söndag 15 maj 2011

Fylld av kokärlek

























Vilken underbar förmiddag! Har varit ute på Dalarö och Stegsholmsgård på betessläpp. Vi var där en timme innan det var dags för utsläpp och regnet öste ner men det var värt varenda minut av väntan! Vid 10 öppnade bonden ladugårdsdörren och kossorna rusade ut. Jag grät av lycka när de glada kossorna galopperade, stångades, råmade och sparkade bakut. Vad härligt att se! Ren och skär lycka!

Efter att de stora kossorna fått komma ut gick vi in i ladugården och fick titta på kalvarna. En av kalvarna tog hela min hand i munnen och sög på den. Samtidigt tittar den mig rakt in i hjärtat med sina stora, bruna, vänliga ögon. Mulen (kallas den så även på en kossa?) var alldeles varm och fuktig. Det var längesedan jag kände mig så uppfylld av något som jag gör efter detta. Rekommenderar det till alla! Detta skall vi göra om! Måste bara köpa gummistövlar till Erik som stegade runt i kodyngan i sina nya, blå mockaskor :O)

Nu skall jag baka surdegsbröd!

2 kommentarer:

  1. Låter ljuvligt!
    Kram på dig kusin vitamin!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar blandning - kakor och andra gosaker och som kronan på verket - kosläppet!
    Tycker om att följa ditt liv; tycker om hela dig!
    Helgen i Blekinge har varit solig;makens kyrkokör, balkongarbete, nästa helg skall det byggas växthus (ja,på balkongen). Har hittat en butik som säljer antikt byggmaterial - ljuvligt!
    Allt gott till dig!
    KRAM

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar för då blir jag så glá!

Related Posts with Thumbnails