söndag 22 maj 2011

En helg i Knivsta



Nu har vi kommit hem från en underbar helg i Knivsta hos bästa Tobias och Emma. Lördagen började med att Erik vann Valloxen Runt! Heja! Dagen avslutades med god mat och dryck och mycket trevligt sällskap.

Har precis varit en runda på Martin Olsson för inköp till en catering på lördag. Nu ligger jag på balkongen och schteker mig frasig ;O)

fredag 20 maj 2011

Liljekonvalj



På väg hem från en djävulusisk (internt uttryck) dag på jobbet stannade jag under en buske och plockade Liljekonvalj. En granne fick syn på mig och undrade om jag mådde bra :O) Nu sprider de sin doft i hela lägenheten!

Imorgon skall jag baka en massa tårtor till en barndop. Isabella kommer och hjälper mig med själva caféet imorgon. Annars skulle det braka åt skogen totalt! På eftermiddagen åker vi till Emma och Tobias i Knivsta. Erik skall springa ett lopp där under dagen och sedan blir det middag!

Är otroligt trött och skall nog snart gå och lägga mig
.

God Natt!

torsdag 19 maj 2011

Prao på caféet



Idag har jag haft två tjejer från en femteklass här på prao. Jag är helt slut! Vilken energi de hade. Egentligen skulle de bara vara här till kl 14 men de tyckte det var så skoj att de stannade till kl 16. Fullt ös hela dagen!

Skall köpa med mig grillade revben hem som jag skall äta innan det är dags för dagens motion. Erik är på möte ikväll så jag är solo. Ganska bra faktiskt för jag känner mig totalt asocial idag...

Imorgon skall en 70 bitars bröllopstårta levereras innan femteklassarna kommer tillbaka en sista dag. Kommer att somna ovaggad imorgon ;O)

onsdag 18 maj 2011

Erik

Idag är det Eriks namnsdag! Det firar vi med en liiiiten princesstårta.

Nu skall jag duscha sedan blir det thé och Mc Dreamy!

måndag 16 maj 2011

Schizofrent väder

Ett fotbad fick mig att stå ut med att titta på mestadelen av hockeymatchen igår.
Gav dock upp och gick upp i sovrummet och tittade på Ps. I love you istället!

Skall det vara mörkt, molnigt och regn idag eller skall solen skina från en klarblå himmel? Det hela verkar vara lite oklart...

Var ute och motionerade igår. Riktigt härligt! Erik grillade under tiden. Perfekt uppdelning ;O)

Planerar sommaren för fullt! Det blir Kiviksmarknad, tripp till Göteborg och min syster, bad, loppisar, eventuellt ett par dagar längs Skåneleden, grillning, solning, en dag i Danmark och en massa, massa annat skoj. Vi skall vara hemma i Skåne under hela ledigheten. Finns inget bättre än Skåne på sommaren!

söndag 15 maj 2011

Fylld av kokärlek

























Vilken underbar förmiddag! Har varit ute på Dalarö och Stegsholmsgård på betessläpp. Vi var där en timme innan det var dags för utsläpp och regnet öste ner men det var värt varenda minut av väntan! Vid 10 öppnade bonden ladugårdsdörren och kossorna rusade ut. Jag grät av lycka när de glada kossorna galopperade, stångades, råmade och sparkade bakut. Vad härligt att se! Ren och skär lycka!

Efter att de stora kossorna fått komma ut gick vi in i ladugården och fick titta på kalvarna. En av kalvarna tog hela min hand i munnen och sög på den. Samtidigt tittar den mig rakt in i hjärtat med sina stora, bruna, vänliga ögon. Mulen (kallas den så även på en kossa?) var alldeles varm och fuktig. Det var längesedan jag kände mig så uppfylld av något som jag gör efter detta. Rekommenderar det till alla! Detta skall vi göra om! Måste bara köpa gummistövlar till Erik som stegade runt i kodyngan i sina nya, blå mockaskor :O)

Nu skall jag baka surdegsbröd!

lördag 14 maj 2011

Blommor




Fick blommor av min man!

Melodifestival, pelargoner och Mariamiddag!

Äntligen dags för final i Melodifestivalen! Vilken tur att Sverige gick vidare. Min tur att laga middag ikväll. Skall göra något som tar lååång tid att äta så att Erik tvingas titta på så mycket som möjligt av finalen med mig ;O)

Innan dess skall jag plantera Mårbackapelargoner på balkongen och sen skall vi åka och handla mat.

Har precis varit borta på en liten loppis i centrum. Fyndade en ram och en liten tratt i zink! Skall visa senare...

Hoppas ni får en härlig lördag!

torsdag 12 maj 2011

Middag på balkongen




Ikväll blir det rökta räkor, aioli och vitt vin till middag. Tänkte att vi skulle äta på balkongen men om Erik dröjer mycket längre blir det nog för kallt. Får kanske sitta med filt...

