Har precis kommit tillbaka från en fotskrubb med pedikyr! Mina fötter har aldrig varit lenare. Erik gick iväg för att kolla upp löpspår i regnskogen?!?! Skall försöka få honom att inte springa allt för långt iväg. Om jag inte lyckas med det ringer jag dig Ingegerd, så får du ta hand om det ;O)
Ikväll skall vi åka in till Khao Lak och äta på en fisk- och skaldjursrestaurang som skall vara bra. Det måste bara sluta regna först. Känns skönt att vi har 14 dagar här så slipper man vara deppig över att det regnar någon dag...
Sitter på balkongen och dricker ananasjuice. Det blir mycket ananas just nu, men det är ju så gott!
torsdag 22 december 2011
Tropiskt regn



Somnade vid 21 igår. Jag vaknade vid 02 och var vaken tills 05. Erik sov som en stock! Vi båda vaknade 11:30 av att någon knackade på vår dörr. Det blev många timmar, iallafall för Erik. Sov över frukosten så det fick bli lunch direkt istället.
Har legat på stranden en stund innan himlen öppnade sig och det började ösa ner! Sitter på balkongen nu och tittar på regnet som forsar ner. Väldigt mysigt faktiskt!
onsdag 21 december 2011
Mätt och trött
En liten snäcka som hade vandrat fram och tillbaka i sanden och lämnat spår efter sig som såg ut som en miniatyrtraktors!
Tog en taxi upp till Khao Lak (25 kr!!!) för att äta en tidig middag. Dygnsrytmen är ju lite rubbad så det fick bli så... Hamnade på ett litet ställe utmed vägen. Erik åt Pad Thai och jag åt kyckling med cashewnötter (cashewa, mamma ;O) och grönsaker. Till det drack Erik en kokosnöt (självklart gjorde han det) och jag drack en cola light. 70 kr och sååå himla gott! Promenerade längs med stranden på vägen hem och nu ligger vi i hotellsängen och dricker rosa champagne och firar semestern och livet! Skall försöka hålla oss vakna lite till...
Frukost (eller var det middag ;O)


Började vistelsen här med att äta frukost. Åt en massa färsk, härlig ananas! All frukten var skuren så vackert. Satt ute i värmen och åt. Som ni märker finns det trådlöst internet på hotellrummet. Detta tänker jag utnyttja och blogga. Det är så kul att kunna gå tillbaka och läsa om det senare!
Paradiset
Handduken var sedan fryst men bara så pass mycket att den fortfarande gick att tvätta av sig med.

Här är 33 grader varmt idag och luftfuktigheten är hög! Hotellet ligger precis på stranden och alldeles bakom finns regnskogen. Allt är tyst och lugnt. Inga solstolar på stranden. Bara sand, sand och sand... Känner hur mina "batterier" redan börjat laddas! Det kommer att bli 14 härliga dagar.
11 timmar på ett flygplan


Oj, oj vad lång tid det tog! Men väl framme var det helt klart värt det. Är helt fel i dygnsrytmen nu men det skall väl ordna upp sig. Har fått vårt fina rum nu, har tagit en promenad på stranden och nu är Erik nere och får sin första massage. Skall man hinna med en om dagen måste man ligga i...
söndag 18 december 2011
Packad

Nu är vi packade!!! Ljuvligt, underbart att ta fram alla sommarkläder och packa ner dem. På onsdag springer jag runt i dem :O) Allt är nästan färdigt nu. Alla papper fixade, julklappar nerpackade och hemskickade, blommorna vattnade och räkningarna betalade. Skönt! En dag kvar på jobbet bara...
Nu skall jag dricka en kopp te och ta det lite lugnt innan jag går och lägger mig!
lördag 17 december 2011
Dripp, dropp...

