lördag 23 april 2011

Påskafton



Idag har det varit sommar! Spenderade förmiddagen på en klippa i solen. Grillade korv till lunch på en annan klippa precis vid havet. Har ätit en underbar påskmiddag bestående av varmrökt lax.

På många ställen på västkusten har man påskbrasa istället för första majbrasa. Här på Gullholmen var den på en liten ö men en gångbro över. Vacker eld i solnedgången! Avslutade kvällen med kortspel och vin.

Imorgon blir det mer sol och avkoppling. Sedan skall jag baka kanelbullar!

fredag 22 april 2011

Lunch på klipporna


Idag är det vår matdag. Började med en Sommarsallad till lunch på klipporna. Efter lunchen låg vi och halvsov en stund i solen. Pappa och Erik skall strax ut på en springtur, mamma och jag sitter på balkongen och dricker vin. Sparar min motionstur till senare i kväll. Underbar dag och underbart väder!

torsdag 21 april 2011

Framme på Gullholmen








Efter en lååång bilresa (Stockholm-Södertälje tog 1,5 timmar) och en liiiiiten båtresa är vi nu framme på underbara, älskade Gullholmen. Vi har kört en non-stopresa. Har matat Erik med räkmacka under tiden han körde :O) Nu sitter vi i stugan och dricker lite kaffe/te innan vi skall gå och lägga oss.

Sov gott!

onsdag 20 april 2011

Påsk i Bohuslän



Imorgon drar jag, maken och mops till Gullholmen! Mamma och pappa är redan där, Charlotta och Peter kommer på lördag. Skall bli så härligt att komma ut till lugnet och tystnaden. Vi kör vid 14 imorgon för att hinna med sista båten som går vid 22. Missar vi den får vi sova i bilen ;O) Håller på att baka mamma och pappas favoritkakor nu som jag skall ta med mig. Det blir hallongrottor och havrekakor med russin.

Jag skall ta många, många foton under våra låååånga promenader! Får inte glömma joggingskorna och kameran. Håller tummarna för att det blir fint väder!

Ikväll skall jag städa lite och packa. Erik skall åka och handla. Vi kommer att dela upp matlagningen under dagarna vi är där. Varje par har en dag. Jag och Erik skall laga lamm. Har inte bestämt vad vi skall ha till bara...

söndag 17 april 2011

Vårsöndag


Dessa fina gamla kakformarna fick jag av min söta moster. De ligger på ett fat och är vackra!

Började morgonen med att jobba ett par timmar. Hade två smörgåstårtor beställda. Sedan skjutsade Erik mig till Hellasgården och därifrån powerwalkade jag hem. Så varmt och soligt! Dikena var fulla av Tusslilago!

Eftermiddagen har spenderats tillsammans med make och mops på en filt på balkongen. Vi har solat och sovit middag i solen. Har sytt nya draperi till caféet och tvättat kläder. De torkar på balkongen just nu! Erik förbereder middagen. Det blir grillat idag igen ;O) Efter middagen skall jag ta mig an strykhögen. Underbar söndag!

fredag 15 april 2011

IKEA och Plantagen

Gösta tränar lite på att softa inför påsken.

I helgen tar vi en sväng till IKEA och en till Plantagen.
Erik är i överlycklig! Måste köpa lite nya glas och värmeljus till caféet och nya Mårbackapelargoner till hemmet. De andra råkade dö i vinter...

Imorgon är det min middagslördag. Tror jag skall ge mig på att grilla en hel rostbiff. Låter inte det gott?! Vet dock inte hur lång tid det tar. Får googla lite...

Om en vecka är vi på Gullholmen. Erik och jag åker dit och möter upp mamma och pappa, Lotta och Peter. Sedan skall vi och mopsarna spendera heeeeela påsken där. Sova, äta, motionera, dricka vin, läsa och bara njuta. Hoppas det blir fint väder! Har köpt Viveca Stens nya bok och har tänkt mig sitta insvept i en filt på klipporna och läsa den. Sämre kan man ha det!

Ikväll blir det vin och tacos.

onsdag 13 april 2011

Brad Paisley


Nu har vi bokat biljetter till Brad Paisleys konsert den 24 augusti på Cirkus! Skall bli så skoj att se honom in real life!

Jobbar sent idag. Författaren Viveca Sten föreläser på biblioteket ikväll och jag har öppet fram tills dess så att åhörarna kan fika lite innan. Sedan skall jag hem och titta på Mc Dreamy!

tisdag 12 april 2011

Snabbt tillfrisknande


I går gick jag och la mig med frossa och ont i hela kroppen (precis när jag äntligen somnat vaknar jag av Erik som stod utanför sovrumsfönstret och skrek. Han hade glömt nycklarna igen!). Vaknade i morse med huvudvärk och feber. Tog en Ipren och gick till caféet. Nu mår jag bättre än på länge. Konstigt!

Ikväll är det möte med Företagarföreningen. Jippie (ironi)! Hinner iallafall hem och titta på Desperate Housewives :O)

måndag 11 april 2011

Betessläpp


I flera år nu har jag velat åka på betessläpp och se kossorna galoppera ut i frihet efter en vinter i ladan. Men varje år har det kommit något emellan. Förra året lyckades vi hitta en gård som hade betessläpp på ett datum som passade men då var det fullbokat där. I år har vi hittat både rätt datum och ledig plats. Den 15 maj är det betessläpp på en gård ut mot Dalarö och vi kommer att vara där. Längtar!

