lilla väska för imorgon åker jag till min syster med make i Göteborg. Vi skall shoppa julklappar, gå på Jul på Liseberg samt ha en liten kusinträff. Har sett fram emot detta länge nu!

Blomman på fotot fick jag av en nöjd kund igår. Jag bakade tårtor till hennes dotters födelsedag och var så nöjd så att hon köpte en blomma till mig. En ljusrosa!

måndag 22 november 2010

Titta Madicken, det snöar!



Ikväll skulle vi återställa ordningen på undervåningen men maken kom hem med buss och kom på att han faktiskt åkt iväg med bil i morse!!! Eftersom att det inte är helt lagligt att låta bilen stå där den står över natten så har han nu åkt tillbaka för att hämta den... Inga kommentarer!

Jag roar mig då själv med att sätta tillbaka böckerna i bokskåpet. Hittade min hög med gamla barn-julböcker. Alla de julböcker jag hade när jag var liten. Jul i Bullerbyn, När jultomten fick snuva och så min favorit, Titta Madicken, det snöar. Den är daterad till julen 1983! Den är läst många, många gånger. Pärmarna är alldeles utslitna! Kommer ihåg att jag älskade den. Har läst den nu i väntan på maken och den är fortfarande lika bra :O)

söndag 21 november 2010

Första julpyntet



Nu har jag ställt i ordning köket igen efter golvoljningen! Första julpyntet fick komma fram, kunde inte bärga mig. Visst är den söt? Den roliga tavlan med texten "Keep calm and hava a cupcake" hittade jag i en liten affär i Notting Hill. Letar efter en bred silverram att sätta den i, men på diskbänken skall den få stå kvar. Tycker att den passar där!

Erik har varit ute och sprungit runt halva Stockholm nu på eftermiddagen. Nu ligger han i badet och äter Saltwater-taffy från Santa Cruz. Jag har spenderat eftermiddagen i sängen tittandes på Svenska Hjärtan. Vilken underbar och ångestfylld serie! Tycker om den... Säsong 4 gick när jag var i USA. Eriks mamma var snäll och spelade in den till mig. Första veckan hemma sträcksåg jag den!

Ikväll blir det tacos och tvätt!

Kaos


I helgen oljar vi in golven på undervåningen. Halva vår lägenhet är återigen i flyttkartonger. Vi lever våra liv uppe i sovrummet just nu. Erik kollar längdskidor och jag bloggar. Skall nog snart sova lite middag. Var uppe tidigt för att flytta möbler från TV-rummet till vardagsrummet så att Erik skulle kunna olja in golvet där medan jag var borta på caféet och bakade doptårtor. Nu skall det torka i 10 timmar innan det är dags att putsas. När allt är färdigt där nere blir det julpyntning! Jippie!

Lunch i London




På väg från Notting Hill till hotellet stannade vi och åt lunch på ett italienskt ställe som vi även åt på förra gången vi var i London. Underbart gott!

Regning dag i Notting Hill




Vi promenerade runt i Notting Hill förra söndagen innan det var dags att flyga hem. Det regnade en del och många affärer var stängda men mysigt ändå!
Related Posts with Thumbnails