
lördag 16 juli 2011
Österlen i husbil





Igår var vi ute och körde på Österlen i husbil. Det var Louise, Jocke och jag. Den blev Kivik, Simrishamn, Brösarp och Åhus. En härlig dag trots regnet!
torsdag 14 juli 2011
Finbesök från Stockholm
Idag kommer Louise och Jocke och hälsar på! De skall sova över i natt och imorgon skall jag visa dem Österlen. Hoppas på bättre väder då!
Fick lite bakabstinens idag. Lättade på den genom att baka Rabarbermuffins med kardemumma och crumble. Mamma och pappa skall få dem med sig till jobbet imorgon!
De fina muffinsformarna köpte jag igår på Åhléns!
onsdag 13 juli 2011
En tur till stan

Idag har jag, syster och Erik varit inne en sväng i stan. Köpte födelsedagspresent till pappa samt en fin grej till kaféet som ni skall få se senare. Åt lite lunch och körde hem igen.
Lotta och Peter har kört tillbaka till Göteborg. Jag har städat lite här och strax skall jag sätta en sats med flädersaft. Mamma har frusit in fläderblommor så det är bara att sätta igång. Om jag har riktigt mycket energi så blir det kanske rabarbermuffins med crumble också men det vet i fan...
måndag 11 juli 2011
Bildredigeringskurs
Nu har jag anmält mig till en bildredigeringskurs i Photoshop på Fotografiska i Stockholm. Den börjar i oktober och kommer att lära mig grunderna i Photoshop. Skall bli kul att kunna börja använda det på allvar!Charlotta och Peter är hemma från Rhodos och vi har precis ätit lunch. Ikväll blir det en tur in till Kristianstadsdagarna. Härliga sommar!
söndag 10 juli 2011
Nygräddade våfflor

Nu har vi precis suttit ute i solen och ätit nygräddade LCHF-våfflor med vispad grädde. Jättegott! Pappa sitter i källaren och kollar fotboll. Förkylningen är lite bättre idag. Skall försöka mig på en promenad ikväll. Nu skall jag gå ut i solen och sola lite!
lördag 9 juli 2011
Drakbåtsrace

Hemma i Skåne äntligen! Killebom i Sölvesborg är i full gång och idag var det dags för årets drakbåtsrace. Erik var med och rodde i en av dem. Utklädda till pirater vann de deras klass.
Sitter nu hemma hos mamma och pappa med ont i halsen och feber. Har inte varit sjuk på hur länge som helst men nu var det visst dags. Inte mycket att göra åt det. Ligger och sover en massa och mamma pysslar om mig :O)
onsdag 6 juli 2011
Sommarlov

Nu är det semester! Skall bara bort till caféet imorgon och städa lite innan vi åker mot Skåne. Har tvättat alla kläder, städat av lite, vattnat blommorna och sitter nu och kollar på fotboll med en toning i håret. Om ett dygn är vi i Skåne! Åh, vad jag har längtat efter detta!
tisdag 5 juli 2011
Jag packar!
Packar inför 4 låååånga, härliga veckor i Skåne! Gör som vanligt och packar alla småprylar som skall med i min gamla trälåda. Tycker det är mysigt! Imorgon är sista dagen på caféet innan semestern. På torsdag skall jag bara dit och städa sedan kör vi söderut. Så mycket kul inplanerat. Marknader, Göteborg, pappas födelsedag, morfars födelsedag, träffa släkten, festivaler, strandbesök, loppisar, grillkvällar och så mycket annat...Skall ha boot-camp med mamma. Vi skall motionera som galningar och äta LCHF. Jag skall ner de sista 8 kg under tiden jag är hemma. Mamma hänger på. Jag skall vara stenhård mot oss båda ;O) På fredag är det dags!
Nu skall jag städa ur kylen så man slipper otrevliga överraskningar när vi kommer tillbaka i augusti.
Kram
söndag 3 juli 2011
Lat söndag
Sovmorgon och långfrukost! Har varit en sväng på Martin Olsson och handlat lite så att jag har något att sälja fram till onsdag. Nu sitter vi i soffan och tittar på en massa avsnitt av Chef Acadamy. Vi tycks inte kunna slita oss ;O)Har betalt räkningar och skall stryka i eftermiddag. Börja packa lite smått också. Det närmar sig sommarlov (visst låter sommarlov mycket bättre än semester?!).
Hoppas ni har en mysig söndag!
fredag 1 juli 2011
Klimakteriebesvär?
Kan det vara klimakteriet som kommit ;O) Idag har det varit så kvavt. Det skulle ju bli regn! Tog ju nästan på mig gummistövlarna i morse... Ikväll blir det sallad och entrecote. Lite vin till det också! Tror vi skall titta på Tillbaka till framtiden 2. Erik har alltid pratat om de filmerna. Såg ettan förra veckan. 80-tals nostalgi!
torsdag 30 juni 2011
I väntan på middag...
Sitter och väntar på att Erik skall komma hem. Han skall nämligen laga middag! Är hungrig nu. Om precis en vecka sitter vi i bilen på E4 på väg söderut mot sommar och ledighet. Skall lägga mig tidigt ikväll. Blev sent igår och tidigt i morse. Har timmar att ta igen...Missa inte Ernst kl 20!
onsdag 29 juni 2011
Inomhuspic-nic
Det blev ingen grillning till allsången igår...det blev en inomhuspic-nic istället. Orkade inte grilla... Även idag är det väldigt varmt och härligt! Hoppas det håller i sig till min semester. Jag skall ju ligga i solstolen och lyssna på Sommar varje dag ;O) Ikväll är det tvättid. Skall börja packa inför sommaren sen.
tisdag 28 juni 2011
Kvällsdopp

