fredag 22 oktober 2010

Årets första snö!


Vaknade i morse vid 5 och tittade ut. Det snöade för fullt! Väckte Erik för att ha också skulle få se det mysiga snöfallet. Han bara muttrade surt och somnade om... Det ligger nog 5 cm nu och det är såå vackert! Är egentligen inte så överförtjust i snö men den första varje år är speciell. I ren manisk inspiration sprang jag bort till ICA och köpte kanel, nejlika och ingefära. Nu har jag bakar Gingersnaps och det luktar pepparkaka i hela centrum. Många tycker nog att jag är lite konstig men det skiter jag i ;O)

2 kommentarer:

  1. Helt i min linje, funderar allvarligt på glögg till kvällen även om Skåne bara har snöblask. Fortsätt mys på du bara, man kan aldrig få för mycket mys. Kram motti

    SvaraRadera
  2. Mums! Ser goda ut! Är snösuget otroligt stort (som mitt!!) så kan jag varmt rekommendera ett mindre skidlopp med start i Sälen första söndagen i mars. Fundera på saken :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar för då blir jag så glá!

Related Posts with Thumbnails