onsdag 15 september 2010
Blossa 2010
Julshopping

Förra året åkte ju jag och Louise till London för att julshoppa. I år blir det Köpenhamn! Ikväll skall vi boka resa och hotell. Måste ha något att se fram emot nu när det börjar bli grått och trist ute! Skall försöka hitta ett mysigt, litet hotell i centrala stan så att det är nära till affärerna ;O)
tisdag 14 september 2010
In my garden
Erik och jag är ganska dåliga på att fira bröllopsdag, förlovningsdag och liknande. Tänkte att vi skulle bli bättre på detta! Nästa bröllopsdag ligger ju i och för sig 9 månader framåt i tiden men det är väl aldrig för tidigt att börja planera ;O)
Tänkte föreslå för maken att vi skall spendera vår fjärde bröllopsdag på In my garden i Mariefred. Har velat åka dit lääänge nu! Visst är det fint?!
Alla bilderna är från In my garden
söndag 12 september 2010
Plåtburk

Hittade en sådan här plåtburk på Tradera för några veckor sedan. Lade ett bud men förlorade budgivningen... Det visade sig sedan att mamma och pappa hade två likadana hemma. Jag fick en av dem :O)
Systers make är på besök och vi har precis ätit middag. Snart blir det film med kaffe och mörk choklad. Måndag imorgon igen... Skulle gärna se att helgen var en extra dag lång just denna veckan!
Cajsa Warg


Mamma och jag var inom Cajsa Warg i går. Vilken butik! Om jag var miljonär skulle jag köpa all min mat därinne. Vi nöjde oss dock med en stenugnsbakad surdegslimpa ;O)
Stockholm Halvmarathon

Igår var det dags för Stockholm Halvmarathon. Erik, pappa och Eriks syster ställde upp och det gick jättebra för dem alla. Vi andra var väldigt stödjande supportrar/kameramän utmed banan.
Champagnefrukost




Startade gårdagen med champagnefrukost på XOXO på Rörstrandsgatan. Mamma bjöd mig och vi hade jättemysigt! Supergott!
onsdag 8 september 2010
Städdag och förberedelser

Idag är det onsdag och städdag! Ikväll blir det som vanligt storstädning av lägenheten och bäddning av sängar till gästerna som anländer i morgon och på fredag. Imorgon kommer mamma och pappa och på fredag Eriks syster med make. Mamma och jag skall på champagnefrukost på XOXO på lördag. Lääängtar!
måndag 6 september 2010
Redigering av foton
Lite att göra på caféet idag så jag sitter och redigerar foton från Eriks systers bröllop. Skall maila iväg dem till dem ikväll. Många blev jättefina! Tycker det är så kul att fotografera. Har alltid trott att det är kameran som gjort allt jobb men jag som står bakom är nog ganska bra också ;O) Skulle vilja gå en fotokurs någon gång. Just nu kör jag det mesta på automatik...
söndag 5 september 2010
Höst på balkongen
Idag har sommarmöblerna fått komma in från balkongen. Har varit på Plantagen och köpt höstblommor till blomsterlådan. Har dammsugit balkongen och nu är den fin och redo för hösten.
Har precis kommit in från min powerwalk. E står och gör kåldolmar och jag skall strax stryka. Har varit en underbar helg! I veckan kommer mamma och pappa samt E:s syster med make. E med syster och min pappa skall springa Stockholm Halvmarathon på lördag. En härlig vecka framför mig alltså!
fredag 3 september 2010
Sju sorters kakor

Imorgon är det festival här! Det skall jag fira med att servera "Kafferep" på caféet! Har bakat sju sorters kakor. Till det blir det kaffe eller jordgubbssaft.
Ikväll blir det mys med fotboll och god mat. Vin blir det nog också! I morgon jobbar jag och på söndag skall jag fixa det sista på caféet så att renoveringen blir helt färdig. Sedan skall ni få se bilder!
onsdag 1 september 2010
Varm choklad
Nu har vi varit duktiga och storstädat hela lägenheten! Skall gå och lägga mig strax. Lite varm choklad och nya IKEA-katalogen innan bara...
tisdag 31 augusti 2010
Two Shabby Chics
... är en ny butik i Sickla. Tänkte besöka den idag innan bion. Har hööööga förväntningar!
Min son

Hade glömt köpa ny mat till Gösta i helgen (han har specialfoder för gamla hundar). Så för att slippa gå på filmpremiär med 5 kg hundfoder under armen köpte jag en liten burk Caesar till honom. När jag kom in från min powerwalk i morse slevade jag upp det i hans matskål och ställde ner den till honom. Han tittar på maten och sen på mig som om han inte trodde det var sant. -Är det min födelsedag eller?! Sedan, snabbt som blixten, äter han upp allt i ett nafs, rädd för att jag skall komma på att jag har gett honom fel mat och byta ut den mot torrfodret ;O) Måltiden avslutas med att han drar upp E:s ena joggingsko i sin korg och börjar gnaga på den...
Puss

Filmen igår var så bra! Annorlunda och väldigt kärleksfull. Blev glatt överraskad! Jag tycker att ni alla skall gå och se den. Den var fin!
Ikväll blir det bio igen fast denna gången blir det mindre kändisar på röda mattan och mer Louise. Det är faktiskt många gånger bättre! Vi skall se Puss. Innan det blir det nog middag. Det brukar det bli. Hoppas även att den nya Shabby Chic-affären i Sickla har öppet så att vi kan slinka in där...
måndag 30 augusti 2010
Filmpremiär
Ikväll blir det röda mattan och filmpremiär. E har jobbat tillsammans med regissören till I rymden finns inga känslor och har fått två biljetter till premiären på Saga ikväll. Skall bli kul!
söndag 29 augusti 2010
Valnötsbröd

Har bakat valnötsbröd ikväll! Luktar så gott här nu. E lagar middag och jag har precis strukit tvätthögen under tiden jag tittade på Made of Honor. Den är så bra!
Imorgon kväll blir det filmpremiär inne i stan. En av fördelarna med att vara gift med en man i ljudbranschen!
Gurkburk
Nu har jag lagt in gurkor! 3 burkar blev det! En till pappa, en till lillasyster och en till mig (E tycker inte om ättiksgurka). Det har varit en underbar dag idag med hemmapiff och mys!Gurka och bröd
Denna kork köpte jag på en gammal bordell i Williams. Visst är den fin!Sov till 10 idag! Har dammsugit, tvättat mattor och varit ute på en 5 km powerwalk. Nu skall jag lägga in gurka och baka valnötsbröd. Ikväll skall jag stryka och samtidigt titta på amerikansk, romantisk film. Lite av en söndagstradition. Tycker det är mysigt!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)













