måndag 9 maj 2011

Surdeg och biltvätt



Fick surdeg från San Francisco av Eriks föräldrar som var där för ett tag sedan. Satte igång den igår! Ser ut att bli bra. Kul att testa en surdeg som rest över atlanten :O)

Ikväll har jag och maken dammsugit bilen, torkat den invändigt och varit borta på Statoil och tvättat den. Nu är den skinande ren. Härligt!

Idag har det varit väldigt varmt. Har haft shorts på mig. Nu skall jag dricka te!

lördag 7 maj 2011

Sol och vin

Nu har jag spenderat en timme i solen på balkongen tillsammans med ett glas rosé. Inte dumt! Var ute och motionerade innan dess. Nu hänger tvätten på tork på balkongen och jag sitter och funderar över nästa steg...

Chevré ikväll igen. Kan aldrig bli för mycket ;O)

fredag 6 maj 2011

Sol, sol, sol...


Idag är solen tillbaka! Håller tummarna för att den stannar. Bakar PeanutbutterChocolatchip-cookies. Känns som om de kommer att bli grymt goda ;O) Recept från Hummingbird Bakery i London. De fina måtten på bilden köpte jag på Granit i tisdags. De är i benvitt porslin. Jättefina!

Nu är snart Erik på väg till Skåne. Han skall springa ett stafettlopp hemmavid med stora delar av våra familjer. Han är dock förkyld och var tvungen att arbeta hela natten så vi får se hur det går... Håller tummarna för honom också!

Ikväll blir det Chevré Chaud med rostade pinjenötter och rödvin till.
Man måste passa på ;O)

Water for elephants var förresten en helt otroligt vacker och bra film. Rekommenderas!

torsdag 5 maj 2011

Trevlig scarfs

Köpte en ny scarfs på Lindex i tisdags. Passar bra med jeansjackan!

Torsdag kväll. Erik jobbar och jag borde städa. Sparar det till i helgen för jag känner inte alls för det idag. Skall dammsuga lite men det får räcka. Härlig dag på caféet! Bakat en massa.

I helgen åker Erik till Skåne. Jag skall jobba lite och spendera resten av tiden i solen på balkongen. För sol skall det bli. Det har jag bestämt ;O)

Nä, nu skall jag dammsuga, duscha och sedan sätta mig och dricka en enormt stor kopp te!

God natt!

tisdag 3 maj 2011

Water for Elephants


Äntligen ikväll skall jag få se Water for Elephants!
Har som vanligt ouppnåliga förväntningar ;O) Bion börjar inte förrens kl 21 så det finns tid för shopping och middag innan! Är ju aldrig fel.

måndag 2 maj 2011

Bakslag


Imorse var det nästan läge att ta fram vinterjackan igen. Kallt som bara den och hagel! Men snart är väl våren tillbaka igen. Händer inte så mycket i livet just nu. Kan i och för sig vara ganska skönt... Imorgon skall jag träffa Louise och äntligen få se Water for Elephants!!! Innan det blir det middag.

Erik har ledig dag idag. Det innebär att middagen är färdig när jag kommer hem. Härligt! Då borde jag ju ge mig ut på en jogging/powerwalktur innan. Nu när jag har tid menar jag... Är ganska nöjd med mina framsteg. Har gått ner 14 kg sedan förra sommaren! Med kött, fett och motion kommer man långt ;O)

söndag 1 maj 2011

Första maj välkommen till vår jord igen...

Firade Valborg med vänner på Lidingö. God mat, vin och brasa. Mysig kväll! Idag hade jag tänkt sitta på balkongen och sola och läsa en bok men det är alldeles för kallt för det. Får bli nästa helg kanske?

Har inte gjort mycket idag och kommer troligen inte att göra så resten av dagen heller. Skall ut och motionera en runda men det är allt!

lördag 30 april 2011

Valborgsmässoafton

Var uppe vid 6! 3 smörgåstårtor och två tårtor har tillverkats sedan dess... Ännu en underbar dag! Sitter och hoppas att det håller i sig tills jag får gå ut i det.

