måndag 14 juni 2010

Fräsch som en Nyponros!


Ikväll bjuder jag på en liten Nyponros! Vacker men väldigt taggig.

Sitter och tittar på "Det kungliga bröllopet". Längtar till lördag. Skall bli så kul att se...

söndag 13 juni 2010

Tomater







Hittade så fina tomater på Willys idag som jag ville visa er. Trädgårdstomater kallades de. En massa olika storlekar, former och färger. Jättegoda (och piffiga att ha liggandes)!

Ännu ett café i Haga...



Mellan badet och middagen igår fanns ett litet hål för ett cafébesök. Varm choklad på ett mysigt ställe i Haga. Det är alltid kul med nya caféer. Insiprationen flödar alltid då! Här sålde man stora, fina scones. Kanske skulle ha det på caféet?!

Möhippa









I går var det möhippa för min lillasyster i Göteborg. Vi började med 5-kamp, pic-nic och diverse upptåg på Liseberg. Lite regn med det blev lyckat iallafall. Jag vann 5-kampen!

Efter det bar det av till Hagabadet där syster fick en ansiktsbehandling medan vi andra badade. Hagabadet var helt underbart!

Kvällen avslutades på en liten restaurang i Haga, Hemma Hos! Där serverades smårätter så man kunde beställa in flera stycken. Drack rödvin till. Gott!

Hemma i storstaden igen. Sov hela tågresan. Skönt!

onsdag 9 juni 2010

Ny blogg


Har öppnat en ny blogg idag! En för mitt café. Har haft en hemsida innan men den är svår att uppdatera och inte så lätt att få piffig. Tänkte att en blogg kan fungera precis som en hemsida fast bättre då förhoppningsvis :O) Klicka här så kommer du dit!

Jag kommer givetvis att fortsätta blogga här. Det är ju det roligaste jag vet!

måndag 7 juni 2010

Syrensaft



I senaste numret av Lantliv finns en annons för ett företag. I annonsen finns receptet på Syrensaft! Har ingen aning om det är gott men jag älskar ju syrener så jag var tvungen att prova. Plockade syrener när jag var ute med Gösta ikväll. Har nu kokt upp socker och natriumbensoat och hällt över blommorna. Just nu står de och drar. Vet inte hur länge det bör stå men jag tänkte iallafall låta dem ligga i vätskan till imorgon.

Det är nu det är sommar...


Jag försöker hela tiden påminna mig själv om att det faktiskt är nu det är sommar. Det går så fort och jag vill njuta av varje dag. Det är helt otroligt men här blir aldrig riktigt mörkt på natten. Hemma i Skåne blir det ju riktigt mörkt även om det bara är för en liten stund men här känns det bara som skymning. Älska att gå och lägga mig när det fortfarande är ljust och Koltrasten sjunger i trädet utanför!

Kommer tyvärr inte hinna vara hemma i Skåne så mycket i sommar eftersom att vi skall till USA. Tråkigt tycker jag! Får åka hem desto mer i höst. Synd bara på alla loppisar jag missar ;O)

Jag skulle själv försöka grilla igår. Gick inte så bra. Jag tog för lite briketter så den kom inte riktigt upp i värme och så hade jag glömt öppna spjället under. Snart lär vi oss den nya grillen hoppas vi!

söndag 6 juni 2010

Fina födelsedagspresenter!

Fick flera jättefina födelsedagspresenter av Louise igår. Blev så glad! Hon känner till min smak så väl!

En hängare som det står choklad på. Mitt favoritord ;O) Cath Kidston-handduken fick äran att hänga på den!


En jättefin korg i luffarslöjd!


Denna söta flaskan som jag tror jag skall ha vinägrett i så småningom. Så länge får det stå en syren i den!


Jättesmart spets som man sätter på hyllkanterna. Den har klister på sig på baksidan så det är bara att klippa till och sätta upp. Pryder vitrinskåpet i köket!

Tusen tack Louise!

Nu skall jag baka bröd. Känner för att improvisera lite ikväll men vi får se...