Idag är det snöblandat regn över söderförorten. Till en början innebar det dripp, dropp från taket på caféet. Numer rör det sig mer om en tunn stråle. Mitt över kakorna befinner den sig såklart... Har flyttat runt lite här nu, lagt ut svarta sopsäckar och ställt fram två spannar. På måndag blir det att ringa hyresvärden och vara lite trött, arg och uppgiven. Har försökt allt annat men inget verkar hjälpa. Kanske en liten tår också?!
Får se om jag måste stänga tidigare på grund av vattenläckan i taket. Det skall ju regna mer framåt eftermiddagen... Blir iallafall en tur till apoteket i eftermiddag. Solskyddsfaktor, magmedicin och en massa annat skall inköpas. Ikväll skall jag börja packa och laga ankbröst med chevrégratinerad potatis till middag!
fredag 16 december 2011
I dag är jag trött...
Underbar show igår! Alla de gamla härliga 80-talshitsen samt de nya. Är glad att jag äntligen gick! Är dock väldigt, väldigt trött idag. Hoppas denna dagen går snabbt!
Sitter och gör en lista över allt som måste göras innan resan. Genom att få ner det på en lista behöver jag inte ha kvar det i huvudet. Det underlättar!
Nu skall jag resa på mig och försöka jobba lite så att jag inte somnar...
torsdag 15 december 2011
I kväll skall vi dansa i neon!

Har velat se Lena Ph:s show ett bra tag. Nu när hon har varit med i "Så mycket bättre" varje helg blev jag ännu mer sugen. Fick med mig Anna och Annica och ikväll är det äntligen dags! Skall bli så kul!
Klippningen igår gick bra! Lite kortare i sidorna än vanligt men jag gillar det.
Måste ta tag i det här med packningen snart. Vi måste åka till apoteket och köpa allt de har för att hålla magen glad samt solskyddsfaktor. Erik vimsar runt och tjatar om att vi måste ha skyddsfaktor 30, minst! Han skall få som han vill, iallafall första dagen ;O) 4 dagar kvar!!!
onsdag 14 december 2011
Dags för klippning igen

I kväll är det dags att klippa håret igen! Denna gången hos en ny frisör. Två tjejer har startat en salong här en bit iväg. Känner att Tony & Guy blir alldeles för dyrt när man måste klippa sig var tredje vecka. Håller tummarna för att det blir bra på nya stället!
Sen skall jag hem och betala räkningar och löner. Alltid lika skoj ;O)
tisdag 13 december 2011
Lussebullar, lussebullar och lussebullar...

Igår var det julbord med Eriks jobb! Blev väldigt mätt! Vi var på Hasselbacken på Djurgården. Gott och trevligt!
I går kom kusin Ola på besök. Han är på utbildning i huvudstaden och bor hos oss under tiden. Ikväll skall vi grilla på balkongen. Det är ju nästan vårvärme ute så det skall väl gå bra...
Var uppe tidigt i morse och jäste lussebullar. Doftar ljuvligt i hela centrum!
7 dagar kvar!!!
söndag 11 december 2011
Julmarknad på Skansen





Julmarknad på Skansen igår! Jättemysigt som vanligt! Fullt med folk, en massa julpynt, glögg, lussebullar, eldar och annat som hör en julmarknad till.
Nu skall jag strax titta på Dagboken! Har en liten Ryan Gosling-kväll. Inte helt fel! Sedan blir det tacos!
Lunch på Skeppsholmen


Nu har kusinen med man åkt hem. Vi har haft en underbart kul helg! God lunch på Skeppsholmen, julmarknad på Skansen, promenad genom Gamla Stan, vin, god mat och härligt sällskap.
Nu sitter Erik och jag i soffan och tittar på någon sorts sport på TV. Jag överväger att sova middag en stund. Måste dammsuga lite och bädda rent i gästrummet. Imorgon kommer nästa kusin!
torsdag 8 december 2011
Skrattar fortfarande...

Igår var det ju julmiddag med företagarna... Trodde den skulle bli stel och tråkig, finns en del motsättningar mellan en del företagare här, men det var längesedan jag skrattade så mycket. Ett tag skrattade jag så att jag grät. Väckte Erik när jag kom hem för att återberätta det som var så roligt. Han tyckte inte det var lika roligt som jag...
Har precis fått en flaska Tattinger Champagne från Nacka/Värmdöposten för mitt arbete med företagarföreningens annonsering. Tack för den!
Ikväll skall jag träffa Karin. Vi skall äta middag på Wagamama!
onsdag 7 december 2011
Julmiddag

