måndag 25 oktober 2010

Måndag


Då var det måndag igen... Helgerna bara flyger iväg, fast det gör ju veckorna också. Har inget inplanerat i veckan. Hoppas på en träff med Louise. På fredag åker jag hem till Skåne. På lördag bär det av till Tyskland på spritresa (eller kulturresa som mamma kallar det ;O). Hoppas på sol hela veckan för jag behöver ljus känner jag!

söndag 24 oktober 2010

Regnig söndag





Filmen igår var underbar! Tragisk, svart, deppig men underbar. Det är inte ofta jag ser en film och att jag fortfarande tänker på den dagen efter. Idag öser det ner. Snöblandat regn. Erik är i Hagaparken och springer, jag skall ge mig ut och gå. I eftermiddag åker vi tillbaka till Sickla. Hittade en underbar jacka på Noa Noa. Det var dock precis den passade så jag har ägnat gårdagskvällen och natten att tänka över det hela men jag tror att jag slår till. Jag brukar ju inte ha en massa tjocka kläder under...

Ikväll blir det äntligen Dyngkåt och hur helig som helst på Cirkus. Har sett fram emot den länge! Har höga förväntningar!

Nu skall jag ut och gå sedan skall jag slå in födelsedagspresenter till mamma som snart fyller år.

lördag 23 oktober 2010

Vinterjacka och bio

Efter jobbet idag skall jag och Erik åka och försöka hitta vars en vinterjacka. Vi har ju snö här nu och det är ganska kallt! Hittade denna på nätet och blev lite kär. Skall se om den finns i Sickla. Den har mysigt luder (min syster önskade sig en jacka med luder (ludd) när hon var liten ;O) på insidan i hela jackan. Verkar vara varm!

Efter det blir det bio! Vi skall se Till det som är vackert. Hörde recension av den på radion igår och den verkar mycket bra.

fredag 22 oktober 2010

Årets första snö!


Vaknade i morse vid 5 och tittade ut. Det snöade för fullt! Väckte Erik för att ha också skulle få se det mysiga snöfallet. Han bara muttrade surt och somnade om... Det ligger nog 5 cm nu och det är såå vackert! Är egentligen inte så överförtjust i snö men den första varje år är speciell. I ren manisk inspiration sprang jag bort till ICA och köpte kanel, nejlika och ingefära. Nu har jag bakar Gingersnaps och det luktar pepparkaka i hela centrum. Många tycker nog att jag är lite konstig men det skiter jag i ;O)

torsdag 21 oktober 2010

Godis eller en chokladboll kanske...

Idag vill jag ha godis! Känner mig inte alls LCHF-inspirerad. Jag stod och förhandlade med mig själv om att ta en syltkaka när pappa ringde och räddade mig. Det fick bli en kopp te istället ;O( Skall gå till ICA och köpa kött och bearnaisesås till middag. Erik är på fest ikväll igen så det blir jag, mopsen och kött! Inte det sämsta.

onsdag 20 oktober 2010

Pink Lemonade


Denna köpte jag in till caféet bara för att den har en sådan otroligt fin rosa färg. Knäppt va? Den säljer dock jättebra så jag kommer nog att behålla den.

Ära vare Gud i höjden, denna gjorde jag i slöjden



tisdag 19 oktober 2010

Northanger Abbey


Har alltid älskat romantiska kostymdramer! Denna hade jag aldrig sett förr. Fanns med som bonusfilm i En ung Jane Austin-fodralet. Såg den i går kväll när jag var som surast ;O) Den var underbar. Omöjlig kärlek som vinner över allt. Härligt!

måndag 18 oktober 2010

Tråkig måndag...


