Köpte denna blusen på Indiska igår. Jag tvekade lite dock... Den var jättesöt och satt bra men jag är inte överförtjust i färgen. Den är liksom varken vit eller beige. Slog till i alla fall och har bestämt mig för att färga den svart! Hoppas det blir snyggt.
måndag 27 september 2010
Ny blus
Köpte denna blusen på Indiska igår. Jag tvekade lite dock... Den var jättesöt och satt bra men jag är inte överförtjust i färgen. Den är liksom varken vit eller beige. Slog till i alla fall och har bestämt mig för att färga den svart! Hoppas det blir snyggt.
söndag 26 september 2010
Kvällens middag


Thebirkes från Skansens bageri med aprikosmarmelad, ost och en kopp te. Maken är iväg med ett par av sina arbetskamrater. De går på knäna med jobb och behövde komma iväg för att vila upp sig och diskutera framtiden. Jag och mopsen myser i soffan med romantisk film. Göstas favoritgenre!
lördag 25 september 2010
Kvällens middag


Färsk lax med hollandaise och sparris. Sååå gott! Nu sitter vi i soffan och tittar på Skriet från vildmarken med John Candy. En riktig 80-tals klassiker.
Imorgon blir det Skansen med Louise. Vi skall ta Djurgårdsfärjan dit! Lääängtar! Skall köpa äpplen, äppelmust, brända mandlar och annat höstmys. Skall fotografera riktigt mycket!
En Svensk Klassiker


Idag har Erik slutfört klassikern genom att springa Lidingöloppet. Är så stolt över honom! För att fira köpte jag en bukett rosor och chokladglass till honom.
fredag 24 september 2010
Fredagsmyyyyyys

Äntligen fredag! Har kolhydratladdat maken som skall avsluta sin klassiker med Lidingöloppet imorgon, druckit vin och myst med mopsen. Härlig kväll!
Har varit en kul dag på caféet! Två av mina klasskamrater från konditorutbildningen kom på besök. De håller på att öppna ett alldeles nytt café/konditori i Hammarby Sjöstad. Det kommer att bli jättebra! De var bäst i klassen på att baka!
Nu skall jag nog snart sova, eller skall jag kanske se en film?!
Sov gott i alla fall!
Jul på Liseberg

Nu har jag bokat biljett! Skall åka och hälsa på syster i slutet av november. Vi skall mysa och gå på Jul på Liseberg! Har aldrig varit där under julen men alltid velat åka.
torsdag 23 september 2010
Vunnen auktion
Höstmarknad på Skansen
På lördag och söndag är det Höstmarknad på Skansen! Jag älskar alla marknader på Skansen. Jag och Louise skall självklart dit. På söndag bär det av. Hoppas på kyligt men klart höstväder. Planerar givetvis att dricka mängder med varm choklad ;O)
Ägg



I går fick jag en leverans till caféet. Äggen som kom var så otroligt vackra så jag var tvungen att fotografera dem lite. Minns barndomen hemma när jag och lillasyster sprang ut om helgmorgonen till hönshuset och bar in nyvärpta ägg till frukosten. Eller när vi vaknar en morgon av en skrikande mamma som springer runt ute i trädgården iförd gummistövlar och morgonrock med en kvast i högsta hugg för att försöka samla in hönorna som rymt.
onsdag 22 september 2010
Göstas nya sovplats
Gösta har hittat en alldeles ny sovplats. Min Cath Kidstonväska! Den är ju av plast och så länge det inte finns något ömtåligt inuti så får han ligga där... Söt är han!
tisdag 21 september 2010
Stekt fläsk med löksås
Ikväll är pappa på besök. Han skall på utbildning i huvudstaden imorgon. Har lagat stekt fläsk med löksås dagen till ära! I dag har det regnat precis hela dagen. Försöker mitt allra bästa att se det mysiga med det men det har varit svårt idag. Måste börja hitta på roliga saker på kvällarna. Just nu känns det bara som vi jobbar och sover.
söndag 19 september 2010
Pearls for girls

Detta armbandet köpte jag i Göteborg när jag var och hälsade på min lillasyster i våras. Använder det nästan aldrig för jag tycker det är för fint?! Knäppt egentligen så jag skall försöka använda det oftare. Idag fick det komma på...
Valdag
Sov länge idag! Skall ut på en powerwalk innan vi går bort och röstar. Ikväll skall vi åka till Fotografiska. Det är sista dagen Annie Leibovitz utställning visas. Efter det blir det bio med maken!
Gå nu och rösta alla!
torsdag 16 september 2010
Nystädat

Har precis städat färdigt hela lägenheten. Maken har roat sig med att springa upp och ner för Hammarbybacken 6 grr ?!? Nu doftar det ljuvligt av Ajax. En granne eldar med björkved så jag har öppnat balkongdörren för att få in lite av den doften också.
Imorgon kommer Emma och Tobias. Vi skall titta på foton från USA och vara lite nostalgiska. Vet inte vad vi skall bjuda på ännu. De är vegetarianer så man kan inte laga vad som helst... Skoj skall det iallafall bli!
Köpenhamn
Så kul att ha detta inplanerat! Behöver något att se fram emot.
I dag öser det ner och precis utanför mitt fönster står det en tankbil och tömmer restaurangen brevids fettavskiljare. Vet inte om ni upplevt en tömning av en sådan någon gång. Om inte så kan jag meddela att det inte luktar hallon precis...
onsdag 15 september 2010
Blossa 2010
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



















