tisdag 21 september 2010
Stekt fläsk med löksås
Ikväll är pappa på besök. Han skall på utbildning i huvudstaden imorgon. Har lagat stekt fläsk med löksås dagen till ära! I dag har det regnat precis hela dagen. Försöker mitt allra bästa att se det mysiga med det men det har varit svårt idag. Måste börja hitta på roliga saker på kvällarna. Just nu känns det bara som vi jobbar och sover.
söndag 19 september 2010
Pearls for girls

Detta armbandet köpte jag i Göteborg när jag var och hälsade på min lillasyster i våras. Använder det nästan aldrig för jag tycker det är för fint?! Knäppt egentligen så jag skall försöka använda det oftare. Idag fick det komma på...
Valdag
Sov länge idag! Skall ut på en powerwalk innan vi går bort och röstar. Ikväll skall vi åka till Fotografiska. Det är sista dagen Annie Leibovitz utställning visas. Efter det blir det bio med maken!
Gå nu och rösta alla!
torsdag 16 september 2010
Nystädat

Har precis städat färdigt hela lägenheten. Maken har roat sig med att springa upp och ner för Hammarbybacken 6 grr ?!? Nu doftar det ljuvligt av Ajax. En granne eldar med björkved så jag har öppnat balkongdörren för att få in lite av den doften också.
Imorgon kommer Emma och Tobias. Vi skall titta på foton från USA och vara lite nostalgiska. Vet inte vad vi skall bjuda på ännu. De är vegetarianer så man kan inte laga vad som helst... Skoj skall det iallafall bli!
Köpenhamn
Så kul att ha detta inplanerat! Behöver något att se fram emot.
I dag öser det ner och precis utanför mitt fönster står det en tankbil och tömmer restaurangen brevids fettavskiljare. Vet inte om ni upplevt en tömning av en sådan någon gång. Om inte så kan jag meddela att det inte luktar hallon precis...
onsdag 15 september 2010
Blossa 2010
Julshopping

Förra året åkte ju jag och Louise till London för att julshoppa. I år blir det Köpenhamn! Ikväll skall vi boka resa och hotell. Måste ha något att se fram emot nu när det börjar bli grått och trist ute! Skall försöka hitta ett mysigt, litet hotell i centrala stan så att det är nära till affärerna ;O)
tisdag 14 september 2010
In my garden
Erik och jag är ganska dåliga på att fira bröllopsdag, förlovningsdag och liknande. Tänkte att vi skulle bli bättre på detta! Nästa bröllopsdag ligger ju i och för sig 9 månader framåt i tiden men det är väl aldrig för tidigt att börja planera ;O)
Tänkte föreslå för maken att vi skall spendera vår fjärde bröllopsdag på In my garden i Mariefred. Har velat åka dit lääänge nu! Visst är det fint?!
Alla bilderna är från In my garden
söndag 12 september 2010
Plåtburk

Hittade en sådan här plåtburk på Tradera för några veckor sedan. Lade ett bud men förlorade budgivningen... Det visade sig sedan att mamma och pappa hade två likadana hemma. Jag fick en av dem :O)
Systers make är på besök och vi har precis ätit middag. Snart blir det film med kaffe och mörk choklad. Måndag imorgon igen... Skulle gärna se att helgen var en extra dag lång just denna veckan!
Cajsa Warg


Mamma och jag var inom Cajsa Warg i går. Vilken butik! Om jag var miljonär skulle jag köpa all min mat därinne. Vi nöjde oss dock med en stenugnsbakad surdegslimpa ;O)
Stockholm Halvmarathon

Igår var det dags för Stockholm Halvmarathon. Erik, pappa och Eriks syster ställde upp och det gick jättebra för dem alla. Vi andra var väldigt stödjande supportrar/kameramän utmed banan.
Champagnefrukost




Startade gårdagen med champagnefrukost på XOXO på Rörstrandsgatan. Mamma bjöd mig och vi hade jättemysigt! Supergott!
onsdag 8 september 2010
Städdag och förberedelser

Idag är det onsdag och städdag! Ikväll blir det som vanligt storstädning av lägenheten och bäddning av sängar till gästerna som anländer i morgon och på fredag. Imorgon kommer mamma och pappa och på fredag Eriks syster med make. Mamma och jag skall på champagnefrukost på XOXO på lördag. Lääängtar!
måndag 6 september 2010
Redigering av foton
Lite att göra på caféet idag så jag sitter och redigerar foton från Eriks systers bröllop. Skall maila iväg dem till dem ikväll. Många blev jättefina! Tycker det är så kul att fotografera. Har alltid trott att det är kameran som gjort allt jobb men jag som står bakom är nog ganska bra också ;O) Skulle vilja gå en fotokurs någon gång. Just nu kör jag det mesta på automatik...
söndag 5 september 2010
Höst på balkongen
Idag har sommarmöblerna fått komma in från balkongen. Har varit på Plantagen och köpt höstblommor till blomsterlådan. Har dammsugit balkongen och nu är den fin och redo för hösten.
Har precis kommit in från min powerwalk. E står och gör kåldolmar och jag skall strax stryka. Har varit en underbar helg! I veckan kommer mamma och pappa samt E:s syster med make. E med syster och min pappa skall springa Stockholm Halvmarathon på lördag. En härlig vecka framför mig alltså!
fredag 3 september 2010
Sju sorters kakor

Imorgon är det festival här! Det skall jag fira med att servera "Kafferep" på caféet! Har bakat sju sorters kakor. Till det blir det kaffe eller jordgubbssaft.
Ikväll blir det mys med fotboll och god mat. Vin blir det nog också! I morgon jobbar jag och på söndag skall jag fixa det sista på caféet så att renoveringen blir helt färdig. Sedan skall ni få se bilder!
onsdag 1 september 2010
Varm choklad
Nu har vi varit duktiga och storstädat hela lägenheten! Skall gå och lägga mig strax. Lite varm choklad och nya IKEA-katalogen innan bara...
tisdag 31 augusti 2010
Two Shabby Chics
... är en ny butik i Sickla. Tänkte besöka den idag innan bion. Har hööööga förväntningar!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)















