torsdag 22 juli 2010

Crescent Hotel





Vi bor på ett mycket snyggt hotell i San Francisco! Inte min stil precis men väldigt fint. E är ute och springer, jag tittar på morgonnyheter och städar lite i våra väskor. Ikväll skall jag vara en god "hemmafru" och handtvätta vår smutstvätt i handfatet. Det ni!

Efter frukost är det staden som gäller. Måste nog stanna någonstans och köpa en varm tröja på vägen. Det är bara 14 grader varmt ute!!! Stora kontraster mot NY.

California Zephyr









Nu är vi framme i San Francisco efter 35 timmar på California Zephyr! Startade i går morse från Denver. En helt otrolig resa! Så vackert! Åkt genom Klippiga bergen. Vi har bott i små, söta kupéer men spenderat mestadels av tiden i en vagn med stora fönster och glastak. Därifrån hade vi en otrolig utsikt!

Nu är vi på hotellet i San Francisco och skall strax gå ut och äta. Jag hoppas på skaldjur!

Kram från Californien

tisdag 20 juli 2010

Denver


Vi överlevde! New York-Denver tog 8 timmar!!! Mekaniskt fel på planet i NY gjorde att vi satt 3,5 timmar i planet innan vi äntligen lyfte. Väl i luften var det åska med blixtar. Gud vad jag hatar att flyga! Nu är vi iallafall framme, 4 timmar sena. Har precis checkat in på vårt hotell över natten. Rummet ligger på 22 våningen.

Om det inte finns internet på tåget så hörs vi när vi kommer fram till San Francisco på onsdag!

måndag 19 juli 2010

Mot Denver!

Klassiskt semestermellanmål!

Sitter i hotellobbyn och har precis checkat ut från rummet. E är på Barnes and Nobel och köpet en bok, jag vaktar väskorna. Om en timme skall vi gå till Grand Central terminal och ta bussen ut till La Guardia. Vi möter upp våra resekamrater på flygplatsen i Denver ikväll. Nu börjar resan på allvar! Verkar som det finns gratis internet på hotellet i Denver så vi hörs ikväll! Håll tummarna för att flygresan går bra :O)

Times Square









Har varit och ätit middag på Times Square! Mitt i middagen trodde sig E ha raderat allt han filmat hittills. En stund av panik och högt blodtryck innan han tog ur minneskortet, satte in det igen och fick det att fungera. Skönt!

Nu skall vi sova. Imorgon bär det av till Denver!

New York i svartvitt








söndag 18 juli 2010

Peanut-buttercups


Här finns verkligen allt! Jag kör ju fortfarande GI och tycker det går bra trots att vi är på semester. Igår hittade jag något som jag blev mycket glad över. Low-carb peanut-buttercups!!! De är ljuvliga!

Victorias Secret



Var inom på Victorias Secret och fyndade! 6 st burkar/tuber för $30. Billigt tycker jag! Lotta, du skall få den som heter Strawberrys and Champagne till din bröllopsdag!

Dagens höjdpunkt!


Dagens höjdpunkt var helt klart Vivianne som vi mötte i Central Park. Hon var en 2 årig mopsflicka som lät precis som Gösta och var väldigt glad för att pussas ;O)

Powerwalk och frukost i Central Park








Var uppe tidigt imorse för att powerwalka med maken i Central Park. Vi tycker inte att vi promenerar tillräckligt om dagarna ;O) Gick runt The Reservoir. Ett riktigt New York moment! Avslutade med frukost på The Boat House.

Magnolia Bakery





I denna fina kartongen fick jag...

...denna underbara T-shirt! På framsidan står det I (cupcake) NY istället för den klassiska som det står I (hjärta) NY på.
På baksidan står det Magnolia bakery. Ljusrosa såklart ;O)


Köpte deras bakbok!

Gick förbi Magnolia Bakery ikväll! Fullt med amerikanska tårtor och söta små cupcakes. Himmelriket för mig! Köpte inga godsaker men fick tonvis av inspiration.

lördag 17 juli 2010

Freeport, Long Island, NY.


Här bodde jag under mitt år som Au Pair. Freeport ute på Long Island. E och jag åkte ut dit idag och gick runt och kollade in alla gamla ställen. Det var sig likt! Tog tyvärr inget kort på huset. De som bor där nu var hemma och det kändes inte som rätt läge... E tjuvfilmade med kameran dock ;O) Kändes konstigt att vara tillbaka. Som om tiden som Au Pair var ett helt annat liv...Nu är vi tillbaka i New York och ligger på hotellet och tar igen oss lite. Skall ut på stan om en stund igen!


På Path Mark köpte vi all mat när jag bodde i USA. Vi gick in och kollade runt lite. Det är sååå kul att gå i amerikanska matvaruaffärer. Där hittar man saker som man inte trodde fanns.
Related Posts with Thumbnails