söndag 11 november 2012

London



























Joanna och jag spenderade förra helgen i London. Det var alldeles marvelous!!! Fint väder, massa shopping, mys och mat. Verkligen härliga dagar! Shoppade en del julklappar och lite till mig själv. Så härligt att komma bort och få se och smaka på nya saker. Det ger inspiration även till vardagslivet.

Mamma och pappa har varit här i helgen. I går kväll var vi på Melker Anderssons Trattorian. Underbart god mat! Känner mig redo för ännu en vecka!

torsdag 25 oktober 2012

London om en vecka!!!!


Om en vecka åker jag och Joanna till London!!!! Skall bli så himlans roligt. Vi har planerat en massa skoj.

Ikväll skall det bli snö säger de. Hoppas på det! Mys! Har tagit fram vinterjackan och vinterskorna så jag är redo. Skall strax gå hem och laga middag sedan blir det nog tidig sänggång. Blev sent både för mig och E igår så vi har timmar att ta igen ;O)


onsdag 17 oktober 2012

Nyklippt


Var och klippte mig igår. Skönt! Eriks mamma och en väninna till henne är på besök denna veckan så det är fortfarande fullt hus :O)

Hösten har verkligen kommit nu. Regn, blåst och en massa rusk. Får mig att vilja sitta inne och dricka varm choklad med någon mysig tidning. I går kom nya numret av Isabella, julnummer. Åh, vad jag längtar till jul nu. Var ju i Thailand förra julen och julstämningen ville inte riktigt infinna sig. Men i år skall jag ta igen allt!

Nu skall jag baka rabarberpaj och invänta lunchrusningen.

söndag 14 oktober 2012

En vecka med bebismys


Lotta och Olle har varit här en vecka. En intensiv men fantastisk vecka! Det har ätits, dreglats, sovit, bajsats, sjungits, ätits lite till, skrattat osv. Han är helt underbar men jag är väldigt trött idag!

Har städat, tvättat, fixat med fakturor och en massa andra papper och nu tror jag att jag är färdig för kvällen faktiskt. Erik lagar mat, rårakor med stekt fläsk :O)

Köpte David Batras nya kokbok igår. Väldigt fin med en massa roliga recept. Det är Leila Lindholms bokförlag som gett ut boken och hon har själv "stylat" den. Det märks :O)

tisdag 2 oktober 2012

Frukostmuffins



Har varit riktigt förkyld hela helgen. Var hemma från jobbet igår men kände att jag var tvungen att gå idag. Har gått ganska bra! Stängde en timme tidigare för att gå hem och vila lite. Har fått lite ny energi nu på kvällen och har precis bakat frukostmuffins med banan, kanel och en massa annat nyttigt. Gott till frukosten imorgon!

Erik är ute och löper någonstans i Stockholm och jag skall nog dricka lite te.


lördag 22 september 2012

Förkläde


Idag har jag köpt detta fina förklädet! Det var allt :O)

tisdag 18 september 2012

Beach House


Beach House är ett märke som tillverkar sängkläder. Materialet i dessa är så kallat T-shirt tyg. Har hört av jättemånga att de skall vara helt underbara att sova i. Väldigt mysiga å goa! Är väldigt sugen på att köpa dessa. Kostar dock en del så vi får nog ta ett familjemöte om det först ;O)

Regn och äppelkaka



Idag har det verkligen öst ner här! Har myst till det med att baka äppelkaka. Skall ta med en bit hem till E ikväll. Skall ge mig ut på en powerwalk när jag kommer hem sedan skall jag kolla en film och mysa i soffan. Är lite trött och hängig idag så jag tycker det passar bra...

Älskar faktiskt hösten också. Tända ljus, regn mot fönsterrutorna, te och mys. Något av det bästa jag vet är att sova med fönstret öppet under en massa täcken när det regnar ute :O)




söndag 16 september 2012

Halvmaraton och kräftor


Igår var det Stockholm Halvmaraton. Erik och hans syster sprang. Var inne och hejade på! Hann med lite shopping innan. Väldigt lite, köpte ett tvål ;O) Det finns ett på Lush som heter Rockstar-soap. Det luktar bubbelgum och är alldeles underbart! Jo, hann med att gå upp till Stockholm Tea-Center och köpa lite Södermalmsblandning också. Finns inget godare te! Avslutade kvällen med kräftor och Västerbottenpaj.

Har precis powerwalkad runt sjön med Anna. Erik stod med middagen färdig när jag kom hem. Grillat! Nu skall jag nog ta mig en kopp av det nya teet och förbereda mig för ännu en vecka.

söndag 9 september 2012

En dag i skogen


Började dagen med en power-walk i Lida som snabbt övergick i svampplockning. Erik sprang och jag gick. Fick plötsligt för mig att gå in i skogen för att se om det fanns någon svamp. Det fanns det!!! Massor! Fick avbryta för att hinna möte Erik som vi bestämt. Nu är de rensade. De flesta ligger för att torka men en del har jag sparat i kylen för att använda till en Västerbottenpaj till helgens kräftskiva. 

