söndag 24 juli 2011

Macarons




Har gjort mina första Macarons. Pilligt men värt besväret. Hittade mandelmjöl på Maxi så jag slapp mala själv. Dessa fick citronsmak på krämen emellan. Ganska nöjd faktiskt!

Nu skall jag göra Chokladmacarons med punschfyllning!

Helsingör



I går var det pappas födelsedag! Vi firade den i Helsingör. Promenerade runt i butikerna mellan regnskurarna. Åt lite pölsa och hade det jättemysigt. Blev en tur inom IKEA i Helsingborg på vägen hem :O)

Sitter och tittar på gudstjänsten från Oslo och försöker förstå hur något sådant kan hända. Att en enda man kan göra så mycket hemskt. Hoppas det blir ett uppvaknande för alla de människor som spär på denna ondska genom att rösta in ett främlingsfientligt parti i riskdagen. Det är kanske dags att försöka börja leva sida vid sida istället?!

Nu skall jag ställa mig och baka!

torsdag 21 juli 2011

Östersjöfestivalen


Ikväll har vi varit inne en sväng i Karlshamn på Östersjöfestivalen. Hann äta middag på en uteservering och promenera runt lite innan regnet kom.

Väl hemma igen har jag piffat i mammas och pappas kök. Det blev jättefint och de är nöjda!

Imorgon skall jag till Sölvesborg och träffa gamla klasskamrater från gymnasiet som jag knappt träffat sedan studenten. Skall bli jättekul!

God Natt!

onsdag 20 juli 2011

Outletfynd från Kivik





I Kivik ligger en outlet som bla. säljer saker från Vila och Gerbera. Köpte en jättefin sockerkaksform i keramik samt en stor ugnsform. Vackra pastellfärger! Flaskorna innehåller lemonad och är inköpta på Buhres i Kivik. De skall inte drickas upp utan bara stå som pynt ;O)

tisdag 19 juli 2011

Lunch på Kiviks Musteri





Efter ett besök på Kiviks marknad idag tillsammans med Eriks familj stannade vi vid Kiviks Musteri för att shoppa lite och äta lunch. Åt en jättegod Caesarsallad!

Nu skall jag titta på Allsången och kanske Morden i Midsomer.

Pizza på Friden




Middag på Friden i Södra Mellby. Underbara pizzor! Min med getost såklart...

Lunch i Kivik




Gårdagens lunch intogs på stranden i Kivik! Köpte rökta räkor och aioli på Buhres och gick ner till vattnet. Underbart gott!

Klockaregården i Södra Mellby















Nyss hemkommen från ett underbart dygn på Klockaregården i Södra Mellby! Jättefint rum med en milsvid utsikt över Hanöbukten. Sov med balkongdörren öppen mot havet. Åt frukost i det fina växthuset i morse. Tack Erik!

måndag 18 juli 2011

Kivik


Nu drar vi till Kivik!

söndag 17 juli 2011

Morfars födelsedag!


Igår firade vi Paulis födelsedag.
En massa god mat ute i trädgården! Idag var det morfars tur att fylla år, 89 år. Firade med släkt och vänner hemma här. Lyckad dag!

Imorgon tar Erik mig till Kivik för min födelsedagspresent, en natt på ett pensionat. Skall bli jättemysigt! På tisdag åker vi direkt därifrån till Kiviks marknad.

lördag 16 juli 2011

Café Annorlunda



Hann med lite fika på Café Annorlunda också såklart ;O)

Österlen i husbil








Igår var vi ute och körde på Österlen i husbil. Det var Louise, Jocke och jag. Den blev Kivik, Simrishamn, Brösarp och Åhus. En härlig dag trots regnet!

torsdag 14 juli 2011

Finbesök från Stockholm



Idag kommer Louise och Jocke och hälsar på! De skall sova över i natt och imorgon skall jag visa dem Österlen. Hoppas på bättre väder då!

Fick lite bakabstinens idag. Lättade på den genom att baka Rabarbermuffins med kardemumma och crumble. Mamma och pappa skall få dem med sig till jobbet imorgon!

De fina muffinsformarna köpte jag igår på Åhléns!

onsdag 13 juli 2011

En tur till stan


Idag har jag, syster och Erik varit inne en sväng i stan. Köpte födelsedagspresent till pappa samt en fin grej till kaféet som ni skall få se senare. Åt lite lunch och körde hem igen.

Lotta och Peter har kört tillbaka till Göteborg. Jag har städat lite här och strax skall jag sätta en sats med flädersaft. Mamma har frusit in fläderblommor så det är bara att sätta igång. Om jag har riktigt mycket energi så blir det kanske rabarbermuffins med crumble också men det vet i fan...

måndag 11 juli 2011

Bildredigeringskurs

Nu har jag anmält mig till en bildredigeringskurs i Photoshop på Fotografiska i Stockholm. Den börjar i oktober och kommer att lära mig grunderna i Photoshop. Skall bli kul att kunna börja använda det på allvar!

Charlotta och Peter är hemma från Rhodos och vi har precis ätit lunch.
Ikväll blir det en tur in till Kristianstadsdagarna. Härliga sommar!

söndag 10 juli 2011

Nygräddade våfflor


Nu har vi precis suttit ute i solen och ätit nygräddade LCHF-våfflor med vispad grädde. Jättegott! Pappa sitter i källaren och kollar fotboll. Förkylningen är lite bättre idag. Skall försöka mig på en promenad ikväll. Nu skall jag gå ut i solen och sola lite!

lördag 9 juli 2011

Drakbåtsrace




Hemma i Skåne äntligen! Killebom i Sölvesborg är i full gång och idag var det dags för årets drakbåtsrace. Erik var med och rodde i en av dem. Utklädda till pirater vann de deras klass.

Sitter nu hemma hos mamma och pappa med ont i halsen och feber. Har inte varit sjuk på hur länge som helst men nu var det visst dags. Inte mycket att göra åt det. Ligger och sover en massa och mamma pysslar om mig :O)
Related Posts with Thumbnails