Känner att jag bara jobbar hela tiden. Har var varit ledig nästan hela helgen och det har varit underbart men nu är det måndag igen och jag känner att jag inte hinner med allt det roliga jag vill i livet. Jag vill hinna springa runt hemma och piffa, baka, lagat mat, ta lååånga promenader med Gösta, dricka te och läsa inredningstidningar osv... Vill försöka leva i nuet och uppskatta vardagen också men just nu är det svårt. Jag vill vara ledig och göra vad jag vill om dagarna! Jag älskar caféet men ibland blir jag trött på att le och vara trevlig mot alla trots att inte de alltid är så trevliga tillbaka. Men det är väl så här det är att vara vuxen och jag vet ju att ju närmre fredag jag kommer desto gladare blir jag, men skall det verkligen vara så?

Nä, nu skall jag ta mig i kragen och baka en Raspberry Cheesecake Brownie!

söndag 17 oktober 2010

Hellasloppet








Årets Hellaslopp är avklarat! Erik sprang milen på 40 minuter och 2 sekunder. Väldigt bra! När vi inte hejade på så satt Gösta och jag i skogsgläntan, mitt i solen, och drack Chai-te. Gott!

Var inom blomaffären på vägen hem och köpte två fina, vita Cyklamen samt en flaska blåbärssaft till maken. Nu skall jag äta lite sen blir det powerwalk för min del. Vädret är underbart skönt!

Nigella



I förra numret av ELLE Mat & Vin fick man erbjudande om att köpa köksredskap i serien som Nigella Lawson har tagit fram. Fick dessa underbart gräddvita redskap till halva priset! Passar enormt bra in bland våra andra som numera hänger vackert i köket.

Strax skall hela familjen åka till Hellasgården. Erik skall springa Hellasloppet. Jag och Gösta skall sniffa i buskar och heja på! På vägen hem skall jag inom blomsteraffären för att se om jag hittar några vita Cyklamen.

lördag 16 oktober 2010

Förlåt mamma...

... men jag var bara tvungen! Detta är taget i Italien 1992 tror jag. Hon har blivit vackrare med åren!

Love you!

Nu är det dags...


... jag skall städa eftersom att jag inte hann i torsdags. Med lite vin blir det mycket renare ;O)

Drottningholm i bilder















Kunglig lördag

Var uppe tidigt idag! Idag skall det levereras 1 cheesecake, 2 kladdkakor, 1 jordgubbstårta, 1 godistårta, 1 princesstårta, 1 hallonmoussetårta, 1 chokladmoussetårta, 1 smörgåstårta och småkakor. Mycket tårta blir det! jag slipper iallafall jobba resten av dagen. Det gör någon annan åt mig ;O)

I eftermiddag bär det av till Drottningholm. Det är så vackert väder idag och jag har inte varit där ute sedan 1993. Bilturen ut dit då tycker jag att ni skall prata med min pappa om... Mopsen skall självklart med!

Innan dess skall jag in till stan och klippa mig. Erik skall hämta upp mina Uggs på Lilla Essingen. Skall bli kul att få se dem!

tisdag 12 oktober 2010

Snart är det jul...



Man måste börja planera i tid! Denna lilla söta bakbok är full av smarriga recept inför den kommande julen. Vill börja baka julkakor nu!

Har börjat med LCHF idag! Ikväll blir det ost och Desperate Housewives. Inte illa alls!

Jippie!


Jag tror jag har berättat om att jag sååå gärna vill ha ett par Uggs som vinterstövlar. De kostar ju dock 2700 kr och det tycket jag är löjligt för ett par stövlar. Hittade dock precis de jag villa ha på en auktion på Tradera. Igår avslutades auktionen och jag hade det högsta budet. Fick dem för 1500:-. Är så glad!!!

söndag 10 oktober 2010

Morgonpromenad med mopsen


Inviger mina vita Converse idag! Fotot blev ganska kul tycker jag, mina ben ser ut att vara 15 cm långa ;O)


Morgonpromenad med mops och kamera. Idag är det lite molnigt vilket är synd för trädens färger är så vackra nu. Fick ett par fina bilder iallafall! Nu skall jag in till stan och gå på konditori med några av våra grannar. Hoppas de har Napoleonbakelse!

Söndagsfrukost




Sov länge, länge i morse! Erik kom hem med frukost efter sin springtur. Ägg, bacon och grapefukt. Mums!
Related Posts with Thumbnails