Hoppas ni alla får en härlig Valborg!

Ta tillvara på dagen, livet har bråttom!

fredag 29 april 2011

Bröllop

Amaronefynden från kulturresan

Lyckades få igång datorn för att kolla på TV 4:s livesändning från bröllopet. Vad fint det var! Inte i närheten av Viktorias och Daniels bröllop förra året men det var fint.

Underbart väder idag igen. Helt galet men väldigt, väldigt välkommet. Måste köpa svalare skor men det är ju ett ganska angenämt problem.

Imorgon blir det att gå upp tidigt. Har många beställningar. Till kvällen kommer en arbetskamrat med familj till oss och grillar. Hoppas att vädret håller i sig!

torsdag 28 april 2011

Souvlaki & Tzatsiki




Idag har vi grillat Souvlaki på balkongen. Det blev jättegott! Har veckostädat lägenheten och skall strax duscha innan jag knoppar in. Härliga fredag imorgon!

Kunde inte låta bli...


Hittade denna på Gina Tricot. Kunde inte låta bli att beställa den!

Underbart väder idag igen. Vill vara ute i solen men sitter inne och tittar ut. Björken utanför har slagit ut och allt blir grönare för var dag som går :O) Ikväll skall jag storstäda lägenheten. Skall köpa hem lite nya blommor att sätta på bordet. Blir alltid glad av det när lägenheten är nystädad.

onsdag 27 april 2011

Hungrig mops





Låter bilderna tala för sig själv...

Lugn dag på caféet so far... Lite sämre väder idag fast fortfarande underbar vår! Ikväll blir det lite motion sedan skall jag betala räkningar och lite annat smått och gott innan det är dags för Grey´s Anatomy!

söndag 24 april 2011

Kardemumma- och vaniljbullar



Har bakat kardemumma- och vaniljbullar till familjen. Utan min Kitchen Aid och utan kavel men det gick bra ändå. Nybakade bullar med Önos jordgubbssaft på balkongen. Mums!

Varma dagar








Fortfarande underbar sommarvärme i Bohuslän. Spenderar dagarna ute i solen. Är lite solbränd (röd)! Springer runt i shorts och tunn tröja. Galet för att vara i april...

Har spelat en omgång minigolf. Herrarna vann över damerna, men det var precis. Lotta fixar med kvällens middag och via andra tar det lugnt :O)

lördag 23 april 2011

Påskafton



Idag har det varit sommar! Spenderade förmiddagen på en klippa i solen. Grillade korv till lunch på en annan klippa precis vid havet. Har ätit en underbar påskmiddag bestående av varmrökt lax.

På många ställen på västkusten har man påskbrasa istället för första majbrasa. Här på Gullholmen var den på en liten ö men en gångbro över. Vacker eld i solnedgången! Avslutade kvällen med kortspel och vin.

Imorgon blir det mer sol och avkoppling. Sedan skall jag baka kanelbullar!

fredag 22 april 2011

Lunch på klipporna


Idag är det vår matdag. Började med en Sommarsallad till lunch på klipporna. Efter lunchen låg vi och halvsov en stund i solen. Pappa och Erik skall strax ut på en springtur, mamma och jag sitter på balkongen och dricker vin. Sparar min motionstur till senare i kväll. Underbar dag och underbart väder!

torsdag 21 april 2011

Framme på Gullholmen








Efter en lååång bilresa (Stockholm-Södertälje tog 1,5 timmar) och en liiiiiten båtresa är vi nu framme på underbara, älskade Gullholmen. Vi har kört en non-stopresa. Har matat Erik med räkmacka under tiden han körde :O) Nu sitter vi i stugan och dricker lite kaffe/te innan vi skall gå och lägga oss.

Sov gott!

onsdag 20 april 2011

Påsk i Bohuslän



Imorgon drar jag, maken och mops till Gullholmen! Mamma och pappa är redan där, Charlotta och Peter kommer på lördag. Skall bli så härligt att komma ut till lugnet och tystnaden. Vi kör vid 14 imorgon för att hinna med sista båten som går vid 22. Missar vi den får vi sova i bilen ;O) Håller på att baka mamma och pappas favoritkakor nu som jag skall ta med mig. Det blir hallongrottor och havrekakor med russin.

