lördag 4 augusti 2012
Morfars 90 årsdag
Morfars 90 årsdag firades den 21 juli hemma hos mamma och pappa i deras trädgård. Det var en solig fin dag med många av hans släkt och vänner. Kusin Ola grillade och jag hade bakat tårtor. Allt blev väldigt gott!
lördag 28 juli 2012
Sommarmorgon
I torsdags vaknade vi tidigt och började dagen med en power-walk i sommarmorgonen. Härlig natur och underbart väder. Efter det cyklade vi till Ivö-sjön och åt frukost på en brygga tillsammans med Eriks syster och man.
Igår var vi i Göteborg och lyssnade och tittade på Bruce Springsteen. Stod nära scenen och det var en underbar konsert! Perfekt väder och en härlig kväll/natt.
Ikväll har vi grillat och skall nog snart gå och lägga mig. Blev en sen natt/morgon igår ;O)
onsdag 25 juli 2012
Sommar, sommar, sommar
Japp, nu är det sommar och det märks kanske här... Körde hem till Skåne i fredags, morfars 90års- fest i lördags, Olles namngivning i söndags och pappas födelsedag i måndags. Det har varit fullt upp! Underbara men hektiska dagar.
Idag har vi flyttat in i den lilla röda stugan vi hyr. Inredning från 50-talet och utedass. Man får se det mysiga i det. Stugan skulle dock kunna bli väldigt fin!
Känner att jag gått rätt in i semesterlunken. Glömde till och med vilken dag det var idag :O)
söndag 15 juli 2012
Ingmarsö
Gårdagen spenderade vi långt ut i Stockholms skärgård, på Ingmarsö. Erik sprang Ingmarsöloppet och vann!!! Pic-nic, sol och havsluft. Underbar dag!
En vecka kvar nu sedan är det semester. Skall bli sååå skönt! Åker söderut på fredag. Nu skall det bara packas och fixas lite i veckan sedan är det dags :O)
torsdag 5 juli 2012
Glossy Box
Har börjat prenumerera på Glossy Box! En gång i månaden kommer det en box med smink, parfym, ansiktskräm eller något annat för kroppen. Det är små flaskor av varje och ger en chans att prova på de olika produkterna. 139 kr /månad. Jättekul tycker jag! Detta är månadens box...
Solkräm från Odd Molly
Marockansk olja till håret
Skin Primer
Lip Balm
Ögonbrynsfärgning
Energidryck
plus något som jag glömt ;O)
Nu skall jag gå och bada!
tisdag 3 juli 2012
En helg i Dalarna
Helgen spenderades hos och med underbara vänner i deras stuga i Dalarna! God mat, fint väder, vin och ost, bad, långa promenader, fina samtal och en massa mys. Den bästa helgen på länge! Kom hem och kände mig utvilad.
Nu sitter jag och väntar på att maken skall komma hem. Ikväll blir det kallrökt lax och nypotatis med gräddfil och lök. Lite Allsång på Skansen sedan kanske?!
söndag 24 juni 2012
Härliga Midsommar!
Nu är midsommar över för denna gången, men det har varit härliga dagar! Trevligt sällskap och en massa god mat. Nu har alla åkt hem och lugnet har lagt sig. Tvättar några maskiner tvätt, lagar middag och skall se på en film lite senare.
onsdag 20 juni 2012
Midsommarförberedelser
![]() | |||
| Snodde några pioner av mamma ;O) |
Ledig både midsommarafton och midsommardagen. Härligt, ljuvligt!
Glad Midsommar på er alla!!!
torsdag 14 juni 2012
Instagram är en app til iPhone som tar sjukt bra bilder! Här är ett urval av mina. Om ni vill följa mig på Instagram heter jag Marilikan där :O)
Om ett par timmar sitter jag på tåget hem mot Skåne. Hem till mamma och pappa! Syster med man och Olle kommer. Så kul det skall bli!
måndag 11 juni 2012
Min fina klocka
Har letat efter en sådan här klocka länge nu. Hittade denna i Kristianstad när jag var hemma sist för halva priset :O) Väldigt nöjd!
Så nu sitter jag här ändå. Bredvid maken i soffan tittandes på fotboll... Vad gick snett?
söndag 10 juni 2012
Vackert städredskap
Har länge velat köpa en handdammsugare för de tillfällen då det ligger lite smulor på golvet men inte tillräckligt många för att det skall vara motiverande att gå upp och hämta dammsugaren. Det verkar dock som om de flesta handdammsugare är ganska dåliga... Har länge letat efter en sådan här fin sopborste med skyffel i trä att ha istället. Nu är den beställd :O) Så fin att den till och med kan stå framme!
