torsdag 16 december 2010
Snöstorm och förkylning
Ibland längtar jag tillbaka till tiden som anställd. Då var det bara att ringa och sjukanmäla sig dagar som denna. Skulle helst ligga hemma i sängen idag! Förkyld, ont i huvudet och allmänt gnällig. Utanför fönstret är det världens snöstorm. Mysigt! Om precis en vecka ligger jag hemma i sängen hos mamma och pappa och sover :O)
Ikväll skall jag sätta upp granen i bostadsrättsföreningen (lovade det i ett svagt ögonblick), sedan skall jag gå och lägga mig. Längtar!
tisdag 14 december 2010
Ännu en burk...

Burk nummer två från Tradera är inropad! Visst är den fin?! Nästa vecka skall ni få se vad jag skall ha dem till...
Fudge och kolor

Nu har jag gjort fudge och chokladkola med havssalt. Till helgen skall jag baka fruktkaka och kanske något annat gott!
Igår kväll slog jag in alla julklappar. Erik rimmade. Bra arbetsfördelning! Vi lyssnade på Frank Sinatras julskiva och hade väldigt många ljus tända. Härligt med jul! Förstår inte att det är julafton redan nästa vecka. Längtar tills vi sitter i bilen på kvällen den 22:a på väg hem! Nu skall jag slå in kolor i papper.
måndag 13 december 2010
Glad Lucia
Väl hemma från Köpenhamn med ett försenat tåg (såklart)! Idag är det ju Lucia och jag har varit uppe en bra stund redan och bakat lussebullar. Första avhämtningen var redan klockan 7. Doftar ljuvligt här nu! Ikväll blir det luciamys med maken.
Hoppas ni får en underbar dag!
lördag 11 december 2010
Dagens lunch
På en av sidogaterna till Ströget åt vi dagens lunch. Chevré Chaud för min del. Det bästa jag vet! Har varit på Tivoli ikväll och nu ligger vi i sängen och tittar på Sex and the city. Mys!
Blommor i papperskorgen
Vi har shoppat blommor!!! 30 rosor, 25 hyacinter (som snittblomma) och en bukett med vita ranunkel kostade 100 kr. Inte klokt!Problemet med vattenförsörjningen löste Louise med den bra idén att fylla papperskorgen med vatten och ställa dem där. Nu blir det lunch!
Lördag i Köpenhamn
Nu har vi sovit! Verkar dock som vi bor precis bredvid en polisstation. Det har varit utryckningar heeela natten! Nu ligger vi och tittar på TV innan det är dags för frukost och mer shopping. Ikväll blir det Jul på Tivoli!
fredag 10 december 2010
På väg genom Skåne


Så här vackert var det i Skåne i morse! Nu är vi framme i Köpenhamn och har varit ute och shoppat lite. Visar mer bilder sedan. Nu skall vi ha pic-nic i sängen och titta på The Holiday!
torsdag 9 december 2010
Champagne

Gårdagen blev en campagnetät dag! Först fick jag en flaska av en lokaltidning där jag har hand om centrumets annonsering. Flaska nummer två fick jag av företagarföreningen för mitt arbete i den. Dessutom drack vi champagne innan julbordet. Gott!
Julbordet var jättetrevligt och gott! Åt enligt LCHF. Inte en enda knäck!
Nu packar jag och förbereder inför helgen. Imorgon vid 6-tiden åker Louise och jag till Köpenhamn. Skall bli så kul! Datorn följer självklart med ;O)
onsdag 8 december 2010
Julbord
Ikväll skall Företagarföreningen på julbord! Har bara varit på två julbord i hela mitt liv (förutom de hemma då) så jag tycker fortfarande att det är skitkul. Vi skall till en restaurang som heter Göteborg. Hoppas det blir skoj!
Idag är himlen alldeles blå och solen strålar ner över ett snötäckt Stockholm. Väldigt vackert!
Var och klippte mig igår. Klippte ganska mycket. Är trött på allt hår som inte gör som man vill! Nu är det kort, snyggt och lättskött.
tisdag 7 december 2010
Julgodis

Denna "vann" jag precis på Tradera! Den kommer att få agera förvaring av årets hemkokta julgodis. Visst är den fin?!
Ännu mera snö!
Det snöar i princip varje dag! Det är ju precis så här julen skall vara. Nu vill jag ha jullov! Vill ligga i min säng hemma hos mamma och pappa och sova tills jag själv vill vakna. Men det går ju snabbt nu. Imorgon är det dags för det årliga julbordet med Företagarföreningen och på fredag åker jag och Louise till Köpenhamn. Skall bli jättekul! Hoppas det är snö där också.
Ikväll skall jag klippa mig sen måste jag hem och ta tag i strykhögen. Den är som vanligt utom all kontroll. Det roliga med det är att jag brukar hitta kläder som jag glömde att jag hade. Då blir det lite som att de är nya för en andra gång ;O)
Ikväll skall jag klippa mig sen måste jag hem och ta tag i strykhögen. Den är som vanligt utom all kontroll. Det roliga med det är att jag brukar hitta kläder som jag glömde att jag hade. Då blir det lite som att de är nya för en andra gång ;O)
söndag 5 december 2010
Julmarknad på Skansen






Nu är vi hemma igen. Jag kokar kusin Annas fudge och Erik lagar middag. En underbar söndag!
lördag 4 december 2010
Eftermiddagspromenad




Har precis kommit hem från en eftermiddagspromenad med maken. Älskar att promenera i snön även om jag halkar runt som Bambi! Sitter och dricker varm choklad med vispad grädde och tittar på Leilas Jul. Har tänt ljus överallt och känner att livet inte kan bli mycket bättre!
Har idag bakat Nackas strörsta Lussebulle. Den blev gigantisk! Den är det stora dragplåstret till årets juljippo i centrum som äger rum imorgon. Efter det skall vi åka till Skansens julmarknad! Mysig helg!
fredag 3 december 2010
Snöig fredag

Oj, vad det snöar! Det snöar nästan hela tiden nu. Det är jättefint ute. Rimfrost på träden och ett par decimeter snö på marken! Ikväll skall jag till en kompis på inflyttningsfest. Hoppas bussarna går bara! Imorgon jobbar jag och på söndag är det juljippo här i centrum. Jag skall baka nackas största lussebulle tills dess. Önska mig lycka till med det! Skall försöka locka med maken till Skansens julmarknad på söndag. Önska mig lycka till med det också!
tisdag 30 november 2010
Jul på caféet



Nu är det full jul på caféet! Har bakat som en liten galning och granen är inne. Det är så fint nu och luktar jul överallt!Har städat kylskåpen här idag. Skall åka till Granit efter jobbet och köpa nya lådor till ost, skinka osv. Då blir det snyggt, lätt att hålla rent och överskådligt.
Ikväll blir det mys med Desperate Housewives!
söndag 28 november 2010
Årets adventsljusstake


Hittade en adventsljusstake i Haga idag som var jättefin! Var dock lite ekonomisk och köpte den inte. Så nu när jag kom hem såg jag en blogg där en tjej hade satt ljus i en gammal sockerkaksform. Jag gjorde det samma! Gick ut och hämtade sand i lådan utanför huset och tyckte ner ljusen. Är jättenöjd och billig var den! Den söta grisen köpte jag igår på Liseberg. Den får hänga bland köksredskapen på väggen.
Gösta har blivit en oljemålning
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)













