söndag 12 juni 2011

Nya tekoppar


Nu har Lotta åkt hem till Göteborg igen. Vi har haft en härlig helg fylld av sol, god mat, vin, shopping och film. Gav mycket energi! Idag har vi en lugn dag och försöker komma ifatt med allt som inte hunnits med under veckan.

Köpte två av dessa underbara tekoppar på Duka igår. Har kikat på dem ett bra tag och igår var det dags! Har redan hunnit dricka te ur dem 4 ggr.

Nu skall jag ta vara på det sista av solen för idag sedan skall jag stryka.
Kommer att ta hela natten...

fredag 10 juni 2011

Syster Yster


Syster Yster är på besök! Vi har motionerat i hettan, ätit lax med hollandaise och sparris på balkongen, tittat på romantisk komedi och skall strax sooooova...

Imorgon blir det jobb till kl. 14 sedan bär det in till stan. Vi skall shoppa lite och äta en sen lunch någonstans. Längtar!

Har förresten delat en flaska rosé också så nu skall jag gå och sova och försöka ignorera grannens barn som tycks ha fått en vuvuzela som de inviger just nu, kl. 22;48!

torsdag 9 juni 2011

Världens bästa syster


Imorgon kommer världens bästa syster på besök och stannar hela helgen!
Vet inte riktigt vad vi skall göra ännu. Lite shopping och mys iallafall :O)

Börjar stänga caféet kl 17 nu. Skall ha det så över sommaren. Sista timmen är väldigt lugn och det kan vara skönt att ha en extra timme i frihet ;O)

Ikväll skall jag städa lite och njuta av den ljusa kvällen. Blir inte mycket ljusare än så här!

tisdag 7 juni 2011

Ny soffa



Nu har vi lyckats sälja vår gamla soffa på Blocket!
Istället kommer denna skönheten att få flytta in. Den blir faktiskt ett riktigt kap med tanke på att vi säljer den gamla. Passar både Erik och mig :O) Den är ju lite vit men klädseln är avtagbar och så skall det ju ligga en massa filtar på...

PMS och allt är skit :O(


Lördagens dessert. Vit choklad- och citronkräm med färska jordgubbar.
Receptet från senaste Lantliv Mat & Vin.


Så var det dags igen för den veckan i månaden då det kvittar att det skall bli 28 grader varmt, att den ljumma vinden blåser in genom mitt fönster på caféet, att jag vaknade till fågelsång, att det är lagom mycket att göra idag och att livet faktiskt är helt underbart. Jag är på ett djävla humör ändå! Får väl gilla läget ett par dagar...

Gårdagen vid Tyresö Slott var härlig. Låg på en filt i solen, åt kycklingsallad, läste och sov till och med en stund. Var inne på handelsträdgården och köpte en stor, blekrosa ros i kruka som nu pryder balkongbordet. Skall fotografera den så att i får se den. Den är verkligen vacker!

Ikväll är det visst fotboll.
Skit det också ;O) Får väl gå och lägga mig tidigt och dra något gammalt över mig...

måndag 6 juni 2011

Frukost på balkongen




Ljuvligt varm morgon med frukost på balkongen!
Skall strax gå bort till caféet och göra två jordgubbstårtor som är beställda. Sedan skall vi packa pic-nickorgen och åka till Tyresö Slott. Sol och lunch i solen vid vattnet :O)

söndag 5 juni 2011

En helkväll på balkongen





Igår satt vi på balkongen precis hela kvällen! Louise och Jocke var här och vi grillade. Lite blåsigt men med ett par filtar gick det ändå!

Har börjat dagen på samma sätt som gårdagen avslutades... på balkongen. Denna gången med frukost! Skall åka ut till Värmdö idag och hälsa på en kompis och kollega till Erik som köpt hus där. Kommer troligtvis att bli väldigt avundsjuk ;O)

Tänk att jag är ledig två dagar i rad.
Underbart!

lördag 4 juni 2011

Grillkväll


Fina blommor som jag fick av Lotta och Peter på min födelsedag!

