tisdag 7 juli 2009

Hummingbird Bakery


I London närmare bestämt i Notting Hill finns ett underbart litet bageri som heter Hummingbird Bakery. Det är ett amerikanskt bageri fullt av amerikanska specialiteter såsom cupcakes, pajer och cookies.


Var självklart tvungen att köpa deras bakbok. E undrade om det inte räckte med de dryga 30 jag redan har. Självklart gjorde det inte det....


Tänkte dela med mig ett av mina favoritrecept ur boken. Supergoda och dessutom väldigt lätta att göra.

Peanutbutter cookies
ca 20 st

225 g smör
200 g socker
200 g muscovadosocker

2 ägg
1 tsk vaniljsocker
240 g jordnötssmör krokant
340 g vetemjöl
2,5 tsk bikarbonat
0,5 tsk salt
75 g hackad mörk choklad

Ugnstemperatur 170 grader

Smöret skall vara rumstempererat. Vispa smör och socker fluffigt. Ca. 5 min. Vispa i ägg och resten av ingredienserna. Rulla till två rullar och lägg i bakplåtspapper. Lägg in rullarna i kylen i ett par timmar. Skär rullarna i centimetertjocka skivor. Lägg på plåt med papper och grädda i ca. 10 min. Kakorna skall vara lite mjuka i mitten när man tar ut dem.

Lycka till!

2 kommentarer:

  1. Åh, jisses så sugen jag blev nu på kaffe och en sån kaka... (eller två,tre,fyra stycken..)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad gott det lät! Måste prova det receptet nån gång :)

    //Susanne

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar för då blir jag så glá!

Related Posts with Thumbnails