måndag 27 september 2010

Ny blus

Köpte denna blusen på Indiska igår. Jag tvekade lite dock... Den var jättesöt och satt bra men jag är inte överförtjust i färgen. Den är liksom varken vit eller beige. Slog till i alla fall och har bestämt mig för att färga den svart! Hoppas det blir snyggt.

söndag 26 september 2010

Kvällens middag



Thebirkes från Skansens bageri med aprikosmarmelad, ost och en kopp te. Maken är iväg med ett par av sina arbetskamrater. De går på knäna med jobb och behövde komma iväg för att vila upp sig och diskutera framtiden. Jag och mopsen myser i soffan med romantisk film. Göstas favoritgenre!

Doft av rosor


Var inom Sirlig i Gamla Stan och köpte denna lotionen. Cath Kidstons med rosendoft! Lovely!

Höstmarknad på Skansen i bilder













lördag 25 september 2010

Kvällens middag



Färsk lax med hollandaise och sparris. Sååå gott! Nu sitter vi i soffan och tittar på Skriet från vildmarken med John Candy. En riktig 80-tals klassiker.

Imorgon blir det Skansen med Louise. Vi skall ta Djurgårdsfärjan dit! Lääängtar! Skall köpa äpplen, äppelmust, brända mandlar och annat höstmys. Skall fotografera riktigt mycket!

En Svensk Klassiker



Idag har Erik slutfört klassikern genom att springa Lidingöloppet. Är så stolt över honom! För att fira köpte jag en bukett rosor och chokladglass till honom.

fredag 24 september 2010

Fredagsmyyyyyys


Äntligen fredag! Har kolhydratladdat maken som skall avsluta sin klassiker med Lidingöloppet imorgon, druckit vin och myst med mopsen. Härlig kväll!

Har varit en kul dag på caféet! Två av mina klasskamrater från konditorutbildningen kom på besök. De håller på att öppna ett alldeles nytt café/konditori i Hammarby Sjöstad. Det kommer att bli jättebra! De var bäst i klassen på att baka!

Nu skall jag nog snart sova, eller skall jag kanske se en film?!

Sov gott i alla fall!

Jul på Liseberg


Nu har jag bokat biljett! Skall åka och hälsa på syster i slutet av november. Vi skall mysa och gå på Jul på Liseberg! Har aldrig varit där under julen men alltid velat åka.

torsdag 23 september 2010

Vunnen auktion

Jag vann en auktion på Tradera!!! I denna fina burk skall jag ha mjöl på diskbänken. Skall betala in pengarna nu så hoppas jag att den kommer nästa vecka. Fin va?

Höstmarknad på Skansen

Bilden är lånade från Skansen

På lördag och söndag är det Höstmarknad på Skansen! Jag älskar alla marknader på Skansen. Jag och Louise skall självklart dit. På söndag bär det av. Hoppas på kyligt men klart höstväder. Planerar givetvis att dricka mängder med varm choklad ;O)

Ägg





I går fick jag en leverans till caféet. Äggen som kom var så otroligt vackra så jag var tvungen att fotografera dem lite. Minns barndomen hemma när jag och lillasyster sprang ut om helgmorgonen till hönshuset och bar in nyvärpta ägg till frukosten. Eller när vi vaknar en morgon av en skrikande mamma som springer runt ute i trädgården iförd gummistövlar och morgonrock med en kvast i högsta hugg för att försöka samla in hönorna som rymt.

onsdag 22 september 2010

Göstas nya sovplats

Gösta har hittat en alldeles ny sovplats. Min Cath Kidstonväska! Den är ju av plast och så länge det inte finns något ömtåligt inuti så får han ligga där... Söt är han!

Kärlek i luften

En solskenshistoria jag vill dela med mig av för att förgylla er dag!

tisdag 21 september 2010

Stekt fläsk med löksås

Denna fina skylt fick jag av syster med make.

Ikväll är pappa på besök. Han skall på utbildning i huvudstaden imorgon. Har lagat stekt fläsk med löksås dagen till ära! I dag har det regnat precis hela dagen. Försöker mitt allra bästa att se det mysiga med det men det har varit svårt idag. Måste börja hitta på roliga saker på kvällarna. Just nu känns det bara som vi jobbar och sover.

söndag 19 september 2010

Bioeftermiddag

Nu drar vi till vallokalen sen vidare på bio...

Pearls for girls


Detta armbandet köpte jag i Göteborg när jag var och hälsade på min lillasyster i våras. Använder det nästan aldrig för jag tycker det är för fint?! Knäppt egentligen så jag skall försöka använda det oftare. Idag fick det komma på...

Valdag

Då var det valdag igen! Kommer ihåg mitt första val. Det var 1998 och dagen innan jag skulle flyga till New York och vara borta ett år. Jag kommer ihåg att det var stort och jag kommer ihåg att jag inte var så insatt och röstade som mamma och pappa. I år är jag förberedd och har bildat mig en alldeles egen åsikt!

Sov länge idag! Skall ut på en powerwalk innan vi går bort och röstar. Ikväll skall vi åka till Fotografiska. Det är sista dagen Annie Leibovitz utställning visas. Efter det blir det bio med maken!

Gå nu och rösta alla!

torsdag 16 september 2010

Nystädat


Har precis städat färdigt hela lägenheten. Maken har roat sig med att springa upp och ner för Hammarbybacken 6 grr ?!? Nu doftar det ljuvligt av Ajax. En granne eldar med björkved så jag har öppnat balkongdörren för att få in lite av den doften också.

Imorgon kommer Emma och Tobias. Vi skall titta på foton från USA och vara lite nostalgiska. Vet inte vad vi skall bjuda på ännu. De är vegetarianer så man kan inte laga vad som helst... Skoj skall det iallafall bli!

Köpenhamn

Nu är årets julshoppingresa bokad! Vi åker den 10 december. Tänkte flyga från början men med transport till och från flygplatser så går det nästan lika snabbt med X2000. Vi skall bo på Grand Hotell som ligger ett stenkast från centralstationen i Köpenhamn.

Så kul att ha detta inplanerat! Behöver något att se fram emot.

I dag öser det ner och precis utanför mitt fönster står det en tankbil och tömmer restaurangen brevids fettavskiljare. Vet inte om ni upplevt en tömning av en sådan någon gång. Om inte så kan jag meddela att det inte luktar hallon precis...

onsdag 15 september 2010

Blossa 2010

Nu har jag förbeställt årets glögg från Blossa. I år smakar den saffran och cognac! Beställde 4 flaskor! Gå in på Blossa för att beställa!
Related Posts with Thumbnails