Ikväll är det julmiddag med företagarna i centrum. Det blir någon skaldjursvariant! Trevligt får vi hoppas. Skall stänga lite tidigare idag så att jag hinner hem och duscha och kanske piffa till mig lite...
Imorgon skall jag träffa Karin! Var väldigt längesedan nu.
tisdag 6 december 2011
Mystisdag

I dag har varit en sådan perfekt dag med precis lagom att göra. Har hunnit baka till och med... Just nu står det ljusblå Macaroons i ugnen. De ser ut att bli bra. Jag har fått snurr på det där nu!
Ikväll skall jag hem och tvätta, laga middag och fixa lite inför helgen. Hinner inte i slutet av veckan då alla kvällar är uppbokade. Måste hitta något att ha på mig i morgon. Julbord med företagarföreningen. Skall bli kul!
måndag 5 december 2011
Bruka Design

Bruka Design har en ny hemsida! Du hittar den här. Massor av fint porslin. Om jag inte missminner mig helt så slog Erik sönder en av mina rosa Bruka-muggar för inte så längesedan. Borde kanske ersättas eller?!
Bio igen
Ikväll blir det bio igen! Skäms nästan för att säga det men vi skall se Breaking Dawn. Har ju sett de andra och det är ju dumt att sluta mitt i. Man vill ju veta hur det slutar ;O) Blir en fika innan.
Nu är det bara två veckor kvar tills Thailand. Tänk att vi bokade i januari och då kändes det så avlägset. Nu är vi här! Skall bli så skönt med värme, sol och sovmornar. Men innan dess blir det julbord x 2, kusiner och en massa annat skoj!
söndag 4 december 2011
Andra advent

Redan andra advent idag! Fullt med tända ljus i lägenheten och jag sitter och tittar på Förnuft & Känsla. Mys! Var på bio i fredags och såg Drive. Tyckte den var väldigt bra! Vill se den igen. Blir bio imorgon igen men då en annan film. Älskar att gå på bio!Idag blir en lugn dag med bak av saffransbullar och Leilas saffransskorpor. Skall stryka lite också men inte mycket mer...
Veckan som kommer är fullpackad av en massa kul! Den avslutas med det allra roligaste. Kusin Anna och hennes Johan kommer upp och hälsar på. Det blir julmarknad på Skansen och en massa mys. Längtar!
fredag 2 december 2011
Bio

Erik är inte hemma ikväll och jag är uttråkad! Övertalade Diddi att följa med på bio. Baserat på postern kan man ju tycka att det inte riktigt är en Mariafilm men jag har hört att den skall vara bra och Ryan Gosling är ju aldrig fel ;O)
onsdag 30 november 2011
Sol i sinne, sol inne

Tänkte förbereda mig lite för semestern ikväll genom att sola lite solarium. Kan kanske vara bra att mjukstarta lite så att inte kroppen blir helt chockad?!
Igår reserverade vi platser på flygplanet. Älskar ju inte att flyga direkt och att sitta i mitten i mitten gör det bara värre, så vi bokade två platser vid fönstret. Nu slipper jag gå och oroa mig för det iallafall!
Ikväll finns det inget jag måste göra så det blir nog en myskväll med ugnsbakad falukorv :O)
lördag 26 november 2011
Balkonggrillning

