söndag 19 december 2010

Kusin Annas fudge


Nu har jag kokt ännu en sats av kusin Annas underbara fudge! Från början var det kusin Annas farmors Alices fudge. När vi var små och firade jul i Småland så brukade vi få smaka av fudgen som alltid serverades ur en fin plåtburk. Har alltid älskat den och nu har jag fått receptet av min kära kusin! Nu har jag skurit upp den och lagt den i kylen fram till jul. Har sparat hörnorna till Erik!

Fjärde advent


Nu är fjärde ljuset tänt! Förstår inte att det är julafton redan nästa vecka. Lägenheten är full av tända ljus och mysfaktorn är hög. Erik är inne i stan och hämtar bilen som han lämnade kvar igår efter julfesten och jag skall nog städa garderoben. I eftermiddag kör vi till Sickla för de sista inköpen.

lördag 18 december 2010

Arbete och mandelmusslor


Idag jobbar jag. Skall börja jobba alla lördagar själv igen! Det finns inte pengar till att ha någon anställd varannan lördag. Men det känns ok! Hellre arbeta här 6 dagar per vecka än 5 dagar någon annanstans. Det får bli en lyx då och då istället...

Erik är iväg på julbaluns med jobbet idag och jag är home alone... Skall baka Mandelmusslor, Fruktkaka, Rocky Road, Fudge och Bountybollar. Skall dricka julmust och lyssna på julmusik. Mys!

fredag 17 december 2010

Vill ha...

Titta vilka fina mysbyxor från Odd Molly!!! De är i ljusaste rosa. Dessa måste jag ha till våren. Åh, nu blev jag kär!

Dagens filmtips


Ikväll går The Notebook på TV4+ kl 18:55. Det är en underbar film och om du av någon anledning har missat den så måste du se den! Jag är förkyld och Erik skall iväg på fest ikväll så då passar det bra med att bädda ner sig i sägen redan vid sjutiden och titta på film!

torsdag 16 december 2010

Snöstorm och förkylning

Bilden är från den gamla Konsumbutiken på Skansen.

Ibland längtar jag tillbaka till tiden som anställd. Då var det bara att ringa och sjukanmäla sig dagar som denna. Skulle helst ligga hemma i sängen idag! Förkyld, ont i huvudet och allmänt gnällig. Utanför fönstret är det världens snöstorm. Mysigt! Om precis en vecka ligger jag hemma i sängen hos mamma och pappa och sover :O)

Ikväll skall jag sätta upp granen i bostadsrättsföreningen (lovade det i ett svagt ögonblick), sedan skall jag gå och lägga mig. Längtar!

tisdag 14 december 2010

Ännu en burk...


Burk nummer två från Tradera är inropad! Visst är den fin?! Nästa vecka skall ni få se vad jag skall ha dem till...

Fudge och kolor


Nu har jag gjort fudge och chokladkola med havssalt. Till helgen skall jag baka fruktkaka och kanske något annat gott!

Igår kväll slog jag in alla julklappar. Erik rimmade. Bra arbetsfördelning! Vi lyssnade på Frank Sinatras julskiva och hade väldigt många ljus tända. Härligt med jul! Förstår inte att det är julafton redan nästa vecka. Längtar tills vi sitter i bilen på kvällen den 22:a på väg hem! Nu skall jag slå in kolor i papper.

måndag 13 december 2010

Glad Lucia


Väl hemma från Köpenhamn med ett försenat tåg (såklart)! Idag är det ju Lucia och jag har varit uppe en bra stund redan och bakat lussebullar. Första avhämtningen var redan klockan 7. Doftar ljuvligt här nu! Ikväll blir det luciamys med maken.

Hoppas ni får en underbar dag!

lördag 11 december 2010

Dagens lunch

På en av sidogaterna till Ströget åt vi dagens lunch. Chevré Chaud för min del. Det bästa jag vet! Har varit på Tivoli ikväll och nu ligger vi i sängen och tittar på Sex and the city. Mys!

Blommor i papperskorgen

Vi har shoppat blommor!!! 30 rosor, 25 hyacinter (som snittblomma) och en bukett med vita ranunkel kostade 100 kr. Inte klokt!

Problemet med vattenförsörjningen löste Louise med den bra idén att fylla papperskorgen med vatten och ställa dem där. Nu blir det lunch!

Lördag i Köpenhamn

Gårdagens lunch på Hard Rock Café

Nu har vi sovit! Verkar dock som vi bor precis bredvid en polisstation. Det har varit utryckningar heeela natten! Nu ligger vi och tittar på TV innan det är dags för frukost och mer shopping. Ikväll blir det Jul på Tivoli!

fredag 10 december 2010

Köpenhamn i bilder







På väg genom Skåne



Så här vackert var det i Skåne i morse! Nu är vi framme i Köpenhamn och har varit ute och shoppat lite. Visar mer bilder sedan. Nu skall vi ha pic-nic i sängen och titta på The Holiday!

torsdag 9 december 2010

Champagne


Gårdagen blev en campagnetät dag! Först fick jag en flaska av en lokaltidning där jag har hand om centrumets annonsering. Flaska nummer två fick jag av företagarföreningen för mitt arbete i den. Dessutom drack vi champagne innan julbordet. Gott!

Julbordet var jättetrevligt och gott! Åt enligt LCHF. Inte en enda knäck!

Nu packar jag och förbereder inför helgen. Imorgon vid 6-tiden åker Louise och jag till Köpenhamn. Skall bli så kul! Datorn följer självklart med ;O)

onsdag 8 december 2010

Award


Jag har fått en Award från den mysiga bloggen Hus Nr.5. Tack för det! Jag blev jätteglad!

Julbord


Ikväll skall Företagarföreningen på julbord! Har bara varit på två julbord i hela mitt liv (förutom de hemma då) så jag tycker fortfarande att det är skitkul. Vi skall till en restaurang som heter Göteborg. Hoppas det blir skoj!

Idag är himlen alldeles blå och solen strålar ner över ett snötäckt Stockholm. Väldigt vackert!

Var och klippte mig igår. Klippte ganska mycket. Är trött på allt hår som inte gör som man vill! Nu är det kort, snyggt och lättskött.

tisdag 7 december 2010

Julgodis


Denna "vann" jag precis på Tradera! Den kommer att få agera förvaring av årets hemkokta julgodis. Visst är den fin?!

Ännu mera snö!

Mattan är från Nyblom och Kollén. Köpte den på Balders Hage förra helgen!

Det snöar i princip varje dag! Det är ju precis så här julen skall vara. Nu vill jag ha jullov! Vill ligga i min säng hemma hos mamma och pappa och sova tills jag själv vill vakna. Men det går ju snabbt nu. Imorgon är det dags för det årliga julbordet med Företagarföreningen och på fredag åker jag och Louise till Köpenhamn. Skall bli jättekul! Hoppas det är snö där också.

Ikväll skall jag klippa mig sen måste jag hem och ta tag i strykhögen. Den är som vanligt utom all kontroll. Det roliga med det är att jag brukar hitta kläder som jag glömde att jag hade. Då blir det lite som att de är nya för en andra gång ;O)

söndag 5 december 2010

Julmarknad på Skansen










Nyss hemkommer från världens bästa julmarknad! Skansen är den bästa. Pulsade runt i snön bland alla marknadsstånd. Var inne i flera av gårdarna där det var dukat till julmiddag som det var förr. Massa brasor överallt!

Nu är vi hemma igen. Jag kokar kusin Annas fudge och Erik lagar middag. En underbar söndag!
Related Posts with Thumbnails