söndag 6 september 2009

Söndagsfrukost





Maken har varit uppe kl 7 och tvättat i tvättstugan. Varför framgår inte riktigt! Jag hade i och för sig bokat fel och råkat sätta bokningskolven på 7 en söndagsmorgon men den går ju att flytta. Men icke! Han skulle tvätta. Även om jag inte har dåligt samvete för att jag låg kvar (han kunde ju faktiskt boka om till eftermiddagen) så tänkte jag att det skulle vara en bra idé att tacka honom med pannkakor till frukost. Receptet tog jag ur Leilas kokbok Guldkant på vardagen. Till det blev det varm chokladmjölk med kardemumma (inget socker tillsatt).

Skall strax iväg och jobba igen! Om allt går som det skall kommer jag att blogga om min Red Velvet-cake ikväll. Första gången jag gör den och vet inte riktigt om jag kommer att lyckas. Håll tummarna! Glömde berätta om min Banan-chokladpaj som jag bakade igår. E provsmakede den och gav den båda tummarna upp. Skall bjuda på den i helgen när E:s syskon och en respektive kommer på besök!

Imorse åkte mamma och pappa på en 10 dagars resa till Irland! Hoppas de får det fint!

1 kommentar:

  1. Underbart! Älskar panncakes till frukost!
    Kram!
    kusin vitamin

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar för då blir jag så glá!

Related Posts with Thumbnails