Ha varit ute och motionerat! Snart är det helg med Melodifestival och kosläpp!

Chunky Monkey Brownie

Fina dynor till balkongen som vi köpte på Rusta förra sommaren!

Idag har jag bakat Leilas Chunky Monkey Brownie! En brownie med valnötter och banan. Kan det bli bättre?! Skall ta med en hem ikväll och tvångsmata Erik ;O)

Har köpt en del tallrikar och koppar på Tradera. Skall vara lite piffig och händig. Vad det blir får ni se när det är färdigt! Har en svag känsla av att det kommer att bli skitbra dock...

Städ och motion ikväll! Sedan får jag väl slänga ett öga på semifinalen i Melodifestivalen också. Måste ju se hur det går för Sverige!

onsdag 11 maj 2011

En riktig surdeg...

Nu är den amerikanska surdegen färdig! Skall bara stå i kylskåpet ett par dagar för att förstärka smakerna lite... Skall baka med den på söndag!

Falukorv till middag


Nu har jag stuvat makaroner och stekt falukorv till maken får se om han hinner hem innan natten dock! Otroligt mycket att göra på caféet idag. Kul men skitjobbigt! Konstigt att allt alltid skall hända på en och samma dag...

Underbart väder ännu en dag! Nu är de flesta träden riktigt gröna och Liljekonvaljer är bara några dagar ifrån att slå ut. Kanske till helgen!

Nu skall jag tömma och fylla diskmaskinen, tvätta en maskin och dammsuga lite.
Sitter och övervägen en powerwalk också men vet inte om jag orkar.

tisdag 10 maj 2011

Rostad müsli


Håller på att rosta müsli i detta underbara väder! Säljer det i lösvikt på caféet. Varmt blir det trots att fönstret är öppet på vid gavel. Längtar väldigt mycket till sommarens ledighet just nu! Längtar efter lååånga, soliga, varma lediga dagar, små utflykter, glass, jordgubbar och en massa grillning. Men jag njuter av nuet! Det är en underbar vår och ikväll skall vi grilla hamburgare på balkongen. Erik, till det behöver man grillbriketter ;O)

måndag 9 maj 2011

Surdeg och biltvätt



Fick surdeg från San Francisco av Eriks föräldrar som var där för ett tag sedan. Satte igång den igår! Ser ut att bli bra. Kul att testa en surdeg som rest över atlanten :O)

Ikväll har jag och maken dammsugit bilen, torkat den invändigt och varit borta på Statoil och tvättat den. Nu är den skinande ren. Härligt!

Idag har det varit väldigt varmt. Har haft shorts på mig. Nu skall jag dricka te!

lördag 7 maj 2011

Sol och vin

Nu har jag spenderat en timme i solen på balkongen tillsammans med ett glas rosé. Inte dumt! Var ute och motionerade innan dess. Nu hänger tvätten på tork på balkongen och jag sitter och funderar över nästa steg...

Chevré ikväll igen. Kan aldrig bli för mycket ;O)

fredag 6 maj 2011

Sol, sol, sol...


Idag är solen tillbaka! Håller tummarna för att den stannar. Bakar PeanutbutterChocolatchip-cookies. Känns som om de kommer att bli grymt goda ;O) Recept från Hummingbird Bakery i London. De fina måtten på bilden köpte jag på Granit i tisdags. De är i benvitt porslin. Jättefina!

Nu är snart Erik på väg till Skåne. Han skall springa ett stafettlopp hemmavid med stora delar av våra familjer. Han är dock förkyld och var tvungen att arbeta hela natten så vi får se hur det går... Håller tummarna för honom också!

Ikväll blir det Chevré Chaud med rostade pinjenötter och rödvin till.
Man måste passa på ;O)

Water for elephants var förresten en helt otroligt vacker och bra film. Rekommenderas!

torsdag 5 maj 2011

Trevlig scarfs

Köpte en ny scarfs på Lindex i tisdags. Passar bra med jeansjackan!

Torsdag kväll. Erik jobbar och jag borde städa. Sparar det till i helgen för jag känner inte alls för det idag. Skall dammsuga lite men det får räcka. Härlig dag på caféet! Bakat en massa.

I helgen åker Erik till Skåne. Jag skall jobba lite och spendera resten av tiden i solen på balkongen. För sol skall det bli. Det har jag bestämt ;O)

Nä, nu skall jag dammsuga, duscha och sedan sätta mig och dricka en enormt stor kopp te!

God natt!

tisdag 3 maj 2011

Water for Elephants


Äntligen ikväll skall jag få se Water for Elephants!
Har som vanligt ouppnåliga förväntningar ;O) Bion börjar inte förrens kl 21 så det finns tid för shopping och middag innan! Är ju aldrig fel.
Related Posts with Thumbnails