Visst gör det ont när knoppar brister, varför skulle annars våren tveka








Igår hade Kristianstad den högsta uppmätta temperaturen i Sverige i år. 21 grader varmt och jag var där! Satt i en solstol i stort sett hela dagen. Är ganska röd i ansiktet idag ;O) Underbar dag i Skåne!

söndag 10 april 2011

Kulturresan








Kulturresan igår var mycket trevlig! Den resulterade i 25 flaskor vin och bubbel och en back Corona. 6 av vinflaskorna är dock till lillasyster.

Vi var uppe redan 03:15 på morgonen. Var inte hemma i Skåne förrens 00:30. SJ var sena som vanligt! Moster Kristina och Per kom och vi körde tillsammans till bussen. Sov nästan hela vägen ner. Vi shoppade loss i två timmar. Det är ungefär så mycket man orkar. Efter det körde bussen vidare till Burg där vi åt lunch. Inte speciellt gott men trevligt! Sov hela vägen hem också och var hemma vid 19:30.

Mamma och jag åkte upp till Maxi i Bromölla när vi kom hem och köpte revben och lite ostar. Min farbror som anordnade kulturresan hade ätit det till lunch och pratade så varmt om revben att vi blev tvungna att köpa lite. Revben till förrätt, räkor och aioli till huvudrätt och ost till dessert. Och så en massa vin såklart..... Underbar lördag!

fredag 8 april 2011

Underbara Erik


Igår hade jag en hemmaman! Kom hem från jobbet kl 18. Maten stod på bordet tillsammans med en flaska rött vin som jag velat prova länge. Han hade ägnat hela dagen åt hushållsarbete och underhåll av vårt hem. Dessutom hjälpte han mig med städningen av lägenheten trots att det att mitt jobb! Jag har världens bästa man!

Idag stänger jag kl 16:30
. Mitt tåg går redan kl 18. Skall bli sååå kul att komma hem till mamma och pappa en helg! Våren har ju kommit ganska mycket längre där nere. Skall försöka var ute så mycket som det går, dricka vin och fotografera mycket!

Nu skall jag fakturera lite...

torsdag 7 april 2011

Kulturresa


På lördag är det dags för den årliga kulturresan till Tyskland! Åker hem till mamma och pappa imorgonkväll och tiiiidigt på lördag bär det av med buss mot Tyskland. Kan tyckas konstigt men jag tycker det är skitkul att åka hela vägen dit för att handla vin. Det är väl själva utflykten i sig som är kul. Denna gången skall moster med make också följa med. De gillar också kultur ;O)Erik vägrar att följa med. Han hävdar bestämt att han hellre åker till Ullared om han var tvungen att välja :O)

Skall köpa vin, bubbel och en back med Corona. Efter shoppingen blir det lunch i Burg innan det är dags att åka hem igen!

Längtar till tåget imorgon. 1 klass och räkmacka! Lovely!

onsdag 6 april 2011

Varning!

Denna fina fick jag av mamma på posten i går!

Vaknade i morse och var på ett djävla humör! PMS igen... Hela dagen har varit mer eller mindre skit. Som tur är så är Erik inte hemma ikväll så han slipper mig ;O) Jag tvättar och hänger den på tork på balkongen. Härligt! Det gör mig på liiiite bättre humör.

I morse vaknade jag vid 4 av en Koltrast i trädet utanför sovrumsfönstret. Den sjöng så att det knappt gick att somna om. Finns det något ljuvligare?

Sitter med näsan i Eriks vingummiburk och suktar. Jag går och tar mig ett kokt ägg istället. Annars blir jag bara på ännu sämre humör!

Glöm inte Mc Dreamy ikväll!

tisdag 5 april 2011

Pappa på burk


Köpte denna dvdn på GeKås. Igår kväll tittade jag på den i sängen innan jag skulle somna. Den var så fin! Skrattade högt flera gången och grät nästan lite också. Jättefin film som jag tycker att ni skall se!

måndag 4 april 2011

Markisen är nere :O)


Idag var det så soligt när jag kom hem så jag var tvungen att hissa ner markisen! Det har varit en varm och solig dag. Underbart!

Har lagat fisksoppa till middag. Erik är lite sen från jobbet så jag och Gösta myser i soffan sålänge :O)

Nu skall jag gå och bada och sen skall jag lägga mig och titta på en av filmerna jag köpte på GeKås!

söndag 3 april 2011

Mina fynd i bilder!











Våffelfrukost



Började dagen med våffelfrukost! Fick receptet av Lucette. LCHF-våfflor med grädde. Men lite fantasi smakade de lika bra som vanliga ;O)

Sov till 10:40 idag. Utmattad efter gårdagens shopping! Hittade så mycket fint. Skall visa er senare. Nu skall jag packa upp allt och ställa det på sin plats.

Annars kommer dagen att innehålla powerwalk och premiärgrillning.
Mums!

fredag 1 april 2011

Mot GeKås

Om ett par timmar drar vi mot Ullared! Är framme vid 06 i morgon. Har duschat och borstat tänderna. Packat kudde, filt, smink och tandborste. Matsäcken är på G och stödstrumporna på. Nu skall jag bara lyckas hålla mig vaken tills det är dags att åka!

Skönt med en hel helg ledig.
Att den dessutom är fylld av shopping gör inte det hela sämre. In i dimman...

torsdag 31 mars 2011

Såååå trött...

Den fina virkade kudden fick jag av Louise när hon var hemma hos mig sist!

Är så himla trött idag! Måste försöka somna i tid om kvällarna. Det fungerar inte att somna kl 23 och gå upp 5:30. Har fixat med alla kvitton, fakturor och kontoutdrag för mars nu. Väldigt mycket papper men nu är det färdigt för denna månaden :O)

Imorgon bär det av mot Ullared!
Tjoho! Skall leta upp stödstrumporna ikväll så att jag kan ha dem på mig ;O)
Related Posts with Thumbnails