onsdag 18 augusti 2010

Förberedelser


Nu är bröllopstårtan inför helgens stundande bröllop färdig! Hoppas bara att den nu uppför sig som den skall. Att det som skall stelna faktiskt stelnar och det som skall vara fluffigt förblir fluffigt. Jag har gjort en liten extratårta som jag kan skära i och smaka i morgon bara för att vara på den säkra sidan... Håll alla tummar ni har för att det blir bra!

Maken sitter och klurar på det sista i toastmasteriet och jag sitter och dricker mig igenom proverna från Kusmi-teerna jag fick igår. Gillar alla jag smakat! Blir svårt att välja ut vilka sorter jag skall köpa in.

tisdag 17 augusti 2010

Kusmi-te


Idag har det varit en försäljare från Chokladkompaniet här! De är grossist för Kusmi i Sverige. Om allt går som det skall kommer jag att börja sälja Kusmi-te på caféet. Chokladkompaniet är även grossist för Valrhona! Kanske kommer det att slinka in lite choklad här också....

Bakar just nu världens godaste morotskaka, cheesecake samt en jordgubbs- och rabarberpaj.
Doftar ljuvligt!

måndag 16 augusti 2010

Världens bästa!


Jag har världens bästa man!
Idag kom han hem med ett makroobjektiv till min kamera!!! Blev så himla glad. Har fotograferat runt som en tok. Man kan fotografera inne i en orkidé. Inte klokt!

Nu skall jag fortsätta med bröllopstårtan till på lördag. Vilka foton det kommer att bli!!!

Hallpiff



Nu har jag piffat i hallen däruppe igen ;O) Flyttade skåpet åt sidan och satte upp den fina strykbrädan från IKEA bredvid. Tyckte det blev jättesnyggt!

Sitter och lyssnar på Louis Armstrong på Spotify medan jag tinar köttfärs i micron. Ikväll blir det Chili Con Carne. Mumsigt!

lördag 14 augusti 2010

Titat vem jag har sett idag...

Suddig bild men ändå!

Gamla Stan














Har träffat Louise i eftermiddag. Vi har promenerat runt i Gamla Stan. Där finns så mysiga gränder och gator! För första gången någonsin fikade eller åt vi inte när vi träffades ;O)

Nu står E:s bror och lagar risotto så det blir strax middag. Gott!

In till stan...


Efter jobbet idag skall jag och Louise åka in till stan. Har inte varit inne i stan sedan i början av juli! Skall bli kul!

Maken med bror fortsätter att finslipa på toastmasteriet med avbrott för tennis, löprundor och lite delegerad städning och tvätt. De sköter sig mycket bra ;O)

Om en vecka är det bröllop igen! Imorgon skall tårtan bakas (den skall frysas). Vad det blir är en hemlighet...

fredag 13 augusti 2010

Kräftskiva






Ikväll blir det småländska kräftor med maken och hans bror. Kräftor, knäckebröd, ostar och en Västerbottenpaj. Bröderna är och spelar tennis men jag hoppas att de kommer hem snart för jag är hungrig!

Har efter lite efterforskning hittat ett makroobjektiv idag som jag tror är bra. Skulle vara kul att köpa det innan bröllopet nästa lördag. Ann-Charlotte Andersson från Fyra årstider- mitt liv på landet-bloggen skall fotografera brudparet men jag ansvarar för fotograferingen runt om.

torsdag 12 augusti 2010

Bröllopsplanering


Nästa lördag gifter sig E:s syster med sin P! E och hans bror skall vara toastmasters. Detta toastmasteri kommer att gå till historien, det kan jag lova. De sitter just nu i soffan i TV-rummet och brainstormar för fullt. Den ena idén låter galnare än den andra. Jag är dock helt övertygad om att det kommer att bli jättebra!

Skall nog gå och lägga mig nu. Tidig morgon med tårtor.

Sov gott!

Jag har fått en award!

Denna fina award fick jag av bloggen Ljuva HEMligheter!


Med awarden följer att man skall:
  • Kopiera in awarden i sin blogg för att visa att man fått den

  • Tacka och länka till den som nominerade en

  • Nominera sju andra bloggare och länka till dem

  • Berätta sju intressanta saker om sig själv

Jag vill nominera följande bloggar:

Maria - Allt. Inget
Underbar blogg med fin inredning såväl inne som ute. Ljuvliga middagstips!

Me and Alice
Vitt och vackert med fina bilder.

House of Philia

Smakfull inredning och vardagsliv hos en mysig familj någonstans i Sverige.

Bakfnatt
Behöver kanske inte motiveras så mycket. Läckra och vackra bakverk! Massor av inspiration.

Fröken Piff
Underbar inredning och snygga bilder. Dessutom är bloggerskan även hon mamma till en mopspojke!

Söta Prickar
En av mina favoritbloggar. Hoppas hon fortsätter blogga!

Orientalisk korthår
Min kära kusins vackra blogg om hennes katter!

Sju intressanta saker om mig själv...

1. Besatt av heminredings-och mattidningar

2. Älskar mitt hem och att inreda det.

3. Baka är det bästa jag vet.

4. Intresset för fotografering ökar hela tiden.

5. Har en son, en mops på 8 år.

6. Rödvin och parmesanost är något av det godaste som finns.

7. Tycker att chevré är en gåva från Gud!!!


tisdag 10 augusti 2010

Nätshopping


Har shoppat två plagg på H&M! Ännu en randig topp samt en blå nattskjorta. Visst är de fina?! Har lite ont i halsen. Brukar alltid bli sjuk efter långa flygningar. Skall ta ett bad sedan skall jag lägga mig framför tv:n och dricka en kopp te. Köpte en ny sort i USA som vi fick till frukosten i San Francisco. Gott!

söndag 8 augusti 2010

Bröllopet i bilder







På stadspromenad på Marstrand






Tog en liten promenad på Marstrand innan vi åkte tillbaka. Mysigt!

Frukost på Bergs Konditori







I morse åt vi frukost på Bergs Konditori på Marstrand. Nybakade källarfranska med prickig korv och ost. Sååå gott! Har saknat svenska frukostar. Nu är vi i systers lägenhet i Göteborg och försöker packa allt så att vi kan få hem det på tåget. Tåget mot Stockholm går i eftermiddag. Skall bli skönt att komma hem till lägenheten igen. Ikväll blir det tvätt och uppackning!

Bröllop



Nu har min lillasyster fått sin P. Uppe på klipporna vid Karl Stens Fästning med utsikt över havet och Åstol sa de Ja till varandra. Mycket vackert! Har njutit av en underbar bröllopsmiddag med tillhörande tal och diverse upptåg på Grand Hotell. Det har helt enkelt varit en underbar dag!

Nu skall vi sova. Fortfarande lite kvar av jet-lagen...

fredag 6 augusti 2010

Marstrand




Nu är vi hemma igen efter en 17 timmar lååång resa! Trötta men lyckliga. Vilka veckor vi har haft! Är nu på Marstrand. Imorgon gifter sig min lillasyster med sin P på Grand Hotell här. Håller på att förbereda lite smått ikväll men skall nog gå och lägga mig om ett par timmar.
Related Posts with Thumbnails