Kvällens middag! Olika ostar med päron, vindruvor, kex och fikonmarmelad. Vin till så klart så blir jag så där go och glad ;O) Jag är i himmelen! Hoppas jag aldrig blir laktosintolerant...
lördag 3 april 2010
Världens bästa pizza
Världens bästa pizzor finns på Friden i Södra Mellby. Här åt vi lunch idag. Jag åt en Jansson som innehöll chevré, valnötter, honung och ruccola. Underbar! Drack ett glas rödvin till. Köpte en flaska av deras egna äppelmust till pappa. Fyndade (märker ni att jag alltid fyndar ;O) en gammal sockerkaksform och en vit/blå keramikskål. 30 kr för båda!
Håller på att baka en cheesecake till släktmiddagen i morgon. Sedan skall vi äta middag. Det blir ostbricka!!!
Mandelmanns
fredag 2 april 2010
Converse
Nu har jag och mamma nätshoppat! Ett par av ovanstående sort till mig och ett par grå av den högre modellen till mamma. Shoppade på Amazon.uk och fick båda paren för 700:- inkl. frakt och avgifter. Tjolahopp!
Påskharen har varit här
Ända sedan jag var liten så har påskharen hälsat på var påsk. Pappa kommer inspringandes från trädgården och undrar om vi är helt blinda.
-Vad då, undrar vi?
-Har ni inte sett att påskharen har varit här? Vi drar på oss skorna och kutar runt i trädgården letandes påskägg. I år hade han lagt det under kvarglömda takpannor. Det är en listig hare vi har.
Jordgubbar & mousserande
Väl hemma i Skåne! Blev välkomnad med färska jordgubbar och mousserande. Inte illa! Har varit inne hos grannen och gosat runt med 11 schäfervalpar. 6 veckor gamla och helt underbara! Kröp runt på gräsmattan och lät mig bli gnagad på. Skulle gärna tagit med mig alla hem...
I kväll blir det lamm och annat gott! Underbart att vara hemma. Har fått en ljusrosa tandborste av mamma. Hon vet vad jag gillar :O)
torsdag 1 april 2010
Väska & parfym
Nu har hon anlänt! Min nya Cath Kidstonväska. Älskar henne redan :O) Har flyttat över alla saker i den och använt den idag. Känns mycket bra!
Nu skall vi snart äta påsk-tacos om maken bara kommer hem någon gång. Imorgon bitti bär det av till Skåne. Skåne är ett måste under påsken. Det blir släktmiddag på makens sida, Österlen, pizza på Friden och myspys med mamma och pappa, och Gösta förstås. Tyvärr firar min syster påsk på annat håll men jag får se henne den 16:e. Då skall jag till Göteborg och hälsa på henne. Längtar!
Award
Här kommer några av de saker som gör mig glad:
* Min familj och mina vänner.
* Mitt hem som ger lugn och trygghet. Här får min kreativitet utlopp.
* Vår, sommar, höst och vinter. Jag har en förmåga att alltid tycka att rådande årstid är den bästa.
* Bohuslän & Skåne.
* Allt ljusrosa.
* Denna bloggen.
* Resor när och fjärran.
* God mat (gärna med chevré) och vin.
* Livet
* Lantliga inredningstidningar
* Mitt hem som ger lugn och trygghet. Här får min kreativitet utlopp.
* Vår, sommar, höst och vinter. Jag har en förmåga att alltid tycka att rådande årstid är den bästa.
* Bohuslän & Skåne.
* Allt ljusrosa.
* Denna bloggen.
* Resor när och fjärran.
* God mat (gärna med chevré) och vin.
* Livet
* Lantliga inredningstidningar
Tack för utmärkelsen! Jag blev jätteglad!
onsdag 31 mars 2010
Hemma igen...
Sov gott!
söndag 21 mars 2010
Egypten
Nu åker vi till Egypten! 30 grader varmt där idag. Känns helt underbart med tanke på snöstormen utanför fönstret just nu. Kläder, pass och magmedicin är packat. Har tvättat rent sommarkläderna och strukit dem. Hoppas jag inte har glömt något. Det lär jag väl märka. Vi hörs om en vecka!
Ett vunnet vad
Kommer ni ihåg att pappa skulle in och kolla på bil sist jag var hemma i Skåne? Vi gjorde ju det och väl där fick både mamma och pappa en välbekant glöd i blicken. Jag sträckte fram handen och sa "500 kr på att ni har köpt ny bil innan augusti är slut". Pappa sa nej och att de absolut inte skulle köpa ny bil. Aldrig! Då tyckte jag att det var säkra pengar och att han då borde ta vadet. Vi skakade hand på det! I fredags skrevs köpeavtalet på... Haha!
För vinsten har jag beställt denna väskan från Cath Kidston. Love it!
Har varit ute och gått 5 km nu på morgonen, ätit frukost och duschat. Nu skall jag bort till caféet och baka så att det finns under veckan när jag är i Egypten.
lördag 20 mars 2010
Fredagskvällen

Gårdagskvällen var så mysig! Efter jobbet åkte jag och maken hem till arbetskollega till E och vänner till oss. Vi planerade årets semester! Det blir bilsemester i Kalifornien!!! Om allt går som det skall så åker vi först till New York ett par dagar innan vi flyger vidare till Denver. Här planerar vi att ta ett tåg till San Francisco. Man bor i egen kupé på tåget, äter all mat där och sitter och ser delstaterna fladdra förbi. Sen blir det bilsemester i Kalifornien. Hoppas få se Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, Grand Canyon, Yosemite, San Diego. Inget är inbokat utan vi skall nog stanna lite där vi vill!
Nu hoppas vi bara att alla får semester som de vill så att vi kan boka!
Gick upp vid 6 i morse för att göra smörgåstårtor till 70 personer. Det blir mycket smörgåstårta det! Nu skall jag jobba ett par timmar till sedan skall vi åka till Apoteket och köpa all magmedicin som finns. Vill vara förberedd på Egypten! Skall försöka hitta en bok också så att inte hjärnan förtvinar helt på stranden i Hurghada ;O)
torsdag 18 mars 2010
Nystädat
Sitter i sängen och lyssnar på Karlavagnen. Tycker att det är så mysigt! Vi har precis städat färdigt. Maken var seg att komma igång men det gick till slut...
Nu skall jag gå och duscha sedan skall jag sooooova.
God natt!
onsdag 17 mars 2010
En sprucken rosa tekopp...
... är namnet på ett te jag fick av söta Jessica idag! Jag blev så himla glad! Skall dricka och njuta av det imorgon. Tills dess får det stå bredvid de rosa tekopparna i vitrinskåpet. Tack Jessica!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)