Efter en sjukt stressig dag på caféet har vi nu grillat hamburgare på balkongen! Det var sååå gott! Nu sitter vi i soffan och tittar på "Så mycket bättre". Laleh är så bra!
Imorgon skall här julpiffas. Allt står färdigt på vardagsrumsbordet, redo att pytsas ut i lägenheten. Skall bli så mysigt att få upp julstjärnorna. Måste försöka hitta en liten gran att ha på caféet och lite granris att ha i en kruka här hemma.
fredag 25 november 2011
Julpiff och tårtkaos
Var uppe 5 i morse för att hinna göra en massa tårtor innan det var dags för oss företagare att julpynta centrumet. Vi var 3 st som dök upp. De andra hade så mycket att göra!? Ja, det hade ju inte jag ;O) Trött på att alltid vara den som skall ställa upp på allting och se till att saker blir gjorda. Känner mig lite som en mamma till alla männen här i centrum. Jag är den enda kvinnliga företagaren... Nåja, nu är det iallafall julpiffat, tårtorna levererade och strax är det dags att gå hem!
onsdag 23 november 2011
Lena Ph
Nu har jag och två kompisar bokat biljetter till Lena Ph:s show på Cirkus i Stockholm!!! När jag såg "Så mycket bättre" i helgen bestämde jag mig. Hon har ju så många bra låtar! Den 15 december är det dags :O)
Väldigt grå dag idag fast humöret är bättre än igår. Sista kurstillfället ikväll på Fotografiska. Nu skall jag väl vara fullärd... Nä, men nu kan jag grunderna sedan är det väl bara att experimentera på. Kul har det iallfall varit! De har ytterligare en kurs jag skulle vilja gå, "Fotografera mat" heter den. Kanske lite onödig men väldigt kul. Till våren?
tisdag 22 november 2011
Dagen som vände
Burken med Jellybeans köpte jag på Kulturresan till Tyskland förra veckan. Har ni smakat sådana? Otroligt goda!Vaknade i morse och var sur och så fortsatte det. Tappade vinägrett på hela köksgolvet på caféet, skar mig i ett finger, leveransen kom mitt i lunchen (som för övrigt var helt galen då Isabella som jobbar hos mig är ledig i ett par dagar), gubben som sitter med munnen öppen och tittar på mig som om jag var en tennismatch kom och sist men inte minst kom en annan gubbe som tyckte det var skitdåligt att jag inte har saffransbullar ännu. Kände mig ganska färdig med denna dagen och planerade att gå direkt hem och lägga mig men sedan vände det... Blev helt plötsligt på väldigt gott humör! Har bakat gingersnaps, cheesecake, hallongrottor och nu står en äppelpaj i ugnen.
Knopparna till byrån har kommit och ligger på posten. Skall dit och hämta dem efter stängning! Erik är på konferens så det blir Chevré Chaud till middag :O)
måndag 21 november 2011
En månad kvar...

Igår var det precis en månad kvar tills vi åker till Thailand!!! Nu är det ju fortfarande ganska varmt här men solen är ju inte direkt närvarande... Längtar tills vi sitter i solen och äter frukost utomhus :O) Snart, snart...
Idag är det väldigt grått här. Solen har liksom inte gått upp ännu. Sitter på caféet och försöker planera julutbudet. Måste beställa julgodis, julmust, kanel, ingefära, kryddnejlika och allt sådant som hör julen till.
söndag 20 november 2011
Valnöt och spenat
Nytt till badrummet


Efter att byrån i badrummet är nymålad och alla skåp är städade kände jag att vi nog behövde ett nytt duschdraperi. Det gamla är ganska sunkigt! Beställde detta från HM. Klickade hem en påse för smutstvätt också. Dagens I-landsproblem är nämligen att behöva gå upp på övervåningen och slänga smutstvätten på morgonen efter duschen ;O)
Ny energi och skaparlust

På sista tiden har hela mitt "piff-sinne" varit i vila. Har inte känt för att blogga, piffa i hemmet eller fotografera. Sådana saker som jag normalt älskar att göra. Kom på i torsdags att det är första advent nästa helg och kände lite smått panik över att jag inte uppmärksammat detta mer. Brukar ju börja julpynta i början av november ;O)Men så behövs det bara en härlig ledig lördagskväll, en låååång natts sömn, en lugn söndagsfrukost och en helt ledig dag för att allt det där skall komma tillbaka. Har målat byrån i badrummet rosa och flyttat in sakerna i den (nej pappa, den var knappt torr), städat kylskåpet, piffat i köket OCH tagit fram alla julsakerna. De ligger på vardagsrumsbordet och väntar. På söndag skall här julpyntas lyssnandes på Jill Johnsons julskiva, äta satsumas och dricka julmust. Längtar!
lördag 19 november 2011
Pippileggings
Titta vad fina!!! Finstickade leggings i Pippi-mönster. Kan ha min jeanstunika/klänning till dessa. Måste nog beställa dem! Du hittar dem här.Har varit inne i stan och klippt mig idag. Nu sitter jag med färg i håret och väntar på att maken skall bli färdig med middagen. Inga planer i helgen. Kanske en bio imorgon men det blir nog allt.
Måste leta upp julpiffet. Nästa helg är det ju första advent och då skall det pyntas...
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)