Har ätit god middag, tittat lite på film och druckit te. Känner mig redo för en ny vecka!

onsdag 5 september 2012

Lite mer Frankrike...



Hemma igen... Lite magsjuka både jag och E men det får man väl ta när man ätit musslor, ost, vin och en väldig massa bröd i tre dagar ;O)

Erik är iväg och handlar och jag kurerar mig lite. Skall nog gå och ta ett bad tror jag. Det är mörkt om kvällarna nu och det känns att hösten är här. Som vanligt älskar jag alla årstider precis i början av dem. Just nu är jag helt övertygad om att hösten är den allra bästa av dem alla.

lördag 1 september 2012

Moules Frites







Idag har vi varit ute och kört! Började i en liten by där vi vandrade lite, åt glass och drack kaffe. Körde vidare till en annan by som ligger precis vid Medelhavet. Där åt vi lunch, Moules Frites. Så gott! Har varit förbi i en affär och köpt lite olivolja och honung.

Om ett par timmar skall vi ut och äta på en restaurang som skall ha väldigt god mat. All mat är god här förresten ;O)

fredag 31 augusti 2012

L´Olive













Sauve i bilder







Le petit dejunér








Vi är framme i Sauve i sydöstra Frankrike! Vi lever den perfekta franska drömmen just nu. Vi har tillgång till ett helt pensionat alldeles ensamma i en liten by som är byggd för väldigt, väldigt länge sedan. Hela huset är helt fantastiskt. Vinkällare, franska balkonger i rummen med fönster ut mot små, trånga gränder, fikonträd, olivträd, kryddodlingar, stentrappor, kakel och Edith Piaff på stereon.

Åkte och handlade mat i morse. Fastnade med bilen på en trång gata tills en fransman visade oss hur man fäller in backspeglarna ;O). Stannade på ett bageri och köpte croissenter och bröd. Ätit frukost med färsk frukt, brie, salami, apelsinjuice och hallonmarmelad. Kör en kolhydratshelg helt enkelt! Just nu skulle inte livet kunna vara mer perfekt...

tisdag 21 augusti 2012

Snabba Cash 2


Ikväll skall jag träffa Louise! Vi skall äta middag (antagligen på Bistro Voltaire) och sedan titta på Snabba Cash 2. ÄLSKADE ettan och hoppas att denna är lika bra.

Fullt ös på caféet. Väldigt roligt! Somnar som ett litet barn på kvällen...

söndag 19 augusti 2012

Pizza på grillen och surdeg


Erik och jag har blivit besatta av allehanda matlagningsprogram. Vi tittar på de flesta som finns. Under ett av dessa programmen igår skrev vi veckans matsedel. Det blev en massa gott! Ikväll skall vi tex baka mammas underbara pizza med tomatkross, mozzarella, olivolja och färsk basilika. Bakar bröd och har satt en ny surdeg på jäsning. Världen är så full av god mat klart man skall fylla livet av det också :O)

fredag 17 augusti 2012

London i november


Igår bokade vi London. Vi åker den 2 november och kommer tillbaka den 5:e. Vi har bokat flyg, hotell, restauranger OCH Chocoholic-afternoontea. Afternoontea där allt är bakat med choklad!!! Kan ju inte bli fel... Längtar!!!

Har firat fredagskvällen på sedvanligt sätt med tacos och vin. Skall strax sova!

HIPP, HIPP, HURRA för världens bästa syster som fyller år idag. Älskar dig!

torsdag 16 augusti 2012

London


Ikväll kommer Joanna! Vi skall boka flyg och hotell till London. I höst någon gång skall vi ta en långhelg där. Covent Garden, afternoon-tea, Byron Burgers, Hummingbird Bakery, shopping, kaffe på Starbucks, promenader och mys. Längtar!!! 

Caféet är igång igen! Fullt ös faktiskt. Jättekul att vara tillbaka!

måndag 13 augusti 2012

Kakfat


Dessa har jag tillverkat idag! Är väldigt nöjd med dem. Skall sälja dem på caféet!

Första dagen efter semestern idag. Har bakat en massa och förberett för imorgon då vi öppnar igen. Känns kul att vara igång igen!

Fullbokad vecka... Klipp imorgon, middag och möte på onsdag och på torsdag kommer Joanna. Hon skall sova över och vi skall boka LONDON!!! Åh, vad kul det skall bli! Skall sätta mig och leta efter lite hotell nu :O)

Kram på er!

lördag 11 augusti 2012

Hemma igen

Den fina rosa grytan fick jag av mamma och pappa!

Hemma igen efter fjälläventyret. Har packat upp och tvättat 4 tvättar redan. Erik lagade en otroligt god pasta till middag som vi drack lite vin till. Sorgligt att semestern är över men om jag skall vara ärlig så tycker jag det är ganska skönt att återgå till vardagen. Så mycket att se fram emot i höst... Göteborgsresa med syster och familj, frankrikeresa i slutet av augusti med E och hans familj, London med Joanna och en massa mer... Gäller att planera in en massa skoj!

Nu skall jag lägga mig och sova i min alldeles egna renbäddade säng. God Natt!
Related Posts with Thumbnails