tisdag 19 oktober 2010

Northanger Abbey


Har alltid älskat romantiska kostymdramer! Denna hade jag aldrig sett förr. Fanns med som bonusfilm i En ung Jane Austin-fodralet. Såg den i går kväll när jag var som surast ;O) Den var underbar. Omöjlig kärlek som vinner över allt. Härligt!

måndag 18 oktober 2010

Tråkig måndag...


Känner att jag bara jobbar hela tiden. Har var varit ledig nästan hela helgen och det har varit underbart men nu är det måndag igen och jag känner att jag inte hinner med allt det roliga jag vill i livet. Jag vill hinna springa runt hemma och piffa, baka, lagat mat, ta lååånga promenader med Gösta, dricka te och läsa inredningstidningar osv... Vill försöka leva i nuet och uppskatta vardagen också men just nu är det svårt. Jag vill vara ledig och göra vad jag vill om dagarna! Jag älskar caféet men ibland blir jag trött på att le och vara trevlig mot alla trots att inte de alltid är så trevliga tillbaka. Men det är väl så här det är att vara vuxen och jag vet ju att ju närmre fredag jag kommer desto gladare blir jag, men skall det verkligen vara så?

Nä, nu skall jag ta mig i kragen och baka en Raspberry Cheesecake Brownie!

söndag 17 oktober 2010

Hellasloppet








Årets Hellaslopp är avklarat! Erik sprang milen på 40 minuter och 2 sekunder. Väldigt bra! När vi inte hejade på så satt Gösta och jag i skogsgläntan, mitt i solen, och drack Chai-te. Gott!

Var inom blomaffären på vägen hem och köpte två fina, vita Cyklamen samt en flaska blåbärssaft till maken. Nu skall jag äta lite sen blir det powerwalk för min del. Vädret är underbart skönt!

Nigella



I förra numret av ELLE Mat & Vin fick man erbjudande om att köpa köksredskap i serien som Nigella Lawson har tagit fram. Fick dessa underbart gräddvita redskap till halva priset! Passar enormt bra in bland våra andra som numera hänger vackert i köket.

Strax skall hela familjen åka till Hellasgården. Erik skall springa Hellasloppet. Jag och Gösta skall sniffa i buskar och heja på! På vägen hem skall jag inom blomsteraffären för att se om jag hittar några vita Cyklamen.

lördag 16 oktober 2010

Förlåt mamma...

... men jag var bara tvungen! Detta är taget i Italien 1992 tror jag. Hon har blivit vackrare med åren!

Love you!

Nu är det dags...


... jag skall städa eftersom att jag inte hann i torsdags. Med lite vin blir det mycket renare ;O)

Drottningholm i bilder















Kunglig lördag

Var uppe tidigt idag! Idag skall det levereras 1 cheesecake, 2 kladdkakor, 1 jordgubbstårta, 1 godistårta, 1 princesstårta, 1 hallonmoussetårta, 1 chokladmoussetårta, 1 smörgåstårta och småkakor. Mycket tårta blir det! jag slipper iallafall jobba resten av dagen. Det gör någon annan åt mig ;O)

I eftermiddag bär det av till Drottningholm. Det är så vackert väder idag och jag har inte varit där ute sedan 1993. Bilturen ut dit då tycker jag att ni skall prata med min pappa om... Mopsen skall självklart med!

Innan dess skall jag in till stan och klippa mig. Erik skall hämta upp mina Uggs på Lilla Essingen. Skall bli kul att få se dem!

tisdag 12 oktober 2010

Snart är det jul...



Man måste börja planera i tid! Denna lilla söta bakbok är full av smarriga recept inför den kommande julen. Vill börja baka julkakor nu!

Har börjat med LCHF idag! Ikväll blir det ost och Desperate Housewives. Inte illa alls!

Jippie!


Jag tror jag har berättat om att jag sååå gärna vill ha ett par Uggs som vinterstövlar. De kostar ju dock 2700 kr och det tycket jag är löjligt för ett par stövlar. Hittade dock precis de jag villa ha på en auktion på Tradera. Igår avslutades auktionen och jag hade det högsta budet. Fick dem för 1500:-. Är så glad!!!

söndag 10 oktober 2010

Morgonpromenad med mopsen


Inviger mina vita Converse idag! Fotot blev ganska kul tycker jag, mina ben ser ut att vara 15 cm långa ;O)


Morgonpromenad med mops och kamera. Idag är det lite molnigt vilket är synd för trädens färger är så vackra nu. Fick ett par fina bilder iallafall! Nu skall jag in till stan och gå på konditori med några av våra grannar. Hoppas de har Napoleonbakelse!

Söndagsfrukost




Sov länge, länge i morse! Erik kom hem med frukost efter sin springtur. Ägg, bacon och grapefukt. Mums!

lördag 9 oktober 2010

Lördag kväll!

Sitter vid datorn och surfar runt lite bland alla inspirerande bloggar... Har haft städning i bostadsrättsföreningen idag. Krattning av löv och grillning. Mysigt! Passade på att städa vinden också när det ändå fanns en container här. Det behövdes! Slängde en massa och gav bort en hel del till grannens dotter som är på väg att flytta hemifrån så småningom. Nu kan man faktiskt gå in i vårt vindsförråd och dansa vals om man vill. Vet inte varför man skulle vilja det, men bara tanken på att man kan göra det om lusten skulle falla över en gör mig glad. Det är sååå skönt att rensa och slänga!

Grisrosa värme



Denna halsduk fick jag av min mamma med posten igår! Hon hade stickat den grisrosa halsduken alldeles själv :O) Den skulle symbolisera hennes modersvärme till mig. Jättefin och inte stickig!!!

Biokväll

Har varit på bio med maken ikväll! Vi såg Hämnden av Susanne Bier. Den var jättebra! Rekommenderas varmt!

fredag 8 oktober 2010

Ledig helg!



Det var längesedan jag var ledig en hel helg men nu är det dags! Så skönt! Imorgon är det städdag i bostadsrättsföreningen. På kvällen blir det date med maken. Middag och bio! Skall försöka njuta av varje sekund av ledigheten.

Sov gott (det skall jag)!

onsdag 6 oktober 2010

Onsdag kväll

Har precis varit och handlat! Sitter nu i soffan med tre satsumas och väntar på Greys Anatomy. Som jag längtat!

Äntligen...


Ikväll är det dags igen! Premiär för Greys Anatomy. Skall åka och handla innan men MÅSTE vara hemma till kl 21!

Bästa låten just nu!

måndag 4 oktober 2010

Nostalgisk

Ligger i sängen och tittar på foton från USA-resan i somras! Vi hade sååå kul och jag saknar det så himla mycket. Alla hotell, all god mat, vår gigantiska bil, alla häftiga städer, alla trevliga människor...ALLT!
Related Posts with Thumbnails