torsdag 20 maj 2010

Vilken dag!

Idag har jag haft fullt upp! Caféet har varit fullsatt nästan hela dagen samtidigt som jag hade en jättebeställning på smörgåsar och kaffe som skulle hämtas under eftermiddagen. Dessutom har det varit ca. 30 + i köket (jag klagar absolut inte på sommarvärmen) och jag valde att ta jeans på mig i morse :O)

E är i Frankrike på "konferensresa" (brukar kalla dem så för det verkar aldrig ha varit så mycket konferens på de där resorna även om både E och hans kollegor bestämt hävdar det motsatta) så jag tog tillfället i akt och åt ost med vindruvor till middag. Jag och mopsen satt på balkongen i solen och åt ost, Gösta år Pedigree!

Nu skall jag dammsuga, duscha och sedan ta mopsen under armen och vandra upp till sovrummet. Gösta sover hos mig i sängen när E är borta. Känns tryggare så!

De vackra Liljekonvaljen hittade jag i kväll när vi var ute och gick. Plockade bara 5 stjälkar men det doftar ändå otroligt!

3 kommentarer:

  1. Vilken dag du har haft, Phu!
    Liljekonvaljer är så härligt, vilken doft!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  2. Så ljuvligt med liljekonvaljer, nu måste jag ut i skogsbackarna och leta :-)

    SvaraRadera
  3. Åh, så härligt med liljekonvaljer. Jag får kanske också ge mej ut och se om jag hittar några....
    Hälsn. Pia
    bakformen@gmail.com

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar för då blir jag så glá!

Related Posts with Thumbnails