Jag skall ta många, många foton under våra låååånga promenader! Får inte glömma joggingskorna och kameran. Håller tummarna för att det blir fint väder!

Ikväll skall jag städa lite och packa. Erik skall åka och handla. Vi kommer att dela upp matlagningen under dagarna vi är där. Varje par har en dag. Jag och Erik skall laga lamm. Har inte bestämt vad vi skall ha till bara...

söndag 17 april 2011

Vårsöndag


Dessa fina gamla kakformarna fick jag av min söta moster. De ligger på ett fat och är vackra!

Började morgonen med att jobba ett par timmar. Hade två smörgåstårtor beställda. Sedan skjutsade Erik mig till Hellasgården och därifrån powerwalkade jag hem. Så varmt och soligt! Dikena var fulla av Tusslilago!

Eftermiddagen har spenderats tillsammans med make och mops på en filt på balkongen. Vi har solat och sovit middag i solen. Har sytt nya draperi till caféet och tvättat kläder. De torkar på balkongen just nu! Erik förbereder middagen. Det blir grillat idag igen ;O) Efter middagen skall jag ta mig an strykhögen. Underbar söndag!

fredag 15 april 2011

IKEA och Plantagen

Gösta tränar lite på att softa inför påsken.

I helgen tar vi en sväng till IKEA och en till Plantagen.
Erik är i överlycklig! Måste köpa lite nya glas och värmeljus till caféet och nya Mårbackapelargoner till hemmet. De andra råkade dö i vinter...

Imorgon är det min middagslördag. Tror jag skall ge mig på att grilla en hel rostbiff. Låter inte det gott?! Vet dock inte hur lång tid det tar. Får googla lite...

Om en vecka är vi på Gullholmen. Erik och jag åker dit och möter upp mamma och pappa, Lotta och Peter. Sedan skall vi och mopsarna spendera heeeeela påsken där. Sova, äta, motionera, dricka vin, läsa och bara njuta. Hoppas det blir fint väder! Har köpt Viveca Stens nya bok och har tänkt mig sitta insvept i en filt på klipporna och läsa den. Sämre kan man ha det!

Ikväll blir det vin och tacos.

onsdag 13 april 2011

Brad Paisley


Nu har vi bokat biljetter till Brad Paisleys konsert den 24 augusti på Cirkus! Skall bli så skoj att se honom in real life!

Jobbar sent idag. Författaren Viveca Sten föreläser på biblioteket ikväll och jag har öppet fram tills dess så att åhörarna kan fika lite innan. Sedan skall jag hem och titta på Mc Dreamy!

tisdag 12 april 2011

Snabbt tillfrisknande


I går gick jag och la mig med frossa och ont i hela kroppen (precis när jag äntligen somnat vaknar jag av Erik som stod utanför sovrumsfönstret och skrek. Han hade glömt nycklarna igen!). Vaknade i morse med huvudvärk och feber. Tog en Ipren och gick till caféet. Nu mår jag bättre än på länge. Konstigt!

Ikväll är det möte med Företagarföreningen. Jippie (ironi)! Hinner iallafall hem och titta på Desperate Housewives :O)

måndag 11 april 2011

Betessläpp


I flera år nu har jag velat åka på betessläpp och se kossorna galoppera ut i frihet efter en vinter i ladan. Men varje år har det kommit något emellan. Förra året lyckades vi hitta en gård som hade betessläpp på ett datum som passade men då var det fullbokat där. I år har vi hittat både rätt datum och ledig plats. Den 15 maj är det betessläpp på en gård ut mot Dalarö och vi kommer att vara där. Längtar!

Visst gör det ont när knoppar brister, varför skulle annars våren tveka








Igår hade Kristianstad den högsta uppmätta temperaturen i Sverige i år. 21 grader varmt och jag var där! Satt i en solstol i stort sett hela dagen. Är ganska röd i ansiktet idag ;O) Underbar dag i Skåne!
Related Posts with Thumbnails