lördag 14 maj 2011

Blommor




Fick blommor av min man!

Melodifestival, pelargoner och Mariamiddag!

Äntligen dags för final i Melodifestivalen! Vilken tur att Sverige gick vidare. Min tur att laga middag ikväll. Skall göra något som tar lååång tid att äta så att Erik tvingas titta på så mycket som möjligt av finalen med mig ;O)

Innan dess skall jag plantera Mårbackapelargoner på balkongen och sen skall vi åka och handla mat.

Har precis varit borta på en liten loppis i centrum. Fyndade en ram och en liten tratt i zink! Skall visa senare...

Hoppas ni får en härlig lördag!

torsdag 12 maj 2011

Middag på balkongen




Ikväll blir det rökta räkor, aioli och vitt vin till middag. Tänkte att vi skulle äta på balkongen men om Erik dröjer mycket längre blir det nog för kallt. Får kanske sitta med filt...

Ha varit ute och motionerat! Snart är det helg med Melodifestival och kosläpp!

Chunky Monkey Brownie

Fina dynor till balkongen som vi köpte på Rusta förra sommaren!

Idag har jag bakat Leilas Chunky Monkey Brownie! En brownie med valnötter och banan. Kan det bli bättre?! Skall ta med en hem ikväll och tvångsmata Erik ;O)

Har köpt en del tallrikar och koppar på Tradera. Skall vara lite piffig och händig. Vad det blir får ni se när det är färdigt! Har en svag känsla av att det kommer att bli skitbra dock...

Städ och motion ikväll! Sedan får jag väl slänga ett öga på semifinalen i Melodifestivalen också. Måste ju se hur det går för Sverige!

onsdag 11 maj 2011

En riktig surdeg...

Nu är den amerikanska surdegen färdig! Skall bara stå i kylskåpet ett par dagar för att förstärka smakerna lite... Skall baka med den på söndag!

Falukorv till middag


Nu har jag stuvat makaroner och stekt falukorv till maken får se om han hinner hem innan natten dock! Otroligt mycket att göra på caféet idag. Kul men skitjobbigt! Konstigt att allt alltid skall hända på en och samma dag...

Underbart väder ännu en dag! Nu är de flesta träden riktigt gröna och Liljekonvaljer är bara några dagar ifrån att slå ut. Kanske till helgen!

Nu skall jag tömma och fylla diskmaskinen, tvätta en maskin och dammsuga lite.
Sitter och övervägen en powerwalk också men vet inte om jag orkar.

tisdag 10 maj 2011

Rostad müsli


Håller på att rosta müsli i detta underbara väder! Säljer det i lösvikt på caféet. Varmt blir det trots att fönstret är öppet på vid gavel. Längtar väldigt mycket till sommarens ledighet just nu! Längtar efter lååånga, soliga, varma lediga dagar, små utflykter, glass, jordgubbar och en massa grillning. Men jag njuter av nuet! Det är en underbar vår och ikväll skall vi grilla hamburgare på balkongen. Erik, till det behöver man grillbriketter ;O)

måndag 9 maj 2011

Surdeg och biltvätt



Fick surdeg från San Francisco av Eriks föräldrar som var där för ett tag sedan. Satte igång den igår! Ser ut att bli bra. Kul att testa en surdeg som rest över atlanten :O)

Ikväll har jag och maken dammsugit bilen, torkat den invändigt och varit borta på Statoil och tvättat den. Nu är den skinande ren. Härligt!

Idag har det varit väldigt varmt. Har haft shorts på mig. Nu skall jag dricka te!

lördag 7 maj 2011

Sol och vin

Nu har jag spenderat en timme i solen på balkongen tillsammans med ett glas rosé. Inte dumt! Var ute och motionerade innan dess. Nu hänger tvätten på tork på balkongen och jag sitter och funderar över nästa steg...

Chevré ikväll igen. Kan aldrig bli för mycket ;O)

fredag 6 maj 2011

Sol, sol, sol...


Idag är solen tillbaka! Håller tummarna för att den stannar. Bakar PeanutbutterChocolatchip-cookies. Känns som om de kommer att bli grymt goda ;O) Recept från Hummingbird Bakery i London. De fina måtten på bilden köpte jag på Granit i tisdags. De är i benvitt porslin. Jättefina!

Nu är snart Erik på väg till Skåne. Han skall springa ett stafettlopp hemmavid med stora delar av våra familjer. Han är dock förkyld och var tvungen att arbeta hela natten så vi får se hur det går... Håller tummarna för honom också!

