fredag 13 augusti 2010

Kräftskiva






Ikväll blir det småländska kräftor med maken och hans bror. Kräftor, knäckebröd, ostar och en Västerbottenpaj. Bröderna är och spelar tennis men jag hoppas att de kommer hem snart för jag är hungrig!

Har efter lite efterforskning hittat ett makroobjektiv idag som jag tror är bra. Skulle vara kul att köpa det innan bröllopet nästa lördag. Ann-Charlotte Andersson från Fyra årstider- mitt liv på landet-bloggen skall fotografera brudparet men jag ansvarar för fotograferingen runt om.

torsdag 12 augusti 2010

Bröllopsplanering


Nästa lördag gifter sig E:s syster med sin P! E och hans bror skall vara toastmasters. Detta toastmasteri kommer att gå till historien, det kan jag lova. De sitter just nu i soffan i TV-rummet och brainstormar för fullt. Den ena idén låter galnare än den andra. Jag är dock helt övertygad om att det kommer att bli jättebra!

Skall nog gå och lägga mig nu. Tidig morgon med tårtor.

Sov gott!

Jag har fått en award!

Denna fina award fick jag av bloggen Ljuva HEMligheter!


Med awarden följer att man skall:
  • Kopiera in awarden i sin blogg för att visa att man fått den

  • Tacka och länka till den som nominerade en

  • Nominera sju andra bloggare och länka till dem

  • Berätta sju intressanta saker om sig själv

Jag vill nominera följande bloggar:

Maria - Allt. Inget
Underbar blogg med fin inredning såväl inne som ute. Ljuvliga middagstips!

Me and Alice
Vitt och vackert med fina bilder.

House of Philia

Smakfull inredning och vardagsliv hos en mysig familj någonstans i Sverige.

Bakfnatt
Behöver kanske inte motiveras så mycket. Läckra och vackra bakverk! Massor av inspiration.

Fröken Piff
Underbar inredning och snygga bilder. Dessutom är bloggerskan även hon mamma till en mopspojke!

Söta Prickar
En av mina favoritbloggar. Hoppas hon fortsätter blogga!

Orientalisk korthår
Min kära kusins vackra blogg om hennes katter!

Sju intressanta saker om mig själv...

1. Besatt av heminredings-och mattidningar

2. Älskar mitt hem och att inreda det.

3. Baka är det bästa jag vet.

4. Intresset för fotografering ökar hela tiden.

5. Har en son, en mops på 8 år.

6. Rödvin och parmesanost är något av det godaste som finns.

7. Tycker att chevré är en gåva från Gud!!!


tisdag 10 augusti 2010

Nätshopping


Har shoppat två plagg på H&M! Ännu en randig topp samt en blå nattskjorta. Visst är de fina?! Har lite ont i halsen. Brukar alltid bli sjuk efter långa flygningar. Skall ta ett bad sedan skall jag lägga mig framför tv:n och dricka en kopp te. Köpte en ny sort i USA som vi fick till frukosten i San Francisco. Gott!

söndag 8 augusti 2010

Bröllopet i bilder







På stadspromenad på Marstrand






Tog en liten promenad på Marstrand innan vi åkte tillbaka. Mysigt!

Frukost på Bergs Konditori







I morse åt vi frukost på Bergs Konditori på Marstrand. Nybakade källarfranska med prickig korv och ost. Sååå gott! Har saknat svenska frukostar. Nu är vi i systers lägenhet i Göteborg och försöker packa allt så att vi kan få hem det på tåget. Tåget mot Stockholm går i eftermiddag. Skall bli skönt att komma hem till lägenheten igen. Ikväll blir det tvätt och uppackning!

Bröllop



Nu har min lillasyster fått sin P. Uppe på klipporna vid Karl Stens Fästning med utsikt över havet och Åstol sa de Ja till varandra. Mycket vackert! Har njutit av en underbar bröllopsmiddag med tillhörande tal och diverse upptåg på Grand Hotell. Det har helt enkelt varit en underbar dag!

Nu skall vi sova. Fortfarande lite kvar av jet-lagen...

fredag 6 augusti 2010

Marstrand




Nu är vi hemma igen efter en 17 timmar lååång resa! Trötta men lyckliga. Vilka veckor vi har haft! Är nu på Marstrand. Imorgon gifter sig min lillasyster med sin P på Grand Hotell här. Håller på att förbereda lite smått ikväll men skall nog gå och lägga mig om ett par timmar.

torsdag 5 augusti 2010

Cirque de Soleil KA


Nu skall vi gå och se Cirque de Soleil KA. På vägen dit blir det en sväng inom Caesars Palace och deras casino. En perfekt avslutning på en underbar resa! På fredag landar vi på Landvetter i Göteborg och på lördag gifter sig min älskade lillasyster på Marstrand. Kommer att bli sååå vackert! Håll nu tummarna för att vi överlever flygresorna!

onsdag 4 augusti 2010

Finns inga ord...

Det finns inga ord för att beskriva Las Vegas! Allt är helt enormt, blinkande, låtandes, bländades och helt otroligt galet. Inget är liksom för mycket för denna staden. Här finns gondoler, eldsprutande vulkaner, enorma casinon, världens längsta limousiner och framför allt en väldig massa roliga och underliga människor.

Caesars Palace

Denna fontänshow ackompanjerades av USA:s nationalsång (såklart)!


Utsikt från vårt hotellrum! Ni ser väl Venedig utanför?!


...jo, Paris ligger visst här också!

... och New York också!

Las Vegas




Nu har vi anlänt till resans slutdestination: Las Vegas! Har checkat in på Treasure Island Hotell och kan skryta med denna utsikten. Nu skall vi strax ut och kolla runt på resten av "The Strip". Visar fler bilder innan jag går och lägger mig.

Hoover Dam



På väg mellan Grand Canyon och Las Vegas körde vi igenom Hoover Dam. Detta var en gång världens största damm innan kineserna gick och byggde en större ;O) Mäktig var den iallafall!

Grand Canyon







Nu har vi spenderat ett dygn i Grand Canyon. Precis så "grand" som man bara kan tänka sig. Hisnade utsikt över världens största hål ;O) Väldigt vackert! Tog en promenad längs The South Rim som är kanten på Grand Canyons södra sida. Avslutade kvällen på restaurang El Tovar med utsikt över det hela.

måndag 2 augusti 2010

Dinner på diner







Ikväll har vi ätit middag på en tvättäkta diner! 50-tals inredning och gammal härlig musik i högtalarna. Åt kycklingfajitas med diet Coke till såklart...

Håller på att färga håret nu.
E är nere på gymmet. Tvättar kläder samtidigt. Väldigt amitiösa! Nu
Related Posts with Thumbnails