Gårdagskvällen






Var hos Louise och Jocke på middag i går. Det blev grillat. Underbart gott! De har en ljuvlig trädgård full med blommor och växter. En dag skall jag också ha en trädgård! Vi satt ute nästan hela kvällen. Sommaren är underbar!

Sveriges nationaldag!


Nationaldagen har jag börjat att fira med att tvätta golvet med grönsåpa! Skall fortsätta den med en Power-Walk. Efter det har jag räknat ut att solen har intagit hela vår balkong och jag tänker då spendera resten av dagen i solstolen. Japp, så får det bli!

Hade en jättetrevlig kväll igår med god mat! Skall visa bilder senare i eftermiddag. Då skall ni också få se vad jag fick i födelsedagspresent av Lussebullen med make.

Hoppas ni får en härlig Nationaldag!

lördag 5 juni 2010

Nya vitvaror



Nu har vi varit på Elgiganten och köpt två nya kylskåp, en frys och en varmluftsugn till caféet. Fick allt till ett bra pris plus att de kommer hemkörda och att de tar med sig de gamla tillbaka.

Skall strax åka till vänner på middag! Skönt att slippa laga mat ikväll. Tar med mig dessert bara!

fredag 4 juni 2010

Pizza i grillen...


...blev ett fiasko! Vi köpte en pizza-sten till grillen så att man kan göra sin egna stenugnsbakade pizza. Vi hade dock slut på briketter så vi körde på grillkol, vilket fick till följd att temperaturen aldrig kom över 150 grader. Fick eftergrädda den i ugnen. Nåja, gott blev det iallafall :O)

Imorgon blir det först lite jobb sedan skall vi till Lussebullen med make.
Skall bli trevligt!

Sov gott!

torsdag 3 juni 2010

Fyllda med kakor

Dessa fina glasburkar har jag hittat på Lagerhaus. Precis sådana som jag tänkt mig till caféet att ha småkakor i. Har mailat bild och vädjan till maken att gå inom på väg hem från jobbet idag. Vi får väl se hur det går :O)

onsdag 2 juni 2010

Klänning


Skall på två bröllop i sommar. Letar klänning för fullt! Vad tycker ni om denna? Märket Container och finns hos Alvas Hus . Skall jag slå till?

Bilderna är tagna från Alvas Hus

tisdag 1 juni 2010

Kvällens middag!


Ikväll har jag lagat fisksoppa med aioli. En av mina snabblagade favoriter! E är ute och springer med Friskis & Svettis. Jag väntar på Desperate Housewives...

Kvällspromenad


När jag kommer hem från jobbet är det alltid direkt ut med mopsen på promenad. Vår favoritpromenad är runt kolonilotterna. Den gillar både Gösta och jag!



Kolonilotterna. Ligger jättefint och det känns som om vi bor på landet.





Idag var himlen ljuvligt blå!

måndag 31 maj 2010

Mina fina födelsedagspresenter!


Idag är det min födelsedag och jag har blivit gratulerad av både make och familj! Det började med skönsång och frukost på sängen av maken.


Fick ett jättefin paraply av min syster med blivande make. Rosa med silvriga prickar!



För ett tag sedan hittade jag denna ljuvliga vårjacka på Cath Kidstons hemsida. Tyckte dock den var för dyr. Min underbara make som uppfattade min kärlek för detta klädesplagg hade köpt den till mig. Visst är den ljuvlig?!


Däcksstolen fick jag av mina föräldrar i tidig födelsedagspresent! Har redan solat i den ett par gånger :O)


Detta fina kortet fick jag av min kusin Anna! Har ni sett att det är med mops och allt... Blev så glad!


En annan sak maken snappat upp är min önskan att få se Mia Skäringers show. Den var utsåld förra gången den gick i Stockholm men nu hade han lyckats få tag i biljetter! I oktober sker det...


Så här snygg kommer jag att vara under mina power-walkar numer! Rosa såklart. E som varit fin igen!


En bakbok från mina föräldrar. Mamma och pappa tyckte att jag skulle ha en present som jag kunde öppna på min födelsedag! Det gillar jag!


Rosaprickiga servetter och disktrasor. Även dessa från mamma och pappa!

Tusen tack alla som har gratulerat mig!
Related Posts with Thumbnails