Ikväll blir det Chevré Chaud med rostade pinjenötter och rödvin till.
Man måste passa på ;O)

Water for elephants var förresten en helt otroligt vacker och bra film. Rekommenderas!

torsdag 5 maj 2011

Trevlig scarfs

Köpte en ny scarfs på Lindex i tisdags. Passar bra med jeansjackan!

Torsdag kväll. Erik jobbar och jag borde städa. Sparar det till i helgen för jag känner inte alls för det idag. Skall dammsuga lite men det får räcka. Härlig dag på caféet! Bakat en massa.

I helgen åker Erik till Skåne. Jag skall jobba lite och spendera resten av tiden i solen på balkongen. För sol skall det bli. Det har jag bestämt ;O)

Nä, nu skall jag dammsuga, duscha och sedan sätta mig och dricka en enormt stor kopp te!

God natt!

tisdag 3 maj 2011

Water for Elephants


Äntligen ikväll skall jag få se Water for Elephants!
Har som vanligt ouppnåliga förväntningar ;O) Bion börjar inte förrens kl 21 så det finns tid för shopping och middag innan! Är ju aldrig fel.

måndag 2 maj 2011

Bakslag


Imorse var det nästan läge att ta fram vinterjackan igen. Kallt som bara den och hagel! Men snart är väl våren tillbaka igen. Händer inte så mycket i livet just nu. Kan i och för sig vara ganska skönt... Imorgon skall jag träffa Louise och äntligen få se Water for Elephants!!! Innan det blir det middag.

Erik har ledig dag idag. Det innebär att middagen är färdig när jag kommer hem. Härligt! Då borde jag ju ge mig ut på en jogging/powerwalktur innan. Nu när jag har tid menar jag... Är ganska nöjd med mina framsteg. Har gått ner 14 kg sedan förra sommaren! Med kött, fett och motion kommer man långt ;O)

söndag 1 maj 2011

Första maj välkommen till vår jord igen...

Firade Valborg med vänner på Lidingö. God mat, vin och brasa. Mysig kväll! Idag hade jag tänkt sitta på balkongen och sola och läsa en bok men det är alldeles för kallt för det. Får bli nästa helg kanske?

Har inte gjort mycket idag och kommer troligen inte att göra så resten av dagen heller. Skall ut och motionera en runda men det är allt!

lördag 30 april 2011

Valborgsmässoafton

Var uppe vid 6! 3 smörgåstårtor och två tårtor har tillverkats sedan dess... Ännu en underbar dag! Sitter och hoppas att det håller i sig tills jag får gå ut i det.

Hoppas ni alla får en härlig Valborg!

Ta tillvara på dagen, livet har bråttom!

fredag 29 april 2011

Bröllop

Amaronefynden från kulturresan

Lyckades få igång datorn för att kolla på TV 4:s livesändning från bröllopet. Vad fint det var! Inte i närheten av Viktorias och Daniels bröllop förra året men det var fint.

Underbart väder idag igen. Helt galet men väldigt, väldigt välkommet. Måste köpa svalare skor men det är ju ett ganska angenämt problem.

Imorgon blir det att gå upp tidigt. Har många beställningar. Till kvällen kommer en arbetskamrat med familj till oss och grillar. Hoppas att vädret håller i sig!

torsdag 28 april 2011

Souvlaki & Tzatsiki




Idag har vi grillat Souvlaki på balkongen. Det blev jättegott! Har veckostädat lägenheten och skall strax duscha innan jag knoppar in. Härliga fredag imorgon!

Kunde inte låta bli...


Hittade denna på Gina Tricot. Kunde inte låta bli att beställa den!

Underbart väder idag igen. Vill vara ute i solen men sitter inne och tittar ut. Björken utanför har slagit ut och allt blir grönare för var dag som går :O) Ikväll skall jag storstäda lägenheten. Skall köpa hem lite nya blommor att sätta på bordet. Blir alltid glad av det när lägenheten är nystädad.

onsdag 27 april 2011

Hungrig mops





Låter bilderna tala för sig själv...

Lugn dag på caféet so far... Lite sämre väder idag fast fortfarande underbar vår! Ikväll blir det lite motion sedan skall jag betala räkningar och lite annat smått och gott innan det är dags för Grey´s Anatomy!
Related Posts with Thumbnails