torsdag 29 december 2011

Nisse! Var är du när man behöver dig som mest?




I går var vi på en restaurang och åt mat från norra Thailand. Där hade jag behövt svärfar! Det var så starkt att det inte gick att äta upp. Mina läppar sved hela natten! Trots det var det kul att prova och faktiskt ganska gott.

Idag har det varit horisontalläge hela dagen men undantag för en lunchtur ner på stan! Erik har bokat snorklingstur tills imorgon. Båtfärden skall enligt utsago vara allt annat än lugn så jag väljer horisontalläge även imorgon. Det är 15 andra svenskar med på turen så Erik klarar sig nog...

Hoppas allt är bra med alla er därhemma!

onsdag 28 december 2011

Lätt vidbränd...








Legat vid poolen hela dagen.
Har blivit lite lätt bränd! Men det gör inte ont iallafall. Vi har ätit lunch på stranden idag. Mycket gott som vanligt! En vecka kvar nu. Tiden går så snabbt...

tisdag 27 december 2011

Apor, massor av apor!










På väg hem skulle vi besöka ett tempel. Erik och jag kom dock aldrig så långt! Vi fastnade utanför där det fanns mängder med underbara apor. Vi hade vindruvor med oss som vi började mata dem med. De blev så till sig att de började klättra på oss :O) En av dem satt och höll mitt ena finger medan han åt en vindruva. Detta var helt klart det bästa på resan hittills!!!

Phang Nga
















Idag har vi varit ute med Longtail-båt i skärgården. Lite gungigt men gick ganska bra ändå ;O) Har varit på "James Bond-ön" samt på en ö uppbyggd på pålar där havszigenarna bor. Där åt vi lunch och vandrade runt lite i byn. Besökte bl.a. en skola. Var kul att komma iväg från turiststråken och komma ut på landet. Har sett väldigt mycket!

måndag 26 december 2011

Mangon från paradiset





I morgon skall vi lämna Khao Lak för dagen och åka till Phang Nga. För att ha med lite mat för resan stannade vi idag vid ett fruktstånd nere i stan. Köpte ananas, vindruvor och en helt gudomlig mango (har tjuvsmakat den nu ikväll). Herregud, vad den var god!

Har varit och ätit en god middag ikväll och Erik fick sin Mojito! Skall som sagt på utflykt ganska tidigt imorgon så det är dags att sova nu.

God Natt!

Annandag jul






Suttit i solen hela förmiddagen och badat en massa! I dag är himmelen helt molnfri. Var uppe på en restaurang med fantastisk utsikt och åt lunch. Maten var sådär med utsikten underbar! Erik är på en thai-massage. Får se hur det känns i kroppen efter den ;O)

söndag 25 december 2011

Juldagen





Julaftonens fest blev precis så lökig man hade förväntat sig! Transvestiter som mimade kärleksballader från 90-talet med sing-back, rosa tårta, blinkande neonljusoch tomteluvor. Hotellpersonalen hade dock gjort allt för att vi skulle trivas!

På förmiddagen har vi legat vid poolen. Har varit nere i stan på lunch. Promenerade längs stranden tillbaka. Nu väntar två massörer på stranden på oss ;O)

lördag 24 december 2011

Ännu mera mat...





Nu har vi ätit igen! Lunch på stranden. Inte lika gott idag... Jag åt vårrullar som var helt ok. Erik åt en kokospannkaka som var god samt en wook med friterat kött som var lite sådär. Ännu ett monsunliknande eftermiddagsregn har dragit fram. Verkar ha lugnat ner sig nu dock...

Erik skall ut och springa om en stund, sedan skall vi ringa hem och önska God Jul. Efter det är det dags för julfesten vid poolen ;O) Får se det som att vi blir en erfarenhet rikare!

Gårdagens fynd!


Här har ni dem, gårdagens båda fynd! Äkta Cath Kidston-väskor. Ärligt talat så syns det inte att de är fejk! Prutade vilt och fick båda för 200 kr!!! Mycket nöjd!

Har hittat en ljusrosa resväska med vita prickar också som jag är sugen på. Min rosa, fina jag fick i julklapp av mamma och pappa ett år, försvann ju under mystiska omständigheter. Eller hur var det Erik...?
Related Posts with Thumbnails