torsdag 30 september 2010

Sol


Solen lyser idag från en klarblå himmel här i Stockholm! I natt var det frost ute. Sov så gott under två täcken och med fönstret öppet. Ville inte kliva upp alls i morse!

Ikväll skall jag städa lägenheten och lyssna på Dirty Dancing-soundtracket har jag bestämt mig för. Längtar faktiskt!

Mötte en granne igår som hade hittat 4 liter trattkantareller på 1 timme i skogen.
Vi får nog ta en tur på söndag ändå...

onsdag 29 september 2010

Min fina Erik


Som ni vet så powerwalkar jag ju ganska ofta. Har alltid min iPod med mig! Utan musiken är det omöjligt att gå! Eftersom att mina träningskläder inte har någon ficka så har jag tryckt ner iPoden i min BH ;O) Detta har gjort att den blev fuktig och slutade fungera, eller rättare sagt, en av knapparna slutade fungera. Detta innebar att jag var tvungen att lyssna på musiken i bokstavsordning, med ABBA först såklart. Är väldigt trött på ABBA just nu!

Igår kom Erik hem med en överraskning. En ny iPod!!! Den är superliten med världens bästa ljud, radio, stegmätare och med en klämma på baksidan vilket gör att jag inte behöver ha den i BH:n! Bäst av allt är kanske ändå att den är rosa ;O) Har varit ute och invigt den ikväll. Promenaden kändes lättare än någonsin...

Ett beslut är fattat...


Det blev de bruna skorna!

tisdag 28 september 2010

Hjälp!!!






Måste köpa nya skor att ha på caféet! Just nu har jag sandaler men det börjar bli kallt. Har hittat några men kan inte bestämma mig för vilka... Snälla hjälp mig! Vilka tycker ni att jag skall välja. Kan man tex köpa ett par rosa och ändå ha en röd tröja till det?!

måndag 27 september 2010

Ny blus

Köpte denna blusen på Indiska igår. Jag tvekade lite dock... Den var jättesöt och satt bra men jag är inte överförtjust i färgen. Den är liksom varken vit eller beige. Slog till i alla fall och har bestämt mig för att färga den svart! Hoppas det blir snyggt.

söndag 26 september 2010

Kvällens middag



Thebirkes från Skansens bageri med aprikosmarmelad, ost och en kopp te. Maken är iväg med ett par av sina arbetskamrater. De går på knäna med jobb och behövde komma iväg för att vila upp sig och diskutera framtiden. Jag och mopsen myser i soffan med romantisk film. Göstas favoritgenre!

Doft av rosor


Var inom Sirlig i Gamla Stan och köpte denna lotionen. Cath Kidstons med rosendoft! Lovely!

Höstmarknad på Skansen i bilder













lördag 25 september 2010

Kvällens middag



Färsk lax med hollandaise och sparris. Sååå gott! Nu sitter vi i soffan och tittar på Skriet från vildmarken med John Candy. En riktig 80-tals klassiker.

Imorgon blir det Skansen med Louise. Vi skall ta Djurgårdsfärjan dit! Lääängtar! Skall köpa äpplen, äppelmust, brända mandlar och annat höstmys. Skall fotografera riktigt mycket!

En Svensk Klassiker



Idag har Erik slutfört klassikern genom att springa Lidingöloppet. Är så stolt över honom! För att fira köpte jag en bukett rosor och chokladglass till honom.

fredag 24 september 2010

Fredagsmyyyyyys


Äntligen fredag! Har kolhydratladdat maken som skall avsluta sin klassiker med Lidingöloppet imorgon, druckit vin och myst med mopsen. Härlig kväll!

Har varit en kul dag på caféet! Två av mina klasskamrater från konditorutbildningen kom på besök. De håller på att öppna ett alldeles nytt café/konditori i Hammarby Sjöstad. Det kommer att bli jättebra! De var bäst i klassen på att baka!

Nu skall jag nog snart sova, eller skall jag kanske se en film?!

Sov gott i alla fall!

Jul på Liseberg


Nu har jag bokat biljett! Skall åka och hälsa på syster i slutet av november. Vi skall mysa och gå på Jul på Liseberg! Har aldrig varit där under julen men alltid velat åka.

torsdag 23 september 2010

Vunnen auktion

Jag vann en auktion på Tradera!!! I denna fina burk skall jag ha mjöl på diskbänken. Skall betala in pengarna nu så hoppas jag att den kommer nästa vecka. Fin va?

Höstmarknad på Skansen

Bilden är lånade från Skansen

På lördag och söndag är det Höstmarknad på Skansen! Jag älskar alla marknader på Skansen. Jag och Louise skall självklart dit. På söndag bär det av. Hoppas på kyligt men klart höstväder. Planerar givetvis att dricka mängder med varm choklad ;O)

Ägg





I går fick jag en leverans till caféet. Äggen som kom var så otroligt vackra så jag var tvungen att fotografera dem lite. Minns barndomen hemma när jag och lillasyster sprang ut om helgmorgonen till hönshuset och bar in nyvärpta ägg till frukosten. Eller när vi vaknar en morgon av en skrikande mamma som springer runt ute i trädgården iförd gummistövlar och morgonrock med en kvast i högsta hugg för att försöka samla in hönorna som rymt.

onsdag 22 september 2010

Göstas nya sovplats

Gösta har hittat en alldeles ny sovplats. Min Cath Kidstonväska! Den är ju av plast och så länge det inte finns något ömtåligt inuti så får han ligga där... Söt är han!

Kärlek i luften

En solskenshistoria jag vill dela med mig av för att förgylla er dag!

tisdag 21 september 2010

Stekt fläsk med löksås

Denna fina skylt fick jag av syster med make.

Ikväll är pappa på besök. Han skall på utbildning i huvudstaden imorgon. Har lagat stekt fläsk med löksås dagen till ära! I dag har det regnat precis hela dagen. Försöker mitt allra bästa att se det mysiga med det men det har varit svårt idag. Måste börja hitta på roliga saker på kvällarna. Just nu känns det bara som vi jobbar och sover.

söndag 19 september 2010

Bioeftermiddag

Nu drar vi till vallokalen sen vidare på bio...

Pearls for girls


Detta armbandet köpte jag i Göteborg när jag var och hälsade på min lillasyster i våras. Använder det nästan aldrig för jag tycker det är för fint?! Knäppt egentligen så jag skall försöka använda det oftare. Idag fick det komma på...
Related Posts with Thumbnails