lördag 17 juli 2010

Freeport, Long Island, NY.


Här bodde jag under mitt år som Au Pair. Freeport ute på Long Island. E och jag åkte ut dit idag och gick runt och kollade in alla gamla ställen. Det var sig likt! Tog tyvärr inget kort på huset. De som bor där nu var hemma och det kändes inte som rätt läge... E tjuvfilmade med kameran dock ;O) Kändes konstigt att vara tillbaka. Som om tiden som Au Pair var ett helt annat liv...Nu är vi tillbaka i New York och ligger på hotellet och tar igen oss lite. Skall ut på stan om en stund igen!


På Path Mark köpte vi all mat när jag bodde i USA. Vi gick in och kollade runt lite. Det är sååå kul att gå i amerikanska matvaruaffärer. Där hittar man saker som man inte trodde fanns.

3 kommentarer:

  1. Låter som ni har en härlig semester! Har aldrig varit i Usa men jag är verkligen sugen på åka dit.

    Kram Amanda

    SvaraRadera
  2. Glad för din skull att du fick besöka memory lane, kan tänka mig känslan:-)

    SvaraRadera
  3. Älskade dotter, så många minnen som väcks till liv med dessa bilder. Sänder dig ännu ett tack för att du fick mig att uppleva denna del av världen. Kram motti.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar för då blir jag så glá!

Related Posts with Thumbnails