Söndag på Skansen
Har spenderat söndagen på Skansen med Louise och Sixten. Underbart väder, mycket mat och mys! Nu vankas tacos och romantisk film i sängen (TV:n här nere är upptagen med fotboll)!
lördag 9 juni 2012
Champagne och macaroner
Min fina nya regnkappa som har använts flitigt i veckan! ÄLSKAR den!
I går var jag inne i stan med Cissi! Vi gick först till Ladurée på Östermalm och köpte vars en box med macarons. Det var en helt underbart ljuvlig butik. Pasteller och guld med hundratals macarons uppradade! Grät nästan av lycka där inne :O) Efter det gick vi till Bruka Design. Köpte nya salladstallrikar till caféet, turkosa. En tur in på NK och Mateusavdelningen och avslutade mer rosévin i Kungsträdgården. En helt underbar eftermiddag!
Ikväll skall vi dricka champagne och äta macarons. Har flera flaskor champagne som jag fått vid olika tillfällen. Har dock svårt att hitta tillfällen som är piffiga nog att dricka dem. Men nu har jag tänkt att de är ju till för att drickas och inte stå i kylen och vänta, eller hur?! Ikväll smäller det :O)
söndag 3 juni 2012
Ladurée i Stockholm
Nu har Laudrée öppnat på Grev Turegatan i Stockholm!!! Jag och Cissi skall ta en sväng dit på fredag för lite shopping :O) Längtar!
lördag 2 juni 2012
Sjukstuga
Sjukstuga här idag! Erik skulle sprungit Stockholm Maraton idag men ligger istället i soffan med 39 graders feber och spelar TV-spel. Jag har legat i sängen hela dagen och kollat på film. Har sovit middag 2 grr ;O)
Det blåser och regnar något helt otroligt ute. Rena rama hösten!
Det är vår 5-åriga bröllopsdag idag och det skall firas med helstekt entrecote, med eller utan feber...
måndag 28 maj 2012
Shoppat till Olle
Har varit i Sickla i eftermiddag hos optikern. Optikern ligger vägg i vägg med en underbar barnklädesaffär. Var tvungen att shoppa lite åt Olle :O)
Nu ligger jag i sängen och försöker kurera min hals. Trött och hängig!
söndag 27 maj 2012
Heldag på balkongen
Gårdagens middag. Rökta räkor, vitlöksbröd, aioli och en flaska Chablis :O)
Det var väl kul med en svensk seger igår?! Nu måste man ju försöka få biljetter till finalen nästa år! Sovmorgon i morse, frukost på balkongen och ett alldeles, alldeles underbart väder. Har spenderat i stort sett hela dagen i solen. Hann med att bädda rent i sängen och städa garderoben också :O) Har tvättat sängkläderna och nu hänger de på tork i solen. Åh, vad det är underbart med sommar! Fick lite extra sommarfeeling idag och bjöd bröderna Olsson på matjessill (lax till E) och svensk färskpotatis till lunch. Gräddfil, gräslök och knäckebröd till såklart. Ikväll skall vi grilla! Man måste passa på att Carpe Diem när man bara är ledig en dag per vecka.
Strax skall vi ta oss en tur runt Flatensjön och förhoppningsvis plocka lite Liljekonvalj!
lördag 26 maj 2012
Barbietårta done!
Nu är veckans, ja kanske månadens, prövning färdig. Barbie-tårtan står nu färdig i kylen och väntar på att bli hämtad. Den blev faktiskt väldigt bra. Jag är nöjd!
I eftermiddag blir det en sväng in till stan och ikväll Melodifestival. Hoppas på sjukt bra väder imorgon. Har tänkt spendera dagen på balkongen nämligen...
Det har varit fullt upp denna veckan. Bara idag är det 13 tårtor som skall hämtas. Är ganska trött just nu. Skall sova länge i morgon.
Tiden som är nu är den absolut bästa på hela året. Träden är utslagna, syrenerna är på gång, fåglarna är lyckliga och det doftar såååå underbart överallt. Jag försöker verkligen njuta nu och ta tillvara på dagen. Det resulterar dock allt för ofta i att jag går och lägger mig alldeles för sent...
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)








































