lördag 7 december 2013

Jul i vårt hus




Det blidde inget hus... Allt var färdigt, priset överrenskommit, kontrakten igenomlästa, inflyttningsdatumet beställt och hela huset givetvis inrett i mitt huvud. Tre timmar innan kontraktskrivningen ringer mäklaren och berättar att ett annat par lagt ett högre bud. Vi valde att inte buda högre då priset egentligen redan var alldeles för högt för ett hus i det området. Deppat ett par dagar men är nog ute på andra sidan nu även om det var surt.

Istället julpiffar vi lägenheten. Har beställt nya tapeter till sovrummet (det skulle vi gjort ändå...) och skall spackla sovrummet idag. Först skall jag bara bort och jobba en liten timme!

söndag 24 november 2013

Hus = ångest







Det var inte alls meningen att titta efter hus just nu... Blev bara så trött på alla galna grannar och allt drama i bostadsrättsföreningen. Gick in på Hemnet och hittade vårt drömhus. Det ligger i Tyresö 1,5 km härifrån. Huset är helt nyrenoverat. Tak, panel, värmesystem, larm, stammar osv är bytta. Tapeter och golv är precis som vi vill ha det. Öppen spis, balkong, altan, källare med egen ingång osv... MEN 30 meter från tomtgränsen ligger motorvägen. Bakom ett bullerplank men ändå... Trädgården är stor men grannarna ligger tätt på på andra sidan om staketen. Blir vi förblindande av huset? Är det en bra idé eller en dålig? OCH om vi nu bestämmer oss för att vi vill ha det, hinner någon annan före?! Ångest!

Vi har varit utanför och tittat i dagsljus idag och i veckan skall vi träffa mäklaren och titta inuti. Vi får se... är det meningen så händer det väl. Om vi nu vill ha det...


söndag 17 november 2013

En helg i Ullared


Lördagen spenderades tillsammans med Joanna på GeKås i Ullared. Tog bussen från Nacka vid 1 natten mot lördag, var framme i Ullared vid 7 och åkte därifrån vid 15. Shoppade en del julklappar, lite nödvändiga saker och en hel del helt onödiga ;O)

Idag har jag skruvat och sågat isär vårt datorskåp här uppe. Vi har beställt en ny garderob till sovrummet vilket gör att det gamla, underbara drängskåpet jag fått av moster måste flytta ut i hallen där datoskåpet stod. Fanns ingen annan lösning än att göra sig av med datorskåpet. Nu har jag piffat lite i hallen här uppe. Bland annat fick den vita trädgårdssoffan flytta in. Erik var skeptisk men jag tror att jag har vunnit över honom på min sida. Har tvättat sängkläderna och bäddat rent. Finns inte många saker som är bättre än att gå och lägga sig i en renbäddad säng.

Längtar redan tills nästa helg. Då skall här julpyntas!!! Tjoho!

onsdag 13 november 2013

Jugodis

Har så smått börjat planera och baka julgodis. Har fått dille på fudge man kokar med kondenserad mjölk. På bilden har vi kokat Oreo-fudge. Sjukt goda! Blir nog en hel del fudge till jul alltså...

Gullmarstrand med lillasyster








I början av oktober var jag och lillasyster en helg på Gullmarsstrand utanför Lysekil. Vi hade en underbar helg full av champagne, skaldjur, sömn, promenader och underbar natur. Verkligen en sådan helg man behöver för att ladda batterierna.

Sitter i sängen, dricker varm choklad och tittar på Greys Anatomy. Erik sitter i sin studio och komponerar musik. Har haft en härlig kväll med matlagning och promenad. Man hinner med mycket när man bara jobbar 9 timmar om dagen ;O)

På fredag natt åker jag och Joanna till Ullared. Nattbuss som vanligt. Skall bli vansinnigt skoj!

fredag 2 augusti 2013

Promenad och frukost i Central Park




Tog en morgonpromenad i Central Park. Mötte upp Erik och Daniel efteråt som hade sprungit istället. Underbar morgon!

NEW YORK













Åh, vad jag älskar denna staden!!! Trots massor av bilar, människor, dofter och intryck så känner jag mig alltid lugn och tillfreds här. Älskar allt med det! Här finns allt och inget förvånar en. Fick fyra nätter här denna gången. Inte i närheten så mycket som man skulle vilja. Får väl åka tillbaka snart igen :O)

Amish Country









Spenderade ett dygn i Lancaster och Amish Country där det mesta är som för länge, länge sedan. Hästar framför plogen, mycket djur, majsfält, häst och vagn och en massa människor i gammaldags kläder. 

Washington DC











Hetsturistade i Washington DC en dag. Tror vi hann med det mesta...

Arlington Cemetary







Eftersom min kamera slutade ladda upp foton helt plötsligt så blev det dåligt med bloggandet mot slutet av resan. Gör det nu istället...

Första kvällen i Washington DC spenderade vi på Arlington Kyrkogården. Den är otroligt vacker! Såg vaktavlösningen vid Okände Soldatens Grav. Så himla varmt!
Related Posts with Thumbnails