söndag 21 november 2010

Första julpyntet



Nu har jag ställt i ordning köket igen efter golvoljningen! Första julpyntet fick komma fram, kunde inte bärga mig. Visst är den söt? Den roliga tavlan med texten "Keep calm and hava a cupcake" hittade jag i en liten affär i Notting Hill. Letar efter en bred silverram att sätta den i, men på diskbänken skall den få stå kvar. Tycker att den passar där!

Erik har varit ute och sprungit runt halva Stockholm nu på eftermiddagen. Nu ligger han i badet och äter Saltwater-taffy från Santa Cruz. Jag har spenderat eftermiddagen i sängen tittandes på Svenska Hjärtan. Vilken underbar och ångestfylld serie! Tycker om den... Säsong 4 gick när jag var i USA. Eriks mamma var snäll och spelade in den till mig. Första veckan hemma sträcksåg jag den!

Ikväll blir det tacos och tvätt!

Kaos


I helgen oljar vi in golven på undervåningen. Halva vår lägenhet är återigen i flyttkartonger. Vi lever våra liv uppe i sovrummet just nu. Erik kollar längdskidor och jag bloggar. Skall nog snart sova lite middag. Var uppe tidigt för att flytta möbler från TV-rummet till vardagsrummet så att Erik skulle kunna olja in golvet där medan jag var borta på caféet och bakade doptårtor. Nu skall det torka i 10 timmar innan det är dags att putsas. När allt är färdigt där nere blir det julpyntning! Jippie!

Lunch i London




På väg från Notting Hill till hotellet stannade vi och åt lunch på ett italienskt ställe som vi även åt på förra gången vi var i London. Underbart gott!

Regning dag i Notting Hill




Vi promenerade runt i Notting Hill förra söndagen innan det var dags att flyga hem. Det regnade en del och många affärer var stängda men mysigt ändå!

The Langham




Tömde precis kameran och hittade lite bilder från hotellet vi bodde på i London! Deras accentfärg var rosa. Små rosa detaljer överallt. Rosa rosor fanns både här och där! Mycket vackert.

tisdag 16 november 2010

Som på den gamla goda tiden...


Har hittat en sida där man kan ladda upp sina foton så att det ser gamla ut. Kan vara kul att göra med en del foton. Gjorde ett av ett av min systers bröllopsfoton. Jättefint! Ni hittar sidan här.

Hipp, hipp, hurra!


Idag fyller min lilla mamma år. Grattis på födelsedagen!

Love you!

måndag 15 november 2010

Julgrisen

Denna gris överväger jag att köpa! Fin på köksön med ett ljus i till jul. Maileg såklart...

Snart är det jul igen...


Nu när jag har spenderat tre dygn i ett jultokigt London så är jag mer sugen på att julpiffa än någonsin. Just nu byts det ju tak på övervåningen och till helgen skall vi olja in golven på bottenvåningen men sedan, sedan är det dags för julpynt.

Köpte vita flanellsängkläder med röda ränder på från Hemtex som jag skall bädda med. Julmattorna skall fram, likaså ljuslingorna. Skall göra en krans av röda äpplen som skall få ligga på matsalsbordet. Lite idéer finns det bara allt blir färdigt så att jag får börja...

söndag 14 november 2010

Frukost





Frukosten idag intogs på Café Nero. En cafékedja som har mycket gott! Nu är vi tillbaka på hotellet och skall strax checka ut. Vi lämnar bagaget på hotellet och tar tuben till Notting Hill innan det är dags att resa hem igen. Det regnar lite nu men vi hoppas att det håller uppe så vi kan promenera runt lite...

Vi ses i Sweden!

(givetvis vill jag gärna att ni håller tummarna för att flygresan går bra igen)

lördag 13 november 2010

Kvällens middag





Vi har promenerat mellan kl 10 och kl 17 idag och kände inte för att gå ut och äta. Erik var nere på gymmet och sprang på löpband medan jag tog ett bad. Till middag blev det roomservice. Erik åt Spaghetti Bolognese och jag åt lamm. Underbart gott och lyxigt!

Imorgon blir det en promenad i Regents Park medan Erik springer och sen blir det nog Notting Hill om det inte regnar för mycket. Vi flyger hem sent så det finns tid för London imorgon också!

Sov gott!

X-mas latte!


Louise, denna drack jag för din skull! Snart skall vi till Köpenhamn och dricka massor av sådana ;O)

Covent Garden






Covent Garden är nog min favoritdel av London, so far! Riktigt engelskt med små, annorlunda butiker, mycket julpynt, gatuartister och mysiga caféer här och där. Hit skall jag återvända!

Mellanmål

London i bilder







Byron Burgers




Vi blev tipsade om en bra hamburgerrestaurang på Wardour Street. Lite industrilokal-känsla. Underbara hamburgare! Åt en med grönmögelost och avokado. Erik åt en klassisk med friterad zucchini till. Mycket, mycket gott!

Carnaby Street






Carnaby Street ligger norr om Regent Street och här sparar man inte på julpyntet. Mysiga, bilfria små gator med mängder av roliga butiker!

Frukost i London


Frukosten idag innehåll snabba kolhydrater. Skitgott!

fredag 12 november 2010

God natt!

Bio i London


Har varit på bio vid Marble Arch! Den var rolig. Skrattade en hel del!
Related Posts with Thumbnails