lördag 2 oktober 2010

Kvällens film


Denna blir det ikväll. Hoppas den är bra så att jag inte somnar!

Form OCH funktion






Det är inte ofta form och funktion går hand i hand i detta hemmet! Jag föredrar form före funktion medan maken är mer åt det andra hållet. Eftersom att inredning är ett av mina stora intressen så låter han mig oftast hållas :O) Men idag har vi varit på IKEA och lyckats köpa något som uppfyller bådas våra önskemål. Vi har länge (alltid) haft en låda för alla våra köksredskap. I denna låda har det alltid rått total kaos och man hittar sällan det man behöver. Maken ville att vi skulle göra något åt detta och föreslog att vi skulle hänga upp redskapen. Detta kunde jag gå med på så länge redskapen som hänger uppe är snygga! Köpte en stång på IKEA idag som maken skruvat upp. Jag har städat lådan, hängt upp det som tål att hänga framme och slängt en del som vi inte behöver. Det blev mycket snyggt och båda är nöjda!

Maken skall iväg ikväll och jag har hyrt en film! Blir nog sängen ganska tidigt för jag är trött. I morgonbitti blir det smörgåstårtor sedan svampskogen. Fuskade lite då jag hittade svenska trattkantareller på ICA för 7 kr/hg. Köpte lite som jag nu håller på att torka!

Nu skall jag leta runt på nätet för att hitta en cremevit sax samt en snygg bakpensel ;O)

fredag 1 oktober 2010

Tyst morgon





Älskar att gå upp på morgonen när allt är tyst och lugnt! Städade igår så imorse luktade det dessutom väldigt gott. Den nya CAP-burken som jag köpte på Tradera kom igår. Den är sliten och jättevacker! I Helgen blir det mycket jobb. En massa doptårtor imorgon och smörgåstårtor på söndag. Skall hinna med en sväng till Plantagen (måste ersätta Mårbacka-pelargonerna som har fått gå på vintervila) samt till IKEA. På söndag skall vi ge oss ut i skogen för att se om vi hittar någon svamp.

Nu skall jag baka chokladbollar!

torsdag 30 september 2010

Sol


Solen lyser idag från en klarblå himmel här i Stockholm! I natt var det frost ute. Sov så gott under två täcken och med fönstret öppet. Ville inte kliva upp alls i morse!

Ikväll skall jag städa lägenheten och lyssna på Dirty Dancing-soundtracket har jag bestämt mig för. Längtar faktiskt!

Mötte en granne igår som hade hittat 4 liter trattkantareller på 1 timme i skogen.
Vi får nog ta en tur på söndag ändå...

onsdag 29 september 2010

Min fina Erik


Som ni vet så powerwalkar jag ju ganska ofta. Har alltid min iPod med mig! Utan musiken är det omöjligt att gå! Eftersom att mina träningskläder inte har någon ficka så har jag tryckt ner iPoden i min BH ;O) Detta har gjort att den blev fuktig och slutade fungera, eller rättare sagt, en av knapparna slutade fungera. Detta innebar att jag var tvungen att lyssna på musiken i bokstavsordning, med ABBA först såklart. Är väldigt trött på ABBA just nu!

Igår kom Erik hem med en överraskning. En ny iPod!!! Den är superliten med världens bästa ljud, radio, stegmätare och med en klämma på baksidan vilket gör att jag inte behöver ha den i BH:n! Bäst av allt är kanske ändå att den är rosa ;O) Har varit ute och invigt den ikväll. Promenaden kändes lättare än någonsin...

Ett beslut är fattat...


Det blev de bruna skorna!

tisdag 28 september 2010

Hjälp!!!






