Nu är den amerikanska surdegen färdig! Skall bara stå i kylskåpet ett par dagar för att förstärka smakerna lite... Skall baka med den på söndag!onsdag 11 maj 2011
En riktig surdeg...
Nu är den amerikanska surdegen färdig! Skall bara stå i kylskåpet ett par dagar för att förstärka smakerna lite... Skall baka med den på söndag!Falukorv till middag

Nu har jag stuvat makaroner och stekt falukorv till maken får se om han hinner hem innan natten dock! Otroligt mycket att göra på caféet idag. Kul men skitjobbigt! Konstigt att allt alltid skall hända på en och samma dag...Underbart väder ännu en dag! Nu är de flesta träden riktigt gröna och Liljekonvaljer är bara några dagar ifrån att slå ut. Kanske till helgen!
Nu skall jag tömma och fylla diskmaskinen, tvätta en maskin och dammsuga lite. Sitter och övervägen en powerwalk också men vet inte om jag orkar.
tisdag 10 maj 2011
Rostad müsli

Håller på att rosta müsli i detta underbara väder! Säljer det i lösvikt på caféet. Varmt blir det trots att fönstret är öppet på vid gavel. Längtar väldigt mycket till sommarens ledighet just nu! Längtar efter lååånga, soliga, varma lediga dagar, små utflykter, glass, jordgubbar och en massa grillning. Men jag njuter av nuet! Det är en underbar vår och ikväll skall vi grilla hamburgare på balkongen. Erik, till det behöver man grillbriketter ;O)
måndag 9 maj 2011
Surdeg och biltvätt


Fick surdeg från San Francisco av Eriks föräldrar som var där för ett tag sedan. Satte igång den igår! Ser ut att bli bra. Kul att testa en surdeg som rest över atlanten :O)
Ikväll har jag och maken dammsugit bilen, torkat den invändigt och varit borta på Statoil och tvättat den. Nu är den skinande ren. Härligt!
Idag har det varit väldigt varmt. Har haft shorts på mig. Nu skall jag dricka te!
lördag 7 maj 2011
Sol och vin
Nu har jag spenderat en timme i solen på balkongen tillsammans med ett glas rosé. Inte dumt! Var ute och motionerade innan dess. Nu hänger tvätten på tork på balkongen och jag sitter och funderar över nästa steg...Chevré ikväll igen. Kan aldrig bli för mycket ;O)
fredag 6 maj 2011
Sol, sol, sol...

Idag är solen tillbaka! Håller tummarna för att den stannar. Bakar PeanutbutterChocolatchip-cookies. Känns som om de kommer att bli grymt goda ;O) Recept från Hummingbird Bakery i London. De fina måtten på bilden köpte jag på Granit i tisdags. De är i benvitt porslin. Jättefina!
Nu är snart Erik på väg till Skåne. Han skall springa ett stafettlopp hemmavid med stora delar av våra familjer. Han är dock förkyld och var tvungen att arbeta hela natten så vi får se hur det går... Håller tummarna för honom också!
Ikväll blir det Chevré Chaud med rostade pinjenötter och rödvin till. Man måste passa på ;O)
Water for elephants var förresten en helt otroligt vacker och bra film. Rekommenderas!
torsdag 5 maj 2011
Trevlig scarfs
Köpte en ny scarfs på Lindex i tisdags. Passar bra med jeansjackan!Torsdag kväll. Erik jobbar och jag borde städa. Sparar det till i helgen för jag känner inte alls för det idag. Skall dammsuga lite men det får räcka. Härlig dag på caféet! Bakat en massa.
I helgen åker Erik till Skåne. Jag skall jobba lite och spendera resten av tiden i solen på balkongen. För sol skall det bli. Det har jag bestämt ;O)
Nä, nu skall jag dammsuga, duscha och sedan sätta mig och dricka en enormt stor kopp te!
God natt!
I helgen åker Erik till Skåne. Jag skall jobba lite och spendera resten av tiden i solen på balkongen. För sol skall det bli. Det har jag bestämt ;O)
Nä, nu skall jag dammsuga, duscha och sedan sätta mig och dricka en enormt stor kopp te!
God natt!
tisdag 3 maj 2011
Water for Elephants

Äntligen ikväll skall jag få se Water for Elephants! Har som vanligt ouppnåliga förväntningar ;O) Bion börjar inte förrens kl 21 så det finns tid för shopping och middag innan! Är ju aldrig fel.
måndag 2 maj 2011
Bakslag

