torsdag 29 juli 2010

Bio i L.A.



Avslutade dagen på Universal Studios med att gå på bio. Var och såg Inception. En riktigt bra film!

Nu skall vi sova. Imorgon blir det Beverly Hills!

Wisteria Lane





Dagen innehöll även ett besök på Wisteria Lane. Åkte en Studio Tour där vi fick åka igenom inspelningsplatsen för Desperate Housewives! Husen är dock tomma. Alla inomhusscener spelas in i studios.

Lunch




Idag åt vi lunch på en riktig amerikansk diner. Mysigt!

Universal Studios


Körde en GI-fri dag idag. Detta blev frukosten!





Här spelades många av scenerna i Notting Hill in!




I dag har vi varit i världens sjukaste, roligaste, häftigaste, snyggaste och mest otroliga nöjespark! Finns inte ord nog att beskriva alla upplevelser från dagen. Otroliga åkattraktioner och shower! Mat och godis överallt. Om ni någonsin har möjlighet så måste ni åka hit! En helt overklig dag. En dag som endast kan upplevas i USA...

onsdag 28 juli 2010

Venice-beach





Har ikväll tagit en promenad längs Venice-beach. En strandpromenad myllrande full av människor av olika slag. Musik, konstiga affärer, botox-salonger, restauranger och annat som kan vara bra att ha... Stod en lång stund och tittade på skateboard-åkarna som körde runt som galningar.

Har checkat in på vårt hotell i Los Angeles och skall nu sova. I morgon blir det Universal Studios!!!

Kram

Santa Monica



En liten sväng förbi Santa Monica, den klassiska Baywatch-stranden.

Malibu









Stannade till i Malibu och åt lunch. E och T badade! Inte så himla varmt kanske...

Frukost i Santa Barbara



Åt frukost på ett bageri! Surdegslimpor, croissanter och kanelbullar överallt!

Santa Barbara


Spenderade gårdagskvällen och natten i Santa Barbara. Mysig stad med en underbar strand! Vi promenerade 6 km genom hela stan till en fiskrestaurang vid vattnet. Åt en jättegod fisk som jag inte vet namnet på. Santa Barbara rekomenderas för alla som har vägarna förbi!

tisdag 27 juli 2010

Fess Parker Winery








Idag har vi varit på vinprovning på Fess Parker Winery. Fess Parker himself är visst en gammal skådespelare! Provade 6 olika viner. Köpte med oss en flaska av det godaste hem! Jättemysigt att besöka en vingård. Den vi var på var en av inspelningsplatserna i den underbara filmen "Sideways". En mycket lyckad eftermiddag!

Nu är vi i Santa Barbara! En riktig kalifornisk pärla. Massor av fina hus, mysiga restauranger och framför allt en helt underbar strand. Vi stannar en stund efter frukost imorgon för att hinna njuta av staden ordentligt! Efter det bär det av till L.A!

Solvang





Solvang är en danskinspirerad stad precis i slutet av Highway 1. Jättemysig att strosa runt i! Vi åt lunch här. Det blev danska köttbullar med rödkål och gräddsås för min del. Gott!

Frukost i San Luis Obispo




Hittade ett underbart ställe där vi åt frukost i morse! E åt pannkakor med maple-syrup.

måndag 26 juli 2010

Big Sur





Big Sur är är en del av kuststräckan mellan San Francisco och Los Angeles. Den är hisnade och vacker. Berg på ena sidan och stup rätt ner i havet på andra. E och T har tagit oss fram tryggt och säkert hela dagen. Nu är vi framme i San Luis Obispo och har checkat in på ett motell utan hår i sängen och kuddar som luktar skunk. Nu skall vi soooooova!

Hoppas ni alla har det härligt hemma i Sverige!
Related Posts with Thumbnails