Håller på med förberedelserna för fullt samtidigt som SVT står på. Erik har nu 2,5 mil kvar. Pratade med honom för en timme sedan och han var sååå trött men han kämpar på...
lördag 19 juni 2010
Förberedelser...
Håller på med förberedelserna för fullt samtidigt som SVT står på. Erik har nu 2,5 mil kvar. Pratade med honom för en timme sedan och han var sååå trött men han kämpar på...
Bröllop!

Idag är det dags! Kronprinsessbröllop! Ligger fortfarande i sängen men skall snart gå upp och börja förbereda.
Erik passerade Karlsborg för en halvtimme sedan. Han verkar ju leva iallafall!
Hur skall ni fira dagen?
fredag 18 juni 2010
Min middag!
Maken åkte till Motala idag. Om en timme går starten i Vätternrundan. Helt galet! Cykla 31 mil mitt i natten (och dagen). Hoppas han tar det lugnt så att han inte ramlar och slår sig! Skall försöka hålla tummarna hela natten. Klicka här för en rolig bild! Observera att den inte är barnvänlig ;O)
Ikväll har jag ätit scampi och aioli. Älskar GI! Bredvid mig ligger ett 86% choklad och bara väntar...
Imorgon är det så äntligen dags för bröllop. Som jag längtat! Brunchen är förberedd så nu skall jag bara damsuga lite. Tänkte att jag skulle se konserten från Konserthuset innan jag går och lägger mig.
torsdag 17 juni 2010
Wedding-cupcakes

Nu skall jag strax gå från jobbet och ut på en Power-Walk!
onsdag 16 juni 2010
En röd ros...
...kom idag med bud från min älskade lillasyster! Tusen tack, den är så vacker. Har ställt den på sängbordet så jag ser den när jag vaknar.
Kvällens middag
Ikväll grillade vi och för första gången blev det riktigt bra! Är trött som få så nu skall jag sova ända till 7 imorgon bitti.
Sov Gott!
tisdag 15 juni 2010
Ljusa kvällar och nätter
Så här ljust är det utanför vårt köksfönster kl 22:30 om kvällarna! Ljuvligt! Försöker passa på att njuta så mycket som möjligt av ljuset (och värmen om den kommer någon gång).
Gösta är på sommarkollo hemma hos mamma och pappa i Skåne vilket gör att vi har kvällarna helt fria. Skönt för oss och kul för Gösta att få böka runt i deras trädgård och skälla på fåglarna.
måndag 14 juni 2010
Fräsch som en Nyponros!
Sitter och tittar på "Det kungliga bröllopet". Längtar till lördag. Skall bli så kul att se...
söndag 13 juni 2010
Tomater
Hittade så fina tomater på Willys idag som jag ville visa er. Trädgårdstomater kallades de. En massa olika storlekar, former och färger. Jättegoda (och piffiga att ha liggandes)!
Ännu ett café i Haga...


Mellan badet och middagen igår fanns ett litet hål för ett cafébesök. Varm choklad på ett mysigt ställe i Haga. Det är alltid kul med nya caféer. Insiprationen flödar alltid då! Här sålde man stora, fina scones. Kanske skulle ha det på caféet?!
Möhippa








