tisdag 27 juli 2010

Fess Parker Winery








Idag har vi varit på vinprovning på Fess Parker Winery. Fess Parker himself är visst en gammal skådespelare! Provade 6 olika viner. Köpte med oss en flaska av det godaste hem! Jättemysigt att besöka en vingård. Den vi var på var en av inspelningsplatserna i den underbara filmen "Sideways". En mycket lyckad eftermiddag!

Nu är vi i Santa Barbara! En riktig kalifornisk pärla. Massor av fina hus, mysiga restauranger och framför allt en helt underbar strand. Vi stannar en stund efter frukost imorgon för att hinna njuta av staden ordentligt! Efter det bär det av till L.A!

Solvang





Solvang är en danskinspirerad stad precis i slutet av Highway 1. Jättemysig att strosa runt i! Vi åt lunch här. Det blev danska köttbullar med rödkål och gräddsås för min del. Gott!

Frukost i San Luis Obispo




Hittade ett underbart ställe där vi åt frukost i morse! E åt pannkakor med maple-syrup.

måndag 26 juli 2010

Big Sur





Big Sur är är en del av kuststräckan mellan San Francisco och Los Angeles. Den är hisnade och vacker. Berg på ena sidan och stup rätt ner i havet på andra. E och T har tagit oss fram tryggt och säkert hela dagen. Nu är vi framme i San Luis Obispo och har checkat in på ett motell utan hår i sängen och kuddar som luktar skunk. Nu skall vi soooooova!

Hoppas ni alla har det härligt hemma i Sverige!

Lunch i Carmel





Underbar lunch i Carmel. Brieost, kycklingleverpaté och frukt. E åt fransk löksoppa. Det har varit lite kallt idag så de hade en brasa sprakandes inne i restaurangen. Hög mysfaktor!

Carmel





Clint Eastwood är borgmästare i Carmel. Där har vi varit idag. En underbart mysig stad! Det var söndag och vi kom lite sent vilket gjorde att det mesta var stängt. Hann dock gå en liten runda och insupa atmosfären.

Godisaffär





Denna godisaffären låg på boardwalken i Santa Cruz. Här kunde man minsann köpa chokladdoppad bacon vilket E givetvis gjorde. Ganska gott faktiskt!

Santa Cruz









Dagen började i Santa Cruz med frukost och promenad på Boardwalken. Mysigt samhälle utmed kusten. Köpte Saltwater Taffé som är en slags godis. Som en kola som är gjord på saltvatten från havet. Jättegoda!

Economy Inn





Igår var det stört omöjligt att hitta ett motell som hade plats. Var runt och frågade och ringde till alla i området. När vi nästan skulle ge upp fick vi napp på ett fyrbäddsrum på Economy Inn. Det var den ultimata motellupplevelsen så som man sett på film. Om någon hade blivit skjuten i rummet bredvid hade jag inte blivit förvånad. Luktade skumt, hår i sängarna och kuddar som luktade så illa att jag sov på mina händer som huvudkudde. Vi fick sova iallafall men det var inte skoj...

Söderut längs Highway 1





Vi kör söderut längs Highway 1. En mycket vacker väg längs med kusten! Stannar ofta för att fotografera.

Golden Gate Bridge




Hämtade ut vår hyrbil igår! En ENORM svart SUV. Började med att ta oss över Golden Gate-bron och tillbaka igen. Tyvärr var det dimma så vi såg inte så mycket men det var vackert ändå!

lördag 24 juli 2010

Bakning



Var inne på Crate & Barrel och köpte dessa bakverktyg. Bakplåten skall jag ha när jag bakar Macarons. Bandet med pärlor är en av de smartaste saker jag någonsin hittat... Ni vet när man bakar paj och skall förgrädda pajskalet. Det är alltid ett litet irritationsmoment när pajdegens kanter sjunkit ner och botten är alldeles bubblig. Detta band av pärlor lägger man på pajbotten innan man bakar så slipper man pajskal som blir dåliga. Voila!

Nu skall vi sova! Imorgon hämtar vi ut vår bil och kör söderut. Bloggar så fort jag kommer till ett trådlöst internet igen.

Sov gott (eller jag kanske skall säga God Morgon)!

Haight Ashbury




Ikväll har vi varit i Haight Ashbury. På 60-talet var detta centrum för "Flower-Power"-världen. Många udda, roliga och konstiga affärer och caféer.
Related Posts with Thumbnails