Utanför Balders Hage.lördag 17 april 2010
torsdag 15 april 2010
En fylld kväll
Vissa kvällar är bara fullbokade. I kväll är en sådan kväll. Har storstädat, betalat räkningar, lagat middag, varit ute med hunden, tvättat, packat och sen lite annat smått och gott. Tror jag skall ta mig ett bad för att varva ner! Maken skall på någon sorts reklamfest nu ikväll. Är inte avundsjuk för jag skall soooova! Imorgon bär det av till Göteborg och lillasyster. Har inte träffat henne sedan i julas så det skall bli jätteskoj.
Bilderna är tagna av maken i Möllösund 2007.
onsdag 14 april 2010
15 miljoner över?
Om det skulle slumpa sig så att du har 15 miljoner över som du inte veta vad du skall göra med så kan du köpa detta huset, eller vad säger jag husen menar jag ju! De ligger på Gullholmen och är helt ok tycker jag. Om du är intresserad så finns det här. Visning den 24:e april då jag är där. Man kanske skulle gå ;O)
Dinner and a movie

Ikväll blir det middag och bio med Lussebullen. Vi skall äta på Texas Burger! Gillar den restaurangen!
tisdag 13 april 2010
Min lillasyster skall gifta sig!
Nu är det officiellt! Igår kom inbjudningskorten med posten. Min älskade lillasyster skall gifta sig med sin P i augusti. Bröllopet kommer att bli litet, bara de allra närmsta är bjudna. Det kommer att äga rum på Marstrand. Kan inte tänka mig en vackrare plats!

I helgen skall jag till Göteborg och hälsa på dem! Jag och syster skall shoppa brudklänning. Längtar!
måndag 12 april 2010
Tävling hos mig!

Bloggen fyllde ju 1 år för två veckor sedan. Bättre sent än aldrig tänkte jag ha en liten utlottning för att fira detta! Du kan vinna ljusrosa slickepottar från Bagaren & Kocken samt en underbar bakbok fylld med cupcakes.
1. Om du lämnar en kommentar på det här inlägget så får du en lott.
2. Vill du öka dina vinstchanser genom att länka till tävlingen på din blogg, tillsammans med bilden ovan, så får du ytterligare en lott.
Jag drar vinnaren den 1 maj!
Lycka till!
söndag 11 april 2010
Rosendals trädgårdar
Nu har vi varit på söndagspromenad vid Rosendals Trädgårdar. Har vandrat runt där i vårsolen. Satt ute och fikade på kardemummabulle och te. Mopsen var med såklart!
Har nu varit ute och invigt mina nya skor. Gick 5 km. Har suttit en stund i nya stolen i solen på balkongen!
lördag 10 april 2010
Nu skall det promeneras
Var med maken på Löplabbet pch köpte skor idag. Har tänkt börja promenera mer aktivt! Det blev ett par Asics. E köpte nya löpskor. Han förbrukar dem lika snabbt som tandkräm. Försökte mig på att dra av momsen på skorna. Det måste ju vara friskvård! Men E:s syster höll inte riktigt med om det. Får väl lyda hennes råd!
Fint på balkongen
Efter jobbet åkte vi till Rusta och köpte solstolen. Fick den av mamma och pappa i tidig födelsedagspresent. Tusen tack för den! På vägen hem stannade vi på plantagen och köpte vita minipenséer. Nu har jag satt ihop solstolen och planterat penséerna. Det blev jättefint! Visar senare.
fredag 9 april 2010
Fredagskväll!
Fick detta gamla fönstret av mamma. Hon hade hittat det i en skrothög någonstans. Nu pryder det vårt kylskåp tillsammans med en lika gammal sockerkaksform och en Mårbacka. Är ganska nöjd!
Tacos ikväll och sista avsnittet av Solsidan. Kommer att sakna det! Imorgon blir det först lite jobb sedan skall jag och maken åka till Rusta och försöka få tag på solstolen. Om den finns måste jag nog köpa lite penséer till balkongen också. Skulle vilja ha rosa (såklart). Finns det?
torsdag 8 april 2010
Sol på balkongen
Förhoppningsvis har vi en låååång och varm sommar framför oss! Det blir första sommaren som vi har vår nya, stora balkong att utnyttja. Hittade denna ljuvliga solstol på Rusta för endast 1295:-. Det måste ju bara vara ett bra pris?! Skall åka och köpa den till helgen. Hoppas bara att den finns kvar då!
Kan se mig själv i denna tillsammans med en och annan ljusrosa kudde och ett glas rosé i handen. Japp, så får det bli!
tisdag 6 april 2010
Fake men fin!
Det är ingen riktig I-pal men ganska fin ändå! Köpte den på Eko hemma i Skåne. Fungerar bra som köksradio i väntan på att jag skall få råd att köpa en äkta...
Har varit på styrelsemöte i bostadsrättsföreningen ikväll. Sitter nu och tittar på Desperate Housewives.
Sov Gott!
måndag 5 april 2010
Mot Stockholm
Vad tiden går snabbt! Snart sitter vi i bilen på väg mot Stockholm igen. Men, men, våren är full av skoj saker som finns att se fram emot.
Har varit ute på morgonpromenad med mamma i byn. Snart skall vi äta inkokt lax med kall sås och potatis.
Mellbybagaren i Södra Mellby. Min mormors morföräldrar startade bageriet 1885 och det lever än idag kvar i släkten. Det första bakbordet som fanns i bageriet är det bord vi idag använder som matsalsbord. Gammalt och rangligt men så vackert! Titta inom och köp deras underbara kavring om du har vägarna förbi Österlen!
söndag 4 april 2010
Tupp, höna eller kyckling
Var med mamma och pappa i Bromölla och tvättade vår bil. Det behövdes! Nu är den dammsugen och skinande ren. Var inom Markislagret på vägen hem (pappa satt i bilen och väntade så klart. Han får visst utslag av Markislagret ;O). Fick denna hönan av mamma. Visst är den fin! Snart bär det av till Näsum och maken. Mopsen skall med!
Loppisfynd
På Friden fanns det en liten, liten loppis i ett av uthusen. Där hittade jag som sagt en sockerkaksform samt en liten glasskål. Jag har ganska många gamla sockerkaksformar sedan tidigare, men jag kan inte bara gå förbi dem. Denna tänkte jag plantera penséer i och ha på köksön. Fint va?
lördag 3 april 2010
Ostbricka
Kvällens middag! Olika ostar med päron, vindruvor, kex och fikonmarmelad. Vin till så klart så blir jag så där go och glad ;O) Jag är i himmelen! Hoppas jag aldrig blir laktosintolerant...
Världens bästa pizza
Världens bästa pizzor finns på Friden i Södra Mellby. Här åt vi lunch idag. Jag åt en Jansson som innehöll chevré, valnötter, honung och ruccola. Underbar! Drack ett glas rödvin till. Köpte en flaska av deras egna äppelmust till pappa. Fyndade (märker ni att jag alltid fyndar ;O) en gammal sockerkaksform och en vit/blå keramikskål. 30 kr för båda!
Håller på att baka en cheesecake till släktmiddagen i morgon. Sedan skall vi äta middag. Det blir ostbricka!!!
Mandelmanns
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)