I går var det möhippa för min lillasyster i Göteborg. Vi började med 5-kamp, pic-nic och diverse upptåg på Liseberg. Lite regn med det blev lyckat iallafall. Jag vann 5-kampen!
Efter det bar det av till Hagabadet där syster fick en ansiktsbehandling medan vi andra badade. Hagabadet var helt underbart!
Kvällen avslutades på en liten restaurang i Haga, Hemma Hos! Där serverades smårätter så man kunde beställa in flera stycken. Drack rödvin till. Gott!
Hemma i storstaden igen. Sov hela tågresan. Skönt!
onsdag 9 juni 2010
Ny blogg
Har öppnat en ny blogg idag! En för mitt café. Har haft en hemsida innan men den är svår att uppdatera och inte så lätt att få piffig. Tänkte att en blogg kan fungera precis som en hemsida fast bättre då förhoppningsvis :O) Klicka här så kommer du dit!
Jag kommer givetvis att fortsätta blogga här. Det är ju det roligaste jag vet!
måndag 7 juni 2010
Syrensaft
I senaste numret av Lantliv finns en annons för ett företag. I annonsen finns receptet på Syrensaft! Har ingen aning om det är gott men jag älskar ju syrener så jag var tvungen att prova. Plockade syrener när jag var ute med Gösta ikväll. Har nu kokt upp socker och natriumbensoat och hällt över blommorna. Just nu står de och drar. Vet inte hur länge det bör stå men jag tänkte iallafall låta dem ligga i vätskan till imorgon.
Det är nu det är sommar...
Jag försöker hela tiden påminna mig själv om att det faktiskt är nu det är sommar. Det går så fort och jag vill njuta av varje dag. Det är helt otroligt men här blir aldrig riktigt mörkt på natten. Hemma i Skåne blir det ju riktigt mörkt även om det bara är för en liten stund men här känns det bara som skymning. Älska att gå och lägga mig när det fortfarande är ljust och Koltrasten sjunger i trädet utanför!
Kommer tyvärr inte hinna vara hemma i Skåne så mycket i sommar eftersom att vi skall till USA. Tråkigt tycker jag! Får åka hem desto mer i höst. Synd bara på alla loppisar jag missar ;O)
Jag skulle själv försöka grilla igår. Gick inte så bra. Jag tog för lite briketter så den kom inte riktigt upp i värme och så hade jag glömt öppna spjället under. Snart lär vi oss den nya grillen hoppas vi!
söndag 6 juni 2010
Fina födelsedagspresenter!
Fick flera jättefina födelsedagspresenter av Louise igår. Blev så glad! Hon känner till min smak så väl!
En hängare som det står choklad på. Mitt favoritord ;O) Cath Kidston-handduken fick äran att hänga på den!
En jättefin korg i luffarslöjd!
Denna söta flaskan som jag tror jag skall ha vinägrett i så småningom. Så länge får det stå en syren i den!
Jättesmart spets som man sätter på hyllkanterna. Den har klister på sig på baksidan så det är bara att klippa till och sätta upp. Pryder vitrinskåpet i köket!
Tusen tack Louise!
Nu skall jag baka bröd. Känner för att improvisera lite ikväll men vi får se...
Tusen tack Louise!
Nu skall jag baka bröd. Känner för att improvisera lite ikväll men vi får se...
Gårdagskvällen
Var hos Louise och Jocke på middag i går. Det blev grillat. Underbart gott! De har en ljuvlig trädgård full med blommor och växter. En dag skall jag också ha en trädgård! Vi satt ute nästan hela kvällen. Sommaren är underbar!
Sveriges nationaldag!

Nationaldagen har jag börjat att fira med att tvätta golvet med grönsåpa! Skall fortsätta den med en Power-Walk. Efter det har jag räknat ut att solen har intagit hela vår balkong och jag tänker då spendera resten av dagen i solstolen. Japp, så får det bli!
Hade en jättetrevlig kväll igår med god mat! Skall visa bilder senare i eftermiddag. Då skall ni också få se vad jag fick i födelsedagspresent av Lussebullen med make.
Hoppas ni får en härlig Nationaldag!
lördag 5 juni 2010
Nya vitvaror
Nu har vi varit på Elgiganten och köpt två nya kylskåp, en frys och en varmluftsugn till caféet. Fick allt till ett bra pris plus att de kommer hemkörda och att de tar med sig de gamla tillbaka.
Skall strax åka till vänner på middag! Skönt att slippa laga mat ikväll. Tar med mig dessert bara!
fredag 4 juni 2010
Pizza i grillen...
...blev ett fiasko! Vi köpte en pizza-sten till grillen så att man kan göra sin egna stenugnsbakade pizza. Vi hade dock slut på briketter så vi körde på grillkol, vilket fick till följd att temperaturen aldrig kom över 150 grader. Fick eftergrädda den i ugnen. Nåja, gott blev det iallafall :O)
Imorgon blir det först lite jobb sedan skall vi till Lussebullen med make. Skall bli trevligt!
Sov gott!
torsdag 3 juni 2010
Fyllda med kakor
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)







