måndag 19 juli 2010

Times Square









Har varit och ätit middag på Times Square! Mitt i middagen trodde sig E ha raderat allt han filmat hittills. En stund av panik och högt blodtryck innan han tog ur minneskortet, satte in det igen och fick det att fungera. Skönt!

Nu skall vi sova. Imorgon bär det av till Denver!

New York i svartvitt








söndag 18 juli 2010

Peanut-buttercups


Här finns verkligen allt! Jag kör ju fortfarande GI och tycker det går bra trots att vi är på semester. Igår hittade jag något som jag blev mycket glad över. Low-carb peanut-buttercups!!! De är ljuvliga!

Victorias Secret



Var inom på Victorias Secret och fyndade! 6 st burkar/tuber för $30. Billigt tycker jag! Lotta, du skall få den som heter Strawberrys and Champagne till din bröllopsdag!

Dagens höjdpunkt!


Dagens höjdpunkt var helt klart Vivianne som vi mötte i Central Park. Hon var en 2 årig mopsflicka som lät precis som Gösta och var väldigt glad för att pussas ;O)

Powerwalk och frukost i Central Park








Var uppe tidigt imorse för att powerwalka med maken i Central Park. Vi tycker inte att vi promenerar tillräckligt om dagarna ;O) Gick runt The Reservoir. Ett riktigt New York moment! Avslutade med frukost på The Boat House.

Magnolia Bakery





I denna fina kartongen fick jag...

...denna underbara T-shirt! På framsidan står det I (cupcake) NY istället för den klassiska som det står I (hjärta) NY på.
På baksidan står det Magnolia bakery. Ljusrosa såklart ;O)


Köpte deras bakbok!

Gick förbi Magnolia Bakery ikväll! Fullt med amerikanska tårtor och söta små cupcakes. Himmelriket för mig! Köpte inga godsaker men fick tonvis av inspiration.

lördag 17 juli 2010

Freeport, Long Island, NY.


Här bodde jag under mitt år som Au Pair. Freeport ute på Long Island. E och jag åkte ut dit idag och gick runt och kollade in alla gamla ställen. Det var sig likt! Tog tyvärr inget kort på huset. De som bor där nu var hemma och det kändes inte som rätt läge... E tjuvfilmade med kameran dock ;O) Kändes konstigt att vara tillbaka. Som om tiden som Au Pair var ett helt annat liv...Nu är vi tillbaka i New York och ligger på hotellet och tar igen oss lite. Skall ut på stan om en stund igen!


På Path Mark köpte vi all mat när jag bodde i USA. Vi gick in och kollade runt lite. Det är sååå kul att gå i amerikanska matvaruaffärer. Där hittar man saker som man inte trodde fanns.

Promenad till Penn Station







Middag vid Rockefeller Center




Har ätit middag på en uteservering precis vid Rockefeller Center ikväll! Ljuvligt varmt och tusen saker att titta på. Nu skall vi sova. Imorgon skall E morgonjogga i Central Park innan vi tar Long Island Railroad ut till Freeport där jag bodde när jag var Au Pair. Skall bli kul att återse allt igen. Det var 11 år sedan...

Shop until you drop...


Rumsparfym!?

Söt diskborste!

Tvål och handkräm

Vita Converse

Doftljus

Idag har vi varit på Woodbury Common Outlet och shoppat! Det har varit 250 grader varmt och luftfuktigheten har legat på 480 ;O) Vill tacka Gud, Jesus eller annan högre makt för luftkonditioneringen! Utan den hade vi kreverat. Har shoppat mellan kl 10 och kl 18. Fötterna är trötta nu kan jag lova. Himla kul att shoppa när det är sååå billigt!

Morgon och frukost i New York

Åt frukost på ett deli i morse. Underbar mat! Fräscht och jättegott. Man plockar själv vad man vill ha i en låda och sedan vägs den och man betalar efter dess vikt. Åt äggröra, bacon, prinskorv, blåbär, hallon, jordgubbar, grapefrukt och apelsin.

Erik är tokig i jordgubbsmjölk och lyckades hitta en sådan!

Tidig morgon i New York på väg till bussen som skulle ta oss till Woodbury Outlet.



Related Posts with Thumbnails