Ikväll kommer Louise och Jocke på grillkväll.
Perfekt väder!

Bröllopstårtan blev bra och är levererad. Skönt! Nu är kalendern ganska tunn fram till semestern. Lär ju dyka upp lite tårtor och så i och för sig...

Håller på att fixa maten och väntar på att Erik skall komma hem och dammsuga!

fredag 3 juni 2011

Vaniljkräm, lemoncurd och jordgubbar...


... det är vad morgondagens bröllopstårta kommer att innehålla. Har mina aningar om att den kommer att bli väldigt god! Den skall garneras med små, små ljusrosa rosor samt sockerpärlor. Skall visa foto imorgon!

Idag bakar jag bottnarna och lite annat smått och gott. Ikväll skall jag förbereda morgondagens middag. Louise och Jocke kommer och vi skall grilla! Det blir nog tacos till middag ikväll igen ;O)

Väldigt lugnt här idag.
Klämdag! Är ganska glad för det faktiskt. Tid att andas!

torsdag 2 juni 2011

Mitt sällskap idag ;O)

Spenderar dagen på balkongen med denna godingen!

Ledig dag

Fin födelsedagspresent från Louise!

Fin födelsedagspresent från Anna och Johan!

Hade en jättehärlig kväll med Louise igår! Shopping och middag. Fick en jättefin födelsedagspresent av henne!

Idag har jag varit på caféet och bakat lite och förberett en bröllopstårta till lördag. Alltid extra nervöst med bröllopstårta...

Nu går jag runt här hemma och piffar. Älskar sådana dagar! Nu skall jag dammsuga och sedan hoppas jag molnen försvinner så att jag kan sätta mig på balkongen en stund!

onsdag 1 juni 2011

Halvvägs till pension...

Igår fyllde jag 32! Blev firad ordentligt av maken med sång, frukost på sängen och en massa paket. Han hade bla. gjort denna LCHF-cheesecake till mig. Den var ljuvligt god! Dagen på caféet vill jag helst glömma. Slog någon slags försäljningsrekord igår. 30 luncher gjorde och serverade jag alldeles själv. Sjuk dag!

Det blir ingen bild på TV:n nu på morgonen så jag sitter med datorn istället och väntar på att äggen skall bli färdigkokta! Ikväll skall jag träffa Louise för middag och kanske lite, lite shopping...

måndag 30 maj 2011

Fullt ös...nästintill medvetslös ;O)

Oj, oj, oj vad jag har att göra om dagarna! Kul men jobbigt. Fram till midsommar är fulltecknat i almanackan på caféet. Cateringen i lördags gick mycket bra. Mannen som beställt det hela kom förbi idag och tackade så mycket för en underbar buffé. Kul! Tror det var mest på grund av kusin Annas piffiga uppläggning av salami, mortadella och kalkon ;O)

Skall snart dricka lite thé och sedan gå och lägga mig. Är lite sömnig!

söndag 29 maj 2011

Total dekadens


I fredags kom kusin Anna och hennes Johan
. Vi grillade och drack vin. Jag fick en jättefin födelsedagspresent som jag skall visa sedan (kameran ligger på jobbet och jag orkar inte gå och hämta den). I lördags hjälpte Anna mig med den stora cateringen innan vi åkte in till stan för att heja på Johan som löpte sitt första marathon. Innan målgång han vi med lunch och liiite shopping. Underbart dygn!

Idag har jag gjort absolut ingenting! Sitter i soffan med gardinerna fördragna och ser på film. Känner att jag behöver det idag. Härligt avkopplande!

onsdag 25 maj 2011

Grillade revben


Har kommit på att ICA har grillade revben. De är oftast slut när jag väl kommer dit efter jobbet men man kan ju förbeställa ;O) Har beställt till middagen ikväll! Det är helt underbart gott och väldigt LCHF. Om jag är riktigt hurtig skall jag göra Cole Slaw till!