Har varit med Erik en tur vid Hellasgården. Han tog ett kvällsdopp! Varmt i vattnet visst... Kände inte för att blöta ner mig ikväll så jag tittade på ;O)
Har suttit och sjungit med till allsången och nu skall jag sova!
Tropisk värme


Idag är det varmt, väldigt varmt! Har iallafall haft den goda smaken att ha shorts på mig idag. Ikväll är det premiär på Allsång på Skansen. Funderar på om man inte skulle ta och grilla till det?! Nu är det bara en dryg vecka kvar till semestern. Herrejisses vad jag har längtat efter den! Har en massa skoj inplanerat. Inte för mycket utan alldeles, alldeles lagom...
söndag 26 juni 2011
Baka, baka liten kaka...

Sitter på caféet och väntar på att en Strawberry Cheesecake Brownie, en N.Y. Blueberry Cheesecake samt en blåbärssmulpaj skall bli färdiggräddade! Det mesta tog slut i torsdags så för att det inte skulle bli total kaos imorgon så valde jag att fixa lite redan idag. Snart är de färdiga och då skall jag gå hem med en glass till min make.
Svärföräldrarna har åkt hem efter en härlig midsommar. Det enda lågvattenmärket var filmen Brüno som Erik och hans far diktatoriskt valde att vi skulle se igår. Sååååå dålig! Nu är Erik skyldig mig minst fyra romantiska komedier innan denna "skuld" är betald ;O)
Ikväll skall vi bara ta det lugnt. Äta tacos och mysa!
lördag 25 juni 2011
Lördagstur på Värmdö



Nu är vi hemkomna från en tur ut på Värmdö. Började i Gustavsberg med porslins-outlet och räkmacka till lunch. Satt ute under parasoll och åt. Mys!
Körde vidare ut på Värmdö och stannade till i Strömma och ännu en outlet. Köpte ett förkläde att ha på caféet. Blå- och vitrandigt! Körde hela vägen ut till Stavsnäs och vände. En härlig dag!
Ikväll blir det grillningen vi inte orkade med igår.
fredag 24 juni 2011
torsdag 23 juni 2011
Regnet det bara öser ner...

Idag har det verkligen regnat en massa. Det har regnat så mycket att det droppat in på caféet. Har sålt bullar under sopsäckar idag för att inte kassaapparaten skulle få vatten i sig ;O)Eriks föräldrar sitter i en bil på väg upp för att fira midsommar med oss. Skall bli trevligt! I kväll blir det grillning. Regnet har blåst bort och det ser ut att bli en fin kväll!
Glad Midsommar!
tisdag 21 juni 2011
Åhhhhhh.....

Har precis kommit hem från bion. Var där med Louise (såklart ;O) och såg Something Borrowed. Det var den mest romantiska film jag någonsin sett. Den var såååååå bra! Kräver nästan att ni alla skall gå och se den.
Nu skall jag gå och duscha och sedan dricka en kopp te. Måste slänga blöta jeans och strumpor i tvätten. Här har det regnat idag!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

















