torsdag 7 januari 2010

Mör kaka



Dessa mördegskakor är verkligen världens enklaste att baka och de blir sååå goda. De smälter i munnen!

Mördegskakor

200 g smör (absolut inte margarin ;O)
1 msk vaniljsocker
1 dl socker
4,5 dl vetemjöl

hallonsylt

Tag ut smöret ett par timmar innan du skall baka. Vispa det rumsvarma smöret tillsammans med socker och vaniljsocker tills du har en fluffig och vit massa. Blanda ner mjölet och knåda tills du fått en deg som håller samman. Rulla degen i små bollar, ca. 3 cm i diameter. Lägg ut på bakplåtspapper. Tryck små hål i varje kaka med hjälp av pekfingret. Fyll hålet med hallonsylt.
Baka av i ugnen ca 15 min på 175 grader.

Låt svalna och njut!

4 kommentarer:

  1. Men så gott de verkar, smaskens =) Måste prova!
    Jättefina tallrikar du har fått köpa på ett mkt BRA pris!!!!
    Du skrev innan om rosa Kitchen Aid, på vilken sida hittade du den på ett bra pris...är lite sugen på en sån. Köpte du en sån???
    ha det så gott
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. åååh vad gott, kanske jag ska baka de i helgen... ha en lugn och skön helg, kram från lussebullen

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Hade ingen aning om att du bloggade! Kul. Vilka fina bilder och vilka gosaker du bjuder på!
    Denna blogg måste jag följa!

    Kram och trevlig helg!
    Marie-Anne

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Vilken mysig blogg du har! Den åker upp på favoriter så kommer jag ihåg att titta in lite oftare.

    Ha en fin helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar för då blir jag så glá!

Related Posts with Thumbnails