Nu åskar det för fullt utanför fönstret. Sitter och väntar på att klockan skall bli 18. Dricker te och myser!

Har MYCKET beställningar till lördag!
Bla. en italiensk buffé för 50 pers. Har gjort ett körschema för att allt skall hinnas med. Hittills ligger jag på plus. Rätt in i kaklet!

måndag 23 maj 2011

Nattens hjälte!

Pratade precis med en granne som även han upplevt traumat i natt ;O) Han hade liksom vi vaknat med en övertygelse om att en kvinna höll på att bli våldtagen eller liknande... Han drog på sig ett par jeans och sprang barfota och utan tröja ut för att undsätta den nödställda! När han adrenalinstinn kom fram till parkeringen såg han en liten, skabbig räv stå där och skrika. Lättad börjar han lunka tillbaka, halvt påklädd. Räven som fortsätter skrika har nu även väckt en granne i huset bredvid som kikar ut genom fönstret precis när min granne, på väg tillbaka till sin lägenhet, halvnaken går förbi... Som upplagt för missförstånd ;O) Skrattade högt när han berättade historien. Nattens hjälte är han iallafall! Redo att rädda kvinnor i nöd.

En kvinna i nöd?


Både Erik och jag vaknade vid 2 i natt av förfärliga skrik. Det lät som om en kvinna höll på att huggas ihjäl utanför vårt fönster. Blev först väldigt förskräckt och rädd. Tittade ut genom fönstret men såg inget. Efter ett tag blev det svagare och svagare. Jag gick på toa och när jag kom tillbaka hade Erik vaknat till så pass att han kunde minnas en ljudfil på jobbet, av en räv som skriker. Han tyckte det lät precis så! Efter en stund kom det tillbaka. Med samma intensitet. I vaket tillstånd förstod vi att det inte var en kvinna utan att det måste röra sig om en räv. Somnade tryggt om :O)

Idag är det lugnt på caféet. Skönt med tanke på förra veckan och slutet av denna veckan som kommer att bli allt annat än lugn... Laddar batterierna nu!

söndag 22 maj 2011

En helg i Knivsta



Nu har vi kommit hem från en underbar helg i Knivsta hos bästa Tobias och Emma. Lördagen började med att Erik vann Valloxen Runt! Heja! Dagen avslutades med god mat och dryck och mycket trevligt sällskap.

Har precis varit en runda på Martin Olsson för inköp till en catering på lördag. Nu ligger jag på balkongen och schteker mig frasig ;O)

fredag 20 maj 2011

Liljekonvalj



På väg hem från en djävulusisk (internt uttryck) dag på jobbet stannade jag under en buske och plockade Liljekonvalj. En granne fick syn på mig och undrade om jag mådde bra :O) Nu sprider de sin doft i hela lägenheten!

Imorgon skall jag baka en massa tårtor till en barndop. Isabella kommer och hjälper mig med själva caféet imorgon. Annars skulle det braka åt skogen totalt! På eftermiddagen åker vi till Emma och Tobias i Knivsta. Erik skall springa ett lopp där under dagen och sedan blir det middag!

Är otroligt trött och skall nog snart gå och lägga mig
.

God Natt!

torsdag 19 maj 2011

Prao på caféet



Idag har jag haft två tjejer från en femteklass här på prao. Jag är helt slut! Vilken energi de hade. Egentligen skulle de bara vara här till kl 14 men de tyckte det var så skoj att de stannade till kl 16. Fullt ös hela dagen!

Skall köpa med mig grillade revben hem som jag skall äta innan det är dags för dagens motion. Erik är på möte ikväll så jag är solo. Ganska bra faktiskt för jag känner mig totalt asocial idag...

Imorgon skall en 70 bitars bröllopstårta levereras innan femteklassarna kommer tillbaka en sista dag. Kommer att somna ovaggad imorgon ;O)
Related Posts with Thumbnails