Måste köpa nya skor att ha på caféet! Just nu har jag sandaler men det börjar bli kallt. Har hittat några men kan inte bestämma mig för vilka... Snälla hjälp mig! Vilka tycker ni att jag skall välja. Kan man tex köpa ett par rosa och ändå ha en röd tröja till det?!

måndag 27 september 2010

Ny blus

Köpte denna blusen på Indiska igår. Jag tvekade lite dock... Den var jättesöt och satt bra men jag är inte överförtjust i färgen. Den är liksom varken vit eller beige. Slog till i alla fall och har bestämt mig för att färga den svart! Hoppas det blir snyggt.

söndag 26 september 2010

Kvällens middag



Thebirkes från Skansens bageri med aprikosmarmelad, ost och en kopp te. Maken är iväg med ett par av sina arbetskamrater. De går på knäna med jobb och behövde komma iväg för att vila upp sig och diskutera framtiden. Jag och mopsen myser i soffan med romantisk film. Göstas favoritgenre!

Doft av rosor


Var inom Sirlig i Gamla Stan och köpte denna lotionen. Cath Kidstons med rosendoft! Lovely!

Höstmarknad på Skansen i bilder













lördag 25 september 2010

Kvällens middag



Färsk lax med hollandaise och sparris. Sååå gott! Nu sitter vi i soffan och tittar på Skriet från vildmarken med John Candy. En riktig 80-tals klassiker.

Imorgon blir det Skansen med Louise. Vi skall ta Djurgårdsfärjan dit! Lääängtar! Skall köpa äpplen, äppelmust, brända mandlar och annat höstmys. Skall fotografera riktigt mycket!

En Svensk Klassiker



Idag har Erik slutfört klassikern genom att springa Lidingöloppet. Är så stolt över honom! För att fira köpte jag en bukett rosor och chokladglass till honom.

fredag 24 september 2010

Fredagsmyyyyyys


Äntligen fredag! Har kolhydratladdat maken som skall avsluta sin klassiker med Lidingöloppet imorgon, druckit vin och myst med mopsen. Härlig kväll!

Har varit en kul dag på caféet! Två av mina klasskamrater från konditorutbildningen kom på besök. De håller på att öppna ett alldeles nytt café/konditori i Hammarby Sjöstad. Det kommer att bli jättebra! De var bäst i klassen på att baka!

Nu skall jag nog snart sova, eller skall jag kanske se en film?!

Sov gott i alla fall!

Jul på Liseberg


Nu har jag bokat biljett! Skall åka och hälsa på syster i slutet av november. Vi skall mysa och gå på Jul på Liseberg! Har aldrig varit där under julen men alltid velat åka.

torsdag 23 september 2010

Vunnen auktion

Jag vann en auktion på Tradera!!! I denna fina burk skall jag ha mjöl på diskbänken. Skall betala in pengarna nu så hoppas jag att den kommer nästa vecka. Fin va?

Höstmarknad på Skansen

Bilden är lånade från Skansen

På lördag och söndag är det Höstmarknad på Skansen! Jag älskar alla marknader på Skansen. Jag och Louise skall självklart dit. På söndag bär det av. Hoppas på kyligt men klart höstväder. Planerar givetvis att dricka mängder med varm choklad ;O)

Ägg





I går fick jag en leverans till caféet. Äggen som kom var så otroligt vackra så jag var tvungen att fotografera dem lite. Minns barndomen hemma när jag och lillasyster sprang ut om helgmorgonen till hönshuset och bar in nyvärpta ägg till frukosten. Eller när vi vaknar en morgon av en skrikande mamma som springer runt ute i trädgården iförd gummistövlar och morgonrock med en kvast i högsta hugg för att försöka samla in hönorna som rymt.

onsdag 22 september 2010

Göstas nya sovplats

Gösta har hittat en alldeles ny sovplats. Min Cath Kidstonväska! Den är ju av plast och så länge det inte finns något ömtåligt inuti så får han ligga där... Söt är han!

Kärlek i luften

En solskenshistoria jag vill dela med mig av för att förgylla er dag!
Related Posts with Thumbnails