Imorse var det nästan läge att ta fram vinterjackan igen. Kallt som bara den och hagel! Men snart är väl våren tillbaka igen. Händer inte så mycket i livet just nu. Kan i och för sig vara ganska skönt... Imorgon skall jag träffa Louise och äntligen få se Water for Elephants!!! Innan det blir det middag.
Erik har ledig dag idag. Det innebär att middagen är färdig när jag kommer hem. Härligt! Då borde jag ju ge mig ut på en jogging/powerwalktur innan. Nu när jag har tid menar jag... Är ganska nöjd med mina framsteg. Har gått ner 14 kg sedan förra sommaren! Med kött, fett och motion kommer man långt ;O)
söndag 1 maj 2011
Första maj välkommen till vår jord igen...
Firade Valborg med vänner på Lidingö. God mat, vin och brasa. Mysig kväll! Idag hade jag tänkt sitta på balkongen och sola och läsa en bok men det är alldeles för kallt för det. Får bli nästa helg kanske?Har inte gjort mycket idag och kommer troligen inte att göra så resten av dagen heller. Skall ut och motionera en runda men det är allt!
lördag 30 april 2011
Valborgsmässoafton
Var uppe vid 6! 3 smörgåstårtor och två tårtor har tillverkats sedan dess... Ännu en underbar dag! Sitter och hoppas att det håller i sig tills jag får gå ut i det.Hoppas ni alla får en härlig Valborg!
Ta tillvara på dagen, livet har bråttom!
fredag 29 april 2011
Bröllop
Lyckades få igång datorn för att kolla på TV 4:s livesändning från bröllopet. Vad fint det var! Inte i närheten av Viktorias och Daniels bröllop förra året men det var fint.
Underbart väder idag igen. Helt galet men väldigt, väldigt välkommet. Måste köpa svalare skor men det är ju ett ganska angenämt problem.
Imorgon blir det att gå upp tidigt. Har många beställningar. Till kvällen kommer en arbetskamrat med familj till oss och grillar. Hoppas att vädret håller i sig!
torsdag 28 april 2011
Souvlaki & Tzatsiki



Idag har vi grillat Souvlaki på balkongen. Det blev jättegott! Har veckostädat lägenheten och skall strax duscha innan jag knoppar in. Härliga fredag imorgon!
Kunde inte låta bli...

Hittade denna på Gina Tricot. Kunde inte låta bli att beställa den!
Underbart väder idag igen. Vill vara ute i solen men sitter inne och tittar ut. Björken utanför har slagit ut och allt blir grönare för var dag som går :O) Ikväll skall jag storstäda lägenheten. Skall köpa hem lite nya blommor att sätta på bordet. Blir alltid glad av det när lägenheten är nystädad.
onsdag 27 april 2011
Hungrig mops


Låter bilderna tala för sig själv...
Lugn dag på caféet so far... Lite sämre väder idag fast fortfarande underbar vår! Ikväll blir det lite motion sedan skall jag betala räkningar och lite annat smått och gott innan det är dags för Grey´s Anatomy!
söndag 24 april 2011
Kardemumma- och vaniljbullar


Har bakat kardemumma- och vaniljbullar till familjen. Utan min Kitchen Aid och utan kavel men det gick bra ändå. Nybakade bullar med Önos jordgubbssaft på balkongen. Mums!
Varma dagar





Fortfarande underbar sommarvärme i Bohuslän. Spenderar dagarna ute i solen. Är lite solbränd (röd)! Springer runt i shorts och tunn tröja. Galet för att vara i april...
Har spelat en omgång minigolf. Herrarna vann över damerna, men det var precis. Lotta fixar med kvällens middag och via andra tar det lugnt :O)
lördag 23 april 2011
Påskafton

Idag har det varit sommar! Spenderade förmiddagen på en klippa i solen. Grillade korv till lunch på en annan klippa precis vid havet. Har ätit en underbar påskmiddag bestående av varmrökt lax.
På många ställen på västkusten har man påskbrasa istället för första majbrasa. Här på Gullholmen var den på en liten ö men en gångbro över. Vacker eld i solnedgången! Avslutade kvällen med kortspel och vin.
Imorgon blir det mer sol och avkoppling. Sedan skall jag baka kanelbullar!
fredag 22 april 2011
Lunch på klipporna

Idag är det vår matdag. Började med en Sommarsallad till lunch på klipporna. Efter lunchen låg vi och halvsov en stund i solen. Pappa och Erik skall strax ut på en springtur, mamma och jag sitter på balkongen och dricker vin. Sparar min motionstur till senare i kväll. Underbar dag och underbart väder!
torsdag 21 april 2011
Framme på Gullholmen



Efter en lååång bilresa (Stockholm-Södertälje tog 1,5 timmar) och en liiiiiten båtresa är vi nu framme på underbara, älskade Gullholmen. Vi har kört en non-stopresa. Har matat Erik med räkmacka under tiden han körde :O) Nu sitter vi i stugan och dricker lite kaffe/te innan vi skall gå och lägga